"כל ישראל ערבים זה לזה, בעת שמחה ובעת מצוקה. זוהי זכות לסייע למי שצריך ורוצה, גם בשעות הלילה ומארץ רחוקה", אומרת נ', ישראלית תושבת אוסטרליה ואחת מ-20 מתנדבות ומתנדבים ישראלים באוסטרליה שהחלו בימים האחרונים להפעיל את מוקד הסיוע של ער"ן בשעות הקטנות של הלילה.
בשנים האחרונות, עקב העלייה החדה בפניות המצוקה למוקדי הסיוע של ער"ן והקושי לאיוש הקווים בשעות הקטנות של הלילה נולדה היוזמה "קהילה תומכת מרחוק" – ישראליות וישראלים המתגוררים בקצה השני של הגלובוס עוברים הכשרה ייעודית של ער"ן לטובת הגשת עזרה ראשונה נפשית לישראלים בארץ הפונים בשעות הלילה. כעת לשבעת הסניפים הפועלים כבר בצפון אמריקה, מצטרף סניף חדש וראשון באוסטרליה שיאויש על ידי 20 מתנדבות ומתנדבים ישראליים שיצטרפו לקו הסיוע של ער"ן ויעניקו מענה לישראלים המבקשים תמיכה בשעות הלילה.
עמותת ער"ן מעניקה שירות התנדבותי הומניטרי להגשת עזרה ראשונה נפשית מצילת-חיים בטלפון ובאינטרנט, לכלל הציבור הישראלי על כל מגזריו, בצורה אנונימית ומיידית, 24 שעות ביממה בכל ימות השנה, ללא עלות. בער"ן כיום פעילים מעל ל-1,600 מתנדבות ומתנדבים המאיישים את קווי הסיוע 24 שעות ביממה בכל ימות השנה.

תועלת כפולה

1 צפייה בגלריה
ער"ן - עזרה ראשונה נפשית
ער"ן - עזרה ראשונה נפשית
מתנדבת בער"ן - עזרה ראשונה נפשית
במהלך שנת 2021 התקבלו 305,000 פניות במוקד (כ-25,500 פניות בחודש, 850 פניות בכל יום). מדי יום מצילים מתנדבי ער"ן 2-3 פונים מביצוע מעשה אובדנות. במאי 2022 נבחרה עמותת ער"ן לקבל את אות הנשיא. האות מוענק לער"ן על תרומתה בסיוע נפשי לכל פונה במצוקה. האות שהוענק אתמול (ד') הוקדש לאלו הפועלים לשותפות וסולידריות למען האדם, החברה והסביבה בשאיפה ליצירת חברת מופת במדינת ישראל.
"קווי הסיוע של ער"ן הם היחידים הפועלים מסביב לשעון ויכולים להעניק תמיכה נפשית ואוזן קשבת לרבים מאיתנו המתקשים להתמודד עם המצוקות, החרדה והטראומה בשעות הלילה" מסביר דוד קורן, מנכ"ל ערן. "הישראליים והישראליות תושבי אוסטרליה וצפון אמריקה עוברים הכשרה ייעודית של ער"ן להגשת עזרה ראשונה נפשית לישראלים בארץ, המבקשים לפנות בשעות הלילה למוקד הסיוע של ער"ן. ליוזמה זו תועלת כפולה: ראשית אנו מצליחים להגדיל את הפעילות בשעות הלילה ולהגיש עזרה ואוזן קשבת סביב השעון לפונים. שנית, הישראלים החיים בתפוצות ומתנדבים בער"ן חשים חיבור חזק יותר לחברה הישראלית עקב ההתנדבות והתרומה לקהילה".
לקבלת סיוע חייגו מכל טלפון 1201 או כנסו לאתר ער"ן לשיחה בצ'אט ובווטסאפ. להצטרפות למערך המתנדבים של ער"ן לחצו כאן.