שחר ושלומי אהובים שלי,
יותר מחצי שנה עברה מאז אותה שבת נוראית, ואין יום שעובר שאני לא חושבת עליכם ומתגעגעת. השלישייה הזו שהיינו, היתה נפלאה בכל תחום של החיים שלנו, כמה טוב היה לנו יחד. ועכשיו נותרתי לבד.
יש ימים, שבהם אני קצת מקנאה בכם. אתם כבר לא צריכים להתמודד עם כל מה שקורה פה. אתם כל כך חסרים לי בהתמודדות עם השגרה הבלתי הגיונית ולא נתפסת הזו. אתם, שהייתם תמיד לצדי. שחר, שידעת לבוא ולהרים אותי כשקשה, בשיחות נפש אינסופיות, בהתלבטויות משותפות. ושלומי, החיבוק, המגע העדין, העיניים הבורקות וההקשבה שלך. הנסיעות הליליות בניסיונות לפתור דברים. לא נתתם לי להתמודד לבד, ודווקא עכשיו, בהתמודדות הכי מורכבת בחיים, אתם לא פה.
3 צפייה בגלריה
שחר ושלומי מתיאס מימין ובמרכז, וברוריה משמאל. צולם בסרט האחרון שצפו בו ביחד, ברבי, והתלבשו בהתאם בוורוד וסגול
שחר ושלומי מתיאס מימין ובמרכז, וברוריה משמאל. צולם בסרט האחרון שצפו בו ביחד, ברבי, והתלבשו בהתאם בוורוד וסגול
בסרט האחרון שצפו בו ביחד, ברבי, בלבוש הולם, ורוד וסגול. שחר ושלומי מתיאס עם ברוריה, משמאל
(פרטי)

בימים אלה אני ממש מכריחה את עצמי למצוא טוב ולעשות טוב לעצמי. עוד לא הייתי בקולנוע מאז שהלכנו לסרט ביחד בפעם האחרונה. בפורים יצאתי למסיבה. גירדתי את עצמי בכוח, התחפשתי ויצאתי. כל הנסיעה חשבתי עליכם. על כל המסיבות שאליהן נסענו ביחד. על השירים והצחוקים, על השיחות, על כמה זה היה נוח ששלומי לא שותה ויכול לנהוג את הדרך הביתה. כשהגעתי, התקבלתי בהמון חיבוקים של החברים שלנו, ובכל זאת הייתי לבד כי אתם לא הייתם איתי. חנקתי דמעות. ניסיתי לרקוד אבל רוב הזמן חיפשתי פינה שקטה לשבת בה. שלומי הפלמ"חניק ושחר החייזרית מפורים בשנה שעברה היו איתי שם. הפעם, שלא כמו במסיבה האחרונה שהיינו בה לפני ראש השנה, לא איבדתי את המפתח.
שלום חבר - הפניה לכל המכתבים - חזרה לעמוד הפרויקט
3 צפייה בגלריה
הלווייתם של שלומי ושחר מתיאס ז"ל שנרצחו בביתם בקיבוץ חולית
הלווייתם של שלומי ושחר מתיאס ז"ל שנרצחו בביתם בקיבוץ חולית
"כל ביקור של רותם אצלנו הוא סוג של דרישת שלום קטנה מכם". הילדים שיר, שקד ורותם בהלווייתם של שלומי ושחר מתיאס ז"ל
(צילום: הרצל יוסף)
חודשים רבים שאני לא מנגנת. ועוד מעט שוב פסטיבל ביער. הקול המופלא שלך, שחר, והעיבודים המיוחדים שלך, שלומי, מתנגנים בראשי ואני שומעת שוב ושוב את הקטעים שביצענו בפסטיבל הקודם ביחד. זוכרים שדיברנו על עוד הופעות?

מתגעגעת לביחד הפשוט

חודשים רבים שאני לא מנגנת. ועוד מעט שוב פסטיבל ביער. הקול המופלא שלך, שחר, והעיבודים המיוחדים שלך, שלומי, מתנגנים בראשי ואני שומעת שוב ושוב את הקטעים שביצענו בפסטיבל הקודם ביחד. זוכרים שדיברנו על עוד הופעות? כל כך מתגעגעת לנגינה ביחד. למוסיקה. פשוט לביחד. לביחד הפשוט.

הילדים שלכם מדהימים

אני מספרת את סיפור הגבורה שלכם שוב ושוב, וכל כך גאה בכם שהצלחתם להציל את חייו של רותם. כל ביקור של רותם אצלנו הוא סוג של דרישת שלום קטנה מכם. יש בו קצת מכל אחד מכם וזה ממש משמח אותי. בכלל, הילדים שלכם מדהימים! אני בטוחה שאתם מסתכלים עליהם מלמעלה וגאים בהם. כל כך מצטערת שאתם לא פה כדי לחיות את העוצמות שלהם.
אוהבת המון ומתגעגעת בלי סוף.
ברוריה

* * *
ברוריה קרני הדס היא מתכנתת וצלמת מהיישוב כרם שלום, וחברה קרובה של בני הזוג מתיאס מקיבוץ חולית. שלומי מתיאס היה מוזיקאי ומעבד, וגם מורה ומחנך. שחר (דבי) מתיאס הייתה זמרת. בני הזוג נרצחו ב-7 באוקטובר בביתם בקיבוץ, בעודם מגוננים בגופם בגבורה על בנם רותם. השאירו אחריהם שלושה ילדים, רותם, שיר ושקד.

קראו כאן עוד מהדברים שכתבו גולשי ynet לזכרם של שלומי מתיאס ושחר (דבי) מתיאס בפרויקט כתבו לזכרם.

* * *
המשוררת רחל שפירא כתבה והקדישה את השיר "עם עלות השחר" לגבורתם של שלומי ושחר מתיאס ז"ל, במסגרת הפרויקט "גיבורים" שהוגש במוסף לחג החנוכה של "ידיעות אחרונות".
3 צפייה בגלריה
רחל שפירא כותבת לזכר שלומי ושחר מתיאס שנרצחו בקיבוץ חולית
רחל שפירא כותבת לזכר שלומי ושחר מתיאס שנרצחו בקיבוץ חולית
(מתוך המוסף "גיבורים" של "ידיעות אחרונות")

חברים ובני משפחה הקימו ערוץ יוטיוב מיוחד לזכרם של שלומי ושחר מתיאס, המרכז שירים ויצירות ששלומי הלחין ובני הזוג ביצעו. מתוכו, בחרנו להדגיש את הביצוע של שלומי לשיר "אמא, כבר מותר לבכות?" של נתן אלתרמן, אותו גם הלחין.
(האזינו: שלומי מתיאס מבצע את "אמא, כבר מותר לבכות?" של אלתרמן)

.