שיתוף פעולה בין "תנועת אור" (2002) המפתחת את "חזון ישראל" 2048, וארגון "ביחד" (2020) שמחבר קהילות גדולות ובונה אלטרנטיבות לעתיד טוב יותר, הביא ליוזמה מיוחדת המזמינה את כלל אזרחי ישראל לשלוח את החזון שלנו לשנת המאה של המדינה.
עשרות מובילי דעת קהל ואלפי ישראלים כבר כתבו את החלומות שלהם למדינת ישראל, בין השאר פנטזו על מדינה בלי פקקים, דירה בהישג יד ושלום בתוכנו. החלומות מאוגדים באתר מיוחד שהוקם לצורך הפרויקט והם יאוגדו ויצורפו לחזון "ישראל 2048" שיציע לראשונה בתולדות מדינת ישראל אופק מפורט וסדור להמשך קיומה של המדינה גם בשנת ה-100 שלה.
ליוזמה הצטרפו עשרות ארגונים חברתיים מובילים, מתוך חזון משותף שמאמין בכוחה ובחוסנה של החברה הישראלית, על אף כל האתגרים העומדים לפתחה.

"יש לי חלום"

בין החלומות שכבר הועלו לאתר המיוחד: שמחה גולדין: "יש לי חלום שתושבי מדינת ישראל מסתכלים במראה ורואים את האמת. אם לא מביאים חיילים משדה הקרב, את הדר גולדין ואורון שאול. מתחילה השנאה, מתחיל הפילוג, מתחיל ההתפרקות, נביא את החיילים ואז נחזיר את האחדות ונחזיר את הגיבוש ונחזור להיות המדינה שבה אנו רוצים לחיות".
שי אביבי: "החלום שלי הוא שנחזור להיות משבטים לעם ושכל שבט יזכור שהוא שבט, יכבד את השבטים האחרים, ילמד מהם, יסתקרן מהם ובמקביל שיזכור שאנחנו מעל הכול - עם".
אביגדור קהלני, גיבור ישראל ומדליק המשואה בטקס יום העצמאות השנה: "אנחנו עם חכם, אבל בגלל זה הטראומה רק תלך ותעמיק. החלום שלי הוא שנוריד את האגו, נשב ביחד ונפתור את הבעיות. להוריד מהאגו של הפוליטיקאים שמנהלים לנו את החיים ולא לתת להם לפורר אותנו מבחוץ. החלום שלי הוא שביום פקודה לא יהיו סרבנים ומהססים".
תמר איש שלום: "מילים גדולות כמו אחדות הן נפלאות, הבעיה היא שהמילה הזאת היא כל כך גדולה ומעורפלת והפוליטיקאים משתמשים בה כל כך הרבה והיא איבדה משמעות. אז דווקא השנה, עם כל מה שאנחנו עוברים, החלום שלי לישראל הוא במילים קטנות יותר. שנצליח לחיות כאן ביחד בשלווה ובשמחה עם כל המחלוקות ועם כל הוויכוחים ושגם הילדים והנכדים שלנו ימשיכו לחיות כאן ולהתווכח בשמחה, בשלווה וביחד במדינה יהודית ודמוקרטית".
קובי אפללו: "החלום שלי הוא שנדע לדבר, החלום שלי הוא שנדע להעמיק ונדע להקשיב אחד לשני ובאמת להקשיב. לא מהמקום של לחכות לרצון שלך לדבר אלא באמת להקשיב לאחר, להכיר אותו, להבין את כאביו ואיך אתה יכול להתאחד איתו. להבין שיש ביניכם כל כך הרבה מה שיאחד במקום מה שיפלג".
טל ברודי:" אחרי שעברנו את יום השואה ויום הזיכרון לחיילי מערכות ישראל ונפגעי פעולות איבה. החלום שלי שנמשיך להיות מובילים בעולם בכל התחומים. בדומה לזכייה שלנו, להיות אחת מעשר המדינות שבה יש את האנשים שהכי מרוצים לחיות. בין ה-20 הטובים בעולם שאוהבים לגדל ילדים. שנמשיך לחיות ביחד ונמשיך להגדיל את ההישגים שלנו".
  • את החלומות ניתן להעלות באתר.