תאונות דרכים הן לא גזירת גורל. ניתן לפעול לצמצום התופעה הקשה, באמצעות שינוי תרבות הנהיגה, יצירת תשתיות טובות יותר, אכיפה ועניסה מוגברת ואמצעים טכנולוגיים מפותחים שונים. לאחר סוף שבוע מדמם בו 11 בני אדם איבדו את חייהם בפתאומיות כתוצאה מתאונות דרכים, ריכזנו ארבעה ארגונים שפועלים בתחום וזקוקים למתנדבים.

ANYWAY

מי אנחנו? מאז שנת 2011 פרויקט ANYWAY מפתח בעזרת קהילת מפתחים מתנדבים כלים לניתוח והנגשת מידע על תאונות דרכים, ברוח "חזון אפס". ניתן לראות את הכלי הראשון אותו פיתחנו באתר.
בשנים האחרונות פרסמנו דו"חות על תאונות דרכים בסביבות בתי ספר שזכו לסיקור בשער של עיתון "ידיעות אחרונות", באינטרנט, ובתוכניות בוקר.
המערכת אותה אנו מפתחים מאפשרת קידום שיח מבוסס נתונים, ומגישה לעיתונאים, ארגונים, מובילי דעה ומובילי מאבקים גישה למידע אמין, מונגש, מעוצב ומוכן להצגה בפלטפורמות שכל אחד מוצא לנכון (שילוב בכתבות/מאמרים/רשתות חברתיות/דו"ח מודפס וכו'). הוא חוסך את הצורך בלגשת למידע גולמי מהלמ"ס, לנתח אותו, להפוך אותו לחזותי ולעצב אותו בהתאם לעיצוב של הגוף בו הוא יתפרסם. למעשה, תוך דקות ממבזק על התאונה המערכת יוצרת מידע גרפי עם נתוני אמת מוכנים לפרסום.
אנו שואפים להציף את המרחב הציבורי במידע ובפתרונות כדי לקדם את השיח שיביא לשינוי תשתיתי.

3 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים בכביש 66
זירת תאונת הדרכים בכביש 66
זירת תאונת הדרכים בכביש 66
(צילום: מוחמד)
מה מחפשים? אנחנו מחפשים מתכנתי Front End, Back End, אנשי DevOps, מדעני נתונים, אלגוריתמיקאים, מפתחי מובייל, מעצבים וגם אנשי מדיה חברתית.
איך פונים אלינו? לוחצים כאן.

אגף התנועה במשטרת ישראל

מי אנחנו? אגף התנועה של משטרת ישראל בו פועלים כ-2,400 מתנדבים מכל הארץ הלוקחים חלק במאבק בתאונות הדרכים. המתנדבים מצטרפים לשוטרים הפועלים באותה משמרת והם מסיירים בניידות תנועה בכבישים הבינעירוניים. ככלל, כל מתנדב פועל ומשתייך ליחידת התנועה הקרובה לאזור מגוריו.
המתנדבים לוקחים חלק באכיפת דיני תעבורה, אכיפה יזומה של עבירות תנועה, בדגש על עבירות מסכנות חיים ועבירות בריונות בכביש, הכוונת תנועה, סיוע במתן טיפול ראשוני בתאונות דרכים ואירועים נוספים בתחום הטיפול של אגף התנועה הקשורים לבטיחות בדרכים.
ההתנדבות מתבצעת על מדים והאזרח המבקש להתנדב יעבור הליך סדור ומוקפד כדי לוודא את התאמתו לביצוע התפקיד, כולל קורס מקצועי שיעניק לו ידע וכלים שישמשו אותו בפעילות האכיפה ובמשימות השונות המונחות לפתחו של אגף התנועה.
מה מחפשים? מתנדבים בעלי בריאות תקינה, מגיל 21 עד 64, בעלי רישיון נהיגה, לאחר שירות צבאי, ללא רישום פלילי או עבר תעבורתי מכביד.
איך פונים אלינו? אזרחים המעוניינים להתנדב, מוזמנים לפנות ליחידות משטרת התנועה הפזורות בכל הארץ.
3 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים בכביש 40
זירת תאונת הדרכים בכביש 40
זירת תאונת דרכים בכביש 40
(צילום: דוברות איחוד הצלה )

עמותת אור ירוק – נאבקים להציל חיים

מי אנחנו? עמותת אור ירוק הוקמה ב-1997 על ידי אבי נאור לאחר שבנו רן ז"ל, נהרג בתאונת דרכים והוא בן 19 במותו. אור ירוק מובילה מזה למעלה משני עשורים את המאבק בקטל בדרכים. העמותה מאגדת סביבה אלפי מתנדבים ופעילים הרואים במאבק בקטל בדרכים ערך עליון, במטרה להציל חיים.
מתנדבי העמותה קמים מדי בוקר בתחושת שליחות גדולה ויוצאים להפיץ את ערכי הבטיחות לכל שכבות הגיל וחלקי האוכלוסייה בישראל, מתוך אמונה כי ניתן לנצח במאבק בקטל בדרכים. חיזוק ערכי הבטיחות והעלאת המודעות לתאונות דרכים הם נר לרגלי אלפי המתנדבים המבצעים את פעילותם ללא שכר ובהתנדבות מלאה.
עמותת אור ירוק מהווה השראה לעמותות וארגונים בארץ ובעולם. מאז הקמתה ירדו מספרי ההרוגים והנפגעים בתאונות דרכים בשיעור ניכר, ונחסכו סבל רב וצער עמוק מישראלים רבים.
מה מחפשים? מתנדבים מהגיל השלישי לפעילות להעלאת המודעות לבטיחות בדרכים בקרב ילדים. איך פונים אלינו? ניתן לפנות דרך אתר העמותה, או בטלפון 03-7707777.

עמותת נתיב בטוח (שומרי הדרך) - אכיפה אזרחית בדרכים

3 צפייה בגלריה
זירת התאונה במחלף קיבוץ גלויות
זירת התאונה במחלף קיבוץ גלויות
זירת תאונה במחלף קיבוץ גלויות
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
מי אנחנו? עמותת נתיב בטוח הוקמה לפני כמעט עשר שנים. זאת, לאחר שאביו של אחד ממייסדיה נספה בתאונת דרכים קשה. מערבל בטון נכנס לצומת למרות אור אדום והתנגש במכונית בה ישבו. בדיעבד הסתבר שנהג הרכב הכבד נהג תחת השפעת סמים, והורשע בעבר בשלל עבירות תנועה חמורות.
מטרת העמותה היא לשפר את תרבות הנהיגה בישראל ובכך לצמצם את מספר תאונות הדרכים הקטלניות. הכלים בהם העמותה עושה שימוש משלבים טכנולוגיה וקהילה מתנדבת. חברי העמותה יזמו, אפיינו וכתבו בהתנדבות את הגרסאות הראשונות למערכת המורכבת מאפליקציה המותקנת על הטלפון הסלולרי ומאפשרת לאזרחים מתנדבים לתעד עבירות חמורות ומסכנות חיים הנקרות בדרכם בכבישים, ומערכת Back Office המאפשרת טיפול בתיעודים, בחינתם, סינון והעברה למשטרה. כל אלה נתמכים במנגנונים מחמירים של אבטחת מידע, המאפשרים למתעדים להגיש באמצעות המיזם למשטרה דיווחים במתכונת "תלונת אזרח" בלא צורך בהתייצבות פיסית בתחנת משטרה.
מה מחפשים? עורכי וידאו ואנשי דיגיטל, מתנדבים לבקרה על סרטונים ומתנדבים לשימוש באפליקציה. איך פונים? לוחצים כאן.