2 צפייה בגלריה
נרמין עבד אלגאפר טוחי מיפו, פסיכולוגית רפואית מומחית, מתמקדת בילדים
נרמין עבד אלגאפר טוחי מיפו, פסיכולוגית רפואית מומחית, מתמקדת בילדים
פסיכולוגית, יזמת סדרתית, פעילה חברתית, מסייעת לילדים פוסט-טראומטיים. נרמין עבדאלגאפר טוחי מיפו
(אוסף פרטי)
נרמין עבדאלגאפר טוחי, פסיכולוגית רפואית מומחית בת 34, נשואה לאמיר, אמא ללמאר בת 9 ואדם בן 6 (והשלישית בדרך), עברה בילדותה חוויה קשה, שהשלכותיה המשיכו ללוות את חייה ובמידה רבה עיצבו גם את דרכה המקצועית.
ערב אחד, כשחזרה לביתה ממסיבת אירוסים של בן משפחה, היא נקלעה לקרב יריות. מהבניין ממול פתח בחור כלשהו בירי לעבר אדם שעמד בסמוך לה. נרמין המופתעת, אז בת תשע בלבד, קפאה על מקומה מעוצמת ההלם, בעוד כל הנוכחים נפוצו לכל עבר. אמה הסתערה בכוח וחילצה אותה מהמקום. כשהירי פסק - העולם חזר לשגרה. אחיה ובני המשפחה המשיכו כרגיל, רק נרמין נותרה עם השפעות האירוע.
באותן השנים, המודעות להשפעות של טראומות מסוג זה, כמו גם טיפולים פסיכולוגיים באופן כללי, לא היו מקובלים ומוכרים בחברה הערבית ביפו. נרמין לא טופלה, והטראומה ליוותה אותה והשפיעה על חייה עוד שנים אחר כך. כשגדלה ונדרשה להחליט על דרכה בחיים, בחרה ללמוד פסיכולוגיה, כדי שתוכל לטפל ולעזור לילדים שחוו אירועי אלימות קשים. היא עשתה תואר ראשון בפסיכולוגיה ובביולוגיה, ואת התואר השני, בפסיכולוגיה רפואית לילדים, היא סיימה בהצטיינות. היא זכתה במלגת נשיא אוניברסיטת בר אילן לדוקטורנטים מצטיינים, ובימים אלה היא משלימה את הדוקטורט שלה, העוסק בהבנת הגורמים הפסיכולוגיים שמובילים לאובדנות בקרב ילדים ובני נוער.
השגרה המקצועית שלה עוברת עליה בבית החולים לילדים שניידר בפתח תקווה, שם היא מטפלת בילדים הסובלים מקשיים רגשיים (בעקבות טראומה, חרדה, דיכאון, קשיי הסתגלות) על רקע התמודדות עם מחלות כליה כרוניות. במקביל, היא עובדת במרפאה לפוסט-טראומה ואילמות סלקטיבית פוסט-טראומטית (PTSD), ומטפלת בילדים עם אילמות סלקטיבית.

יזמת סדרתית

בשנת 2016, ביחד עם רופאה בכירה, הקימה נרמין מרפאת מעבר, שנועדה להכין מתבגרים מושתלי כליה לקראת המעבר שלהם לבית חולים למבוגרים. המרפאה זכתה להערכה רבה וממשיכה לפעול גם היום, כאשר נרמין כבר ממוקדת בפרויקטים אחרים.
בארבע השנים האחרונות היא משקיעה את מיטב זמנה בתוכנית ישראלית-פלסטינית, שמממן משרד החוץ האמריקאי, המתקיימת דרך בית החולים שניידר, בשיתוף המכללה האקדמית תל אביב יפו ואוניברסיטת ייל בארה"ב. היא מפתחת במסגרת הזו תוכנית הכשרה לקידום הבריאות הנפשית של בני נוער בסיכון, במצבי טראומה או התמכרות.
על אף עיסוקיה ומחקריה, נרמין שומרת לאורך הקריירה על הקשר לקהילה הערבית ביפו. בשנת 2018 היא הקימה מרפאה לפסיכולוגיה רפואית בקליניקה של רופא הילדים הוותיק והמוכר בעיר, ד"ר יצחק כהן, כדי להעלות את המודעות לחשיבות של הטיפול בטראומות. העיקרון שהנחה אותה היה להמחיש לקהל היפואי כי כמו שאדם חולה או פצוע בגופו הולך לרופא - כך נכון לאדם עם כאב נפשי ללכת לפסיכולוג.
בחודשי הקורונה הראשונים הקימה בהתנדבות, ביחד עם הפסיכולוגית פטמה בירו, קו מענה להורים לשאלות על התמודדות עם ילדים בתנאי המגפה.
לצד התמיכה בילדים ובני נוער נרמין נרתמה לסייע גם לסטודנטים ערבים שזה עתה החלו את דרכם באקדמיה, במסגרת קורס ייחודי שהעבירה במכללת תל אביב יפו, שעסק בהתמודדות ובהסתגלות למרחב האקדמי וללימודים הגבוהים.
2 צפייה בגלריה
הפסיכולוגית נרמין טוחי מיפו עם בעלה אמיר והילדים
הפסיכולוגית נרמין טוחי מיפו עם בעלה אמיר והילדים
נרמין עם בעלה אמיר והילדים בביתם ביפו
(אוסף פרטי)

עוד יפואיות יפות: