רחבת תיכון "דרכא בגין" בגדרה הפכה השבוע ליריד אוכל ענק שכל כולו מחווה להשבת החטופים. במרכז הרחבה ניצבו שולחנות רבים, ועליהם הונחו מאכלים מגוונים וטעימים שהוכנו על ידי תלמידי בית הספר. לצד כל מגש הונחה תמונה של אחד מהחטופים והחטופות עם ברקוד לסריקה שמוביל לעמוד מיוחד ובו מידע על האדם שבתמונה.
"המיזם 'מתכון של תקווה' נולד מתוך רצון לחבר את התלמידים לנושא החטופים, ולהפוך אותם לשגרירים בעצמם באמצעות הרשתות החברתיות", אומרת מנהלת התיכון, אתי חדד. "אוכל הוא גורם מחבר ואישי מאוד, וכשהתלמידים הכינו את המאכל האהוב על כל חטוף ושמעו על סיפורו - הוא לפתע הפך ליותר משם ותמונה עבורם. הם למדו להכיר כל אחת ואחד מהם לעומק, עד כמה שאפשר בסיטואציה הנוכחית".
6 צפייה בגלריה
עם המאכלים והתמונות, רק הם חסרים. תלמידי תיכון "דרכא בגין" ביריד
עם המאכלים והתמונות, רק הם חסרים. תלמידי תיכון "דרכא בגין" ביריד
עם המאכלים והתמונות, רק הם חסרים. תלמידי תיכון "דרכא בגין" ביריד
(צילום: יאיר מצא)
6 צפייה בגלריה
ממתינים לשובם
ממתינים לשובם
העוגיות של אלון
(צילום: יאיר מצא)
תהליך ההכנה ליריד המרגש נמשך כמה שבועות, במהלכם אספו התלמידים מתכונים האהובים על 30 מהחטופים השבויים בעזה. חלק מהמתכונים התקבלו על ידי בני משפחתם של החטופים, ואחרים נלקחו מעמוד האינסטגרם של עדי שילון ובשיתוף פעולה עמה. עוד לפני שניגשו למלאכת הכנת המתכון, התלמידים התעמקו בכל אחד ואחת מהחטופים ולמדו על סיפור חטיפתם ועל המאכל האהוב עליהם.
"היוזמה הזו גרמה לי להתחבר לנושא החטופים באופן אישי. מנושא ששומעים עליו כל הזמן בחדשות, זה הפך להיות משהו הרבה יותר מוחשי עבורי. למדנו להכיר במעט חלק מהחטופים דרך האוכל שהם אוהבים, אנשים כמו כולנו עם משפחות, תחביבים ואוכל שהם אוהבים", משתפת נועה טרויב, תלמידה בבית הספר שלקחה חלק במיזם. "אני כל כך מקווה שהם יחזרו בקרוב למשפחות שלהם ולשגרת החיים שלהם, ושהם יידעו שחשבנו עליהם ושאנחנו מחכים להם כאן".
6 צפייה בגלריה
הוריו של עומר ונקרט בטקס בבית הספר שבו למד
הוריו של עומר ונקרט בטקס בבית הספר שבו למד
הוריו של עומר ונקרט נושאים דברים ביריד
(צילום: יאיר מצא)
ביריד השתתפו גם הוריו של עומר ונקרט, בוגר בית הספר שנחטף ממסיבת הנובה ליד קיבוץ רעים.
ניבה ונקרט, אמו של עומר, נשאה דברים בטקס ואמרה: "כולנו עכשיו חיים את ההיסטוריה, אתם בני נוער ויש לכם הרבה כוח והשפעה. תשאלו את עצמכם איך אתם יכולים לשנות את ההיסטוריה. אל תגידו אני רק ילד, יש לכם דרך להשפיע באמצעות שיח וברשתות החברתיות, ואנחנו מבקשים מכם לעזור לנו במלחמה הזאת - לא להוריד לרגע אחד מסדר היום הציבורי את החשיבות בהחזרתם של החטופים עכשיו. הלוואי שכולנו נדע ימים טובים יותר, ואנחנו חדורי אמונה ותקווה שעומר חוזר, שכולם חוזרים".
6 צפייה בגלריה
תמונתו של עומר ונקרט בבית הספר שבו למד
תמונתו של עומר ונקרט בבית הספר שבו למד
תמונתו של עומר ונקרט, בוגר בית הספר
(צילום: יאיר מצא)
ארבעה מתכונים טעימים שעומר, אברהם, מתן ורומי אוהבים במיוחד:

"ענני" הבואנו של עומר ונקרט

לממרח בואנו ביתי (שימו לב: אם אין לכם כוח, אתם יכולים להשתמש בממרח קנוי) 270 גרם שוקולד לבן 155 גרם אגוזי לוז קלויים וקלופים 1/2 כפית מלח 1 כפית גדושה וניל איכותי 30 מ"ל שמן (שמן קוקוס או כל שמן אחר שלא מתקשה לאחר הקירור)
אופן ההכנה:
  1. ממיסים את השוקולד במיקרו או בבן מארי.
  2. טוחנים במעבד מזון את האגוזים עם המלח עד לקבלת קמח גס, מוסיפים את הווניל ואת השמן, וממשיכים לטחון עד שנוצר ממרח.
  3. מוסיפים את השוקולד החמים לתוך מעבד המזון, וממשיכים לטחון עד שמתקבל ממרח אחיד, חלק ונוזלי מאוד.
  4. מעבירים את הממרח לצנצנת, ומניחים לו לנוח עד ליום שלמחרת.
לרביכה - 110 מ"ל חלב 20 גרם קמח לבן
לבצק - 500 גרם קמח לבן, עשיר בגלוטן 10 גרם שמרים יבשים 80 גרם סוכר 1 כפית וניל איכותי 140 מ"ל חלב/שמנת מתוקה/חצי-חצי 2 ביצים M 70 גרם חמאה רכה 10 גרם מלח
למילוי - 130 גרם שוקולד מריר קצוץ 130 גרם שוקולד חלב קצוץ 2 כפות חלב להברשה
אופן ההכנה:
  1. מכינים את הרביכה - בקלחת קטנה מערבבים את חומרי הרביכה על אש בינונית, עד שהתערובת מסמיכה. מורידים מהאש ומצננים.
  2. מכינים את הבצק - בקערת מיקסר עם וו לישה מערבבים קמח ושמרים, ומוסיפים פנימה את כל חומרי הבצק כולל הרביכה, למעט החמאה. לשים על מהירות נמוכה עד לקבלת בצק במרקם אחיד. מוסיפים את החמאה, וכשהיא מתחילה להיטמע בתערובת מגבירים את עוצמת הלישה למהירות בינונית, ולשים במשך כרבע שעה עד לקבלת בצק במרקם חלק ונעים למגע. אם אחרי 5 דקות של לישה הבצק נוזלי מדי, מוסיפים קמח. יבש מדי? מוסיפים חלב.
  3. מתפיחים את הבצק במשך שעה וחצי בקערה משומנת ומכוסה במקום חמים, או מעבירים ללילה במקרר (עדיף לילה במקרר).
  4. מחלקים את הבצק ל-12 כדורים ומכסים אותם במגבת. בכל פעם מרדדים כדור אחד לעיגול דק, מניחים במרכזו כף גדושה של ממרח ומיקס של השוקולדים. סוגרים היטב ומניחים במרווחים, כשהתפר פונה כלפי מטה, על תבנית משומנת עם נייר אפייה. חוזרים על הפעולה עם שאר הכדורים. מכסים ומעבירים להתפחה למשך שעה וחצי במקום חמים.
  5. אפייה - מחממים תנור ל-170 מעלות. מברישים בחלב (אפשר גם בחמאה), ואופים במשך כ-25 דקות עד למראה זהוב. מברישים את העננים בחלב מיד עם היציאה מהתנור. מצננים במשך 5 דקות, ומגישים.
6 צפייה בגלריה
ממתינים לשובם
ממתינים לשובם
עוגת הקצפת שאברהם מונדר הכי אוהב
(צילום: יאיר מצא)

עוגת הקצפת האהובה על אברהם מונדר

למרנג: 3 חלבונים 180 גרם סוכר לבן
לקרם: 100 גרם שוקולד מריר 100 גרם חמאה 2 ביצים מופרדות לחלבון וחלמון
לקישוט: 500 מ"ל שמנת מתוקה 20 גרם סוכר וניל
אופן ההכנה:
  1. מכינים את המרנג - מחממים תנור ל-120 מעלות. מקציפים את החלבונים ומוסיפים סוכר בהדרגה עד לקבלת קצף יציב. מסדרים את הקצף בעיגול בקוטר העוגה שרוצים, ואופים כשעה וחצי עד להזהבה קלה.
  2. מכינים את הקרם - ממיסים את השוקולד והחמאה עד לקבלת מרקם חלק. מוסיפים את החלמונים, ומערבבים היטב עד למרקם אחיד. מקציפים את החלבונים עד לקבלת קצף במרקם קשה, ומוסיפים לתוך קרם השוקולד בתנועות קיפול עד למרקם אחיד. מורחים את הקרם על המרנג, ומכניסים למקרר לשעתיים.
  3. מקשטים - מקציפים את השמנת עם הסוכר עד לקצפת יציבה, ומורחים על העוגה. מכסים בניילון נצמד, ומכניסים למקפיא למשך 3 שעות. מוציאים מהמקפיא, מעבירים למקרר ומגישים.

הבורקס הטורקי שמתן צנגאוקר הכי אוהב

לבצק: 2 כוסות מים + 1/3 כוס מים 1 קילו קמח 1 כף מלח 1 כף חומץ 1/3 כוס מים נוספים 2 כוסות שמן קנולה ועוד קצת לשימון הידיים
מכינים את הבצק:
  1. מערבבים את כל החומרים ולשים במשך 9-8 דקות עד לקבלת מרקם חלק ואחיד. מגלגלים את הבצק לגליל ארוך, וחוצים את הגליל לשני גלילים ארוכים. כל גליל חותכים ל-16 חתיכות, ויוצרים מהן כדורים בידיים משומנות.
  2. מעבירים את הכדורים לקערה, יוצקים מעל 2 כוסות שמן ומניחים בצד להתפחה של שעה.
  3. כשהבצק תופח, יוצרים מהכדורים פיתות קטנות ומסדרים אותן על מגש מרופד בנייר אפייה.
  4. מניחים בצד למנוחה של שעה.
למילוי: 400 גרם גבינת מוצרלה, מגורדת 4 ביצים
אופן ההכנה:
  1. מכינים את המילוי - מערבבים את הביצים עם הגבינות עד לקבלת תערובת אחידה.
  2. ממלאים ואופים - על משטח משומן מועכים את הפיתות, מותחים היטב את הבצק, משמנים אותו היטב ומסירים את הקצוות העבים. חשוב מאוד לשמן את המשטח לפני כל פיתה.
  3. מניחים את המילוי בקצה הבצק, מגלגלים ומכניסים לתנור שחומם מראש ל-220 מעלות למשך 30-25 דקות.
6 צפייה בגלריה
העוגה של רומי
העוגה של רומי
העוגה של רומי
(צילום: יאיר מצא)

עוגת גבינה ואוכמניות של רומי גונן

לתחתית: 220 גרם עוגיות חמאה טחונות 60 גרם חמאה מומסת 1 כף קליפת לימון מגורדת
לעוגה: 600 גרם גבינת שמנת בטמפ' החדר 120 גרם שמנת חמוצה או יוגורט 130 גרם סוכר לבן 15 גרם אבקת קורנפלור קליפה מגורדת מלימון שלם 3 ביצים 250 גרם אוכמניות קפואות
לרוטב אוכמניות: 250 גרם אוכמניות קפואות 50 גרם סוכר לבן 1/2 לימון סחוט
אופן ההכנה:
  1. מכינים את התחתית - טוחנים את העוגיות ומוסיפים פנימה את החמאה. מערבבים היטב, מעבירים את התערובת לתבנית מרופדת בנייר אפייה ומכניסים למקרר.
  2. מכינים את העוגה - מחממים תנור ל-140 מעלות.
  3. מערבבים עם כף את הגבינה עם השמנת. מוסיפים את הסוכר, הקורנפלור וקליפת הלימון המגורדת ומערבבים היטב עד למרקם חלק ללא גושים. מוסיפים לתערובת את הביצים (אחת בכל פעם) ואת האוכמניות, ומערבבים את התערובת בתנועות קיפול.
  4. יוצקים את התערובת לתוך תבנית העוגה עם התחתית, ואופים בתנור החם בין 60-40 דקות. בסיום האפייה פותחים מעט את דלת התנור ומניחים לעוגה להגיע לטמפ' החדר. מעבירים את העוגה למקרר למשך 4 שעות .
  5. מכינים את הרוטב - מערבבים את החומרים בסיר על אש קטנה עד לקבלת מרקם אחיד. לפני ההגשה, יוצקים את הרוטב על העוגה או על כל חתיכה בנפרד.