עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, מאגדת באתר אחד את מגוון אפשרויות ההתנדבות בישראל ועוזרת לכם למצוא התנדבות בהתאמה אישית. העמותה מחברת בין מתנדבים פרטיים ומתנדבים מחברות עסקיות לבין מקומות שזקוקים להם ונמצאת בקשר עם אלפי עמותות וכלל הרשויות המקומיות במטרה לעודד את ההתנדבות בישראל.

התנדבות בכל הארץ:

מי? 'חברים מקשיבים' הוא מוקד לנוער, צעירים והורים דתיים, המציע אוזן קשבת, אמפתיה והכוונה ראשונית בנושאים מגוונים המעסיקים את בני הנוער והמשפחה הדתית בפרט והישראלית בכלל. איפה? מבית המתנדב, בכל הארץ. מה מחפשים? מתנדבים למתן מענה לבני הנוער/ההורים הפונים למוקד באמצעות התכתבות בוואטסאפ או בטלפון, הענקת אוזן קשבת מכילה ואמפתית, מתן כלים שונים להתמודדות עם אתגרי היום יום, ולעתים גם הכוונה לסיוע נוסף ולייעוץ מקצועי. מתי? משמרות של 2-3 שעות, במהלך כל ימות השבוע וסופ"ש, בין השעות 16:00-00:00. בהתחייבות לשנה לפחות. למי לפנות? לאוהד במייל: ohadspt2@gmail.com.
מי? עמותת מטב, המתמחה בטיפול בקשישים. איפה? מבית המתנדב, בכל הארץ מה מחפשים? לתכנית "מוקד בשבילך" דרושים מתנדבים לתמיכה טלפונית למטפלים של קשישים שחוו אובדן של המטופלים: ביצוע שיחות טלפוניות עם המטפלים של מטב שחוו אובדן של המטופל הקשיש שאותו ליוו, מתן אוזן קשבת ותמיכה רגשית דרך הטלפון למטפל. מתאים במיוחד לאנשים מתחום הטיפול - הנחיית קבוצות, הוראה, NLP וכו'. מתי? בימים גמישים, בדרך-כלל בשעות אחר הצהריים. בהתחייבות לשלושה חודשים. למי לפנות? למיכל במייל: michale@matav.org.il.
מי? שומרי שותפות: אירועי חודש מרץ לתקווה. איפה? כל הארץ מה מחפשים? מבצע "שומר חומות" היווה נקודת זמן טראומטית בחברה הישראלית בכלל וביחסים בין יהודים וערבים אזרחי המדינה בפרט. לקראת חודש הרמדאן שצפוי להתחיל בסוף מרץ 2023, מבקש פרויקט "שומרי שותפות: אירועי חודש מרץ לתקווה" מבית מרכזים לצדק חברתי, להנחיל תודעה ציבורית חדשה של שותפות ומנהיגות בין שכנים ערבים ויהודים. הפרויקט מבקש להתוות הלך רוח ציבורי של שותפות ושכנות טובה, לעודד חיבורים ומפגשים חיוביים בין ערבים ליהודים בכל הארץ באמצעות יוזמה של שיח, מפגש, סיור או אירוע. מתי? לאורך חודש מרץ למי לפנות? למיכל במייל: michal.s@merkazim.org.

התנדבות באזור הצפון:

מי? מרכז יום לקשיש בנהריה משמש כמועדון חברתי לקשישים הן עצמאיים והן בעלי ירידה קוגניטיבית. איפה? נהריה. מה מחפשים? מתנדבים להעברת הפעלה לקשישים במרכז יום. ההתנדבות כוללת הגעה למרכז והעברת הפעלה בתחומים שונים, כגון: מוזיקה, אומנות, אקטואליה וכו'. מתי? ימי א'-ה', בין השעות 10:00-12:00. למי לפנות? לאסנת במייל: osnatv@matav.org.il.

התנדבות באזור המרכז:

מי? "תושבים למען תושבים" עמותת מתנדבים שמחלקת סלים עבור מעל ל-200 משפחות שידן אינה משגת: קשישים וניצולי שואה, משפחות חד הוריות, עולים חדשים ופליטים, חיילים בודדים וכל מי שזקוק לעזרה. איפה? גבעתיים. מה מחפשים? מתנדבים לסיוע בהכנת סלי המזון: הגעה למרכז האריזה, סידור ומיון התרומות והסחורה והכנת כל הסלים על פי טופס שהמשפחות מילאו. בנוסף, יש צורך במתנדבים היוכלו לחלק את הסלים למשפחות המגיעות לאסיפה או לסייע בשינוע הסלים למשפחות שלא יכולות להגיע. מתי? ימי חמישי בערב, בין השעות 18:30 ועד שאחרון הסלים מוכן (בסביבות 23:00) ובימי שישי בבוקר בין השעות 8:30-13:00 בערך. באופן חד-פעמי או קבוע. למי לפנות? לשני במייל: toshavim.v@gmail.com.

התנדבות באזור ירושלים:

מי? המרכז לקהילה האפריקאית בירושלים היא עמותה ללא כוונות רווח הפועלת לקידום זכויותיהם ורווחתם של מבקשי המקלט בעיר ומפעילה מגוון שירותים ותוכניות עבורם. איפה? ירושלים. מה מחפשים? מתנדבים מקצועיים מתחום הטיפול, לסיוע וליווי חברי הקהילה. מרבית חברי הקהילה הגיעו לישראל לאחר שעברו אירועים קשים וטראומטיים במדינות המוצא שלהם ובמסעם הרגלי לכאן. חלקם מתמודדים גם עם הפרעות נפשיות או מוגבלויות שונות, וזקוקים לסיוע. ההתנדבות כוללת ליווי וטיפול באלו המתקשים במיוחד להסתגל ולהתמודד עם המציאות היום-יומית, בעזרת מתן סיוע מקצועי. יש אפשרות לטיפולים פרטניים או קבוצתיים. מתי? אחת לשבוע למשך כשעתיים, בימים ושעות גמישים. בהתחייבות לשנה. למי לפנות? לשירה במייל: volunteers.jacc@gmail.com.

התנדבות באזור הדרום:

מי? "חסדי עירית" היא עמותה ללא מטרות רווח המבצעת חלוקה של חבילות מזון למשפחות נזקקות ומעניקה עזרה בציוד לאוכלוסיות מעוטות יכולת. איפה? גבעת וושינגטון. מה מחפשים? מתנדבים, משפחות וקבוצות בכל הגילים שיוכלו להגיע למחסן העמותה ולסייע באריזת מזון יבש, פירות וירקות לנזקקים. מתי? ימי רביעי, בין השעות 19:00-20:00, באופן חד פעמי או מתמשך. למי לפנות? למיכל במייל: info@hasdeiirit.org.il.
  • לחיפוש התנדבות נוספת באזורכם היכנסו לאתר רוח טובה.