צפו בריאיון עם גלעד בן פז וגל וייסברגר מ"יאללה מבלים" של קבוצת "שכולו טוב":
ספיד דייטינג לאנשים עם מוגבלויות לרגל יום האהבה
(צילום: שחר גולדשטיין)
קבוצת 'שכולו טוב' פועלת לשיקום והכשרה של אנשים עם חסמים חברתיים בתחום בריאות הנפש, במטרה לשלבם בחברה, בקהילה ובשוק העבודה החופשי במסגרת תעסוקתית.
בתוך הקבוצה יש תחומי פעילות שונים שבהם מקבלי השירות יכולים להשתלב ולקבל הכשרה ושיקום: מפעל שוקולד, מפעל נרות, רשת חנויות ספרים חברתית, רשת חנויות בגדים יד 2 - דנדשה, דוכני מכירה של שוקולדים, בתי קפה - קפה טוב וכו'. במקביל פועלת הקבוצה גם לפיתוח הצד החברתי שלהם באמצעות יוזמות "יאללה מבלים" ו"יאללה מבלים בגאווה" - שמאפשרות להם להגיע וליצור אינטראקציות וחברויות באמצעות פעילויות מגוונות, נופשונים אירועים חברתיים וכו'.
חטיבת פנאי חברה וקהילה, האמונה על היוזמות הללו, מספקת שירות לאלפי מקבלי שירות בוגרים צעירים וילדים, הנהנים מיותר ממאות מפגשים חודשיים בפריסה ארצית הכוללים ארוחות בוקר, סרטים, הצגות, מסיבות, חוגים, נופשונים וטיולים, בתי קפה, ירידים עירוניים, באולינג, משחקי ספורט, סדנאות ועוד. השירות מתקיים ייעודית גם לחברה הערבית וגם לקהילת הלהט"ב.
2 צפייה בגלריה
חילופי זוגות
חילופי זוגות
חילופי זוגות
(צילום: GettyImages)
לרגל יום האהבה החליטו בקבוצה לקיים לראשונה ספיד דייטינג לאנשים עם מוגבלויות. גל וייסברגר מנהלת מרחב צפון ב"יאללה מבלים" מקבוצת "שכולו טוב", מסבירה בריאיון באולפן ynet על ה"ספיד דייטינג": "ב'יאללה, מבלים', כמו שזה נשמע – אנחנו יוצאים לבלות ביחד עם החבר'ה בתוך הקהילה. אנחנו הולכים ביחד להמון-המון פעילויות, וככה לכבוד הוולנטיין, הדבר ההגיוני לעשות היה באמת ערב ספיד-דייט, שבו יש אפשרות לכל החבר'ה ממרחב צפון – חיפה, נהריה, טבריה, עפולה – לבוא, להכיר".
את אומרת שזה "הדבר הכי מתבקש", אבל ב-2022, עידן האפליקציות והרשתות החברתיות, נדמה שזה משהו שחלף מהעבר. מה כל כך מיוחד בספיד דייטינג מול האלטרנטיבות האחרות?
וייסברגר: "הספיד-דייט בעצם נעשה בתוך המסגרת של 'יאללה, מבלים', ומאפשר לחבר'ה לכל מה שקשור להיכרויות בצורה שהיא ככה יותר מודרכת, יותר עטופה, יותר נעימה. הכנו להם פעילות ממש ממש מגניבה. "יהיו שם כל הרכזים של מרחב צפון, וזה יכול להיות אחר כך באמת פלטפורמה להתנסות בכל האפליקציות והפלטפורמות האחרות שיש. אבל זה ככה, זו נקודת מקפצה טובה כי לפעמים באמת החסמים החברתיים ככה קצת מונעים את המקום הזה, ואנחנו מנסים להניע אותו בחזרה".
2 צפייה בגלריה
גלעד בן פז
גלעד בן פז
"אולי תקראי לי 'אולד פאשן' אבל אני דווקא בגישה דווקא של כן להיפגש". גלעד בן פז
גלעד בן פז (38) הוא אחד ממשתתפי הספיד דייטינג. הוא מדריך שיקום בקהילה תומכת, מתגורר בבת גלים בחיפה ונמצא בפרויקט "יאללה מבלים" כבר שנתיים. בן פז עבר לחיפה לפני שלוש שנים וחיפש מסגרת להכיר אנשים מעבר לעבודה ובית.
נשמע ממך גלעד על ההכנות שלך לקראת הערב. קודם כל, יש התרגשות בצורה חיובית לקראת הערב? בן פז: "האמת שכן, אני יכול להגיד שזו תהיה הפעם הראשונה שלי בספיד-דייט. אני בא לשם עם מטרות".
את מי אתה רוצה לפגוש הערב? בן פז: "אין ספק שהמטרה זה לפגוש זוגיות. אבל אני גם בא לזה בראש פתוח, גם למצוא אולי חברה טובה או הזדמנות לפגוש אנשים, לא יודע, הזדמנות לקשר, לא בהכרח רומנטי".
למה בעצם ספיד דייטינג בעידן כזה של אפליקציות, כשאפשר לעשות הכל בלי לצאת מהבית? בן פז: "אז קודם כל, אולי תקראי לי 'אולד פאשן' אבל אני דווקא בגישה דווקא של כן להיפגש. ועובדה שהזום שלי נותן לך את הדוגמה העיקרית שאין כמו מפגש אנושי. יש לי חלומות ורצונות כבר להיכנס לזוגיות ולהקים משפחה".