"בלי שתיכננתם, בלי לתת אפילו אגרוף אחד או בעיטה אחת, עמדתם במבחן הכי הגדול - השליטה העצמית וקור הרוח שהפגנתם ב-7 באוקטובר. לכן, כולכם ראויים לקבל את החגורה הירוקה", במילים אלו הודיע רועי שחר, מאמן בשיטת "קרב מגן ישראלי", לתלמידיו הנרגשים מעוטף עזה, שלא ראו אחד את השני במשך חצי שנה.
3 צפייה בגלריה
ילדי העוטף חוזרים להתאמן בקראטה
ילדי העוטף חוזרים להתאמן בקראטה
בבית הספר לאמנויות לחימה בשדרות. האימונים עזרו לילדים ולבני הנוער להתמודד עם 7 באוקטובר
(צילום: תומר שונם הלוי)
"קרב מגן ישראלי" (ק.מ.י) היא שיטת לחימה ישראלית, שמטרתה להקנות לחניכיה יכולות של הגנה עצמית והתמודדות בקרב פנים אל פנים. בבית הספר שבו מלמדים את השיטה, שנמצא בשדרות, לומדים עשרות בני נוער ומבוגרים משדרות ומיישובי עוטף עזה. בין היתר יש שם ילדים ובני נוער מבארי, כפר עזה, נתיב העשרה ויישובים אחרים שספגו אבדות קשות במתקפת הפתע של חמאס.
בחצי השנה האחרונה בית הספר היה סגור בגלל המלחמה. לפני כמה ימים חודשה הפעילות, ואז סיפרו רבים מהחניכים על מה שעבר עליהם ב-7 באוקטובר, ותיארו כיצד אומנות הלחימה סייעה להם באותו היום. המאמן רועי שחר (44), גם הוא תושב העוטף, שמע את הסיפורים והחליט להעלות את כולם בדרגה ולהעניק להם חגורה ירוקה.
"הם קיבלו את החגורה ללא מבחן מעשי - וזה מגיע להם", הוא מספר. "התלמידים שלי עברו אירועים קשים, שרדו את המתקפה, ויישמו באופן מושלם את כל הכלים המנטליים שלמדו במשך שנים.
3 צפייה בגלריה
ילדי העוטף חוזרים להתאמן בקראטה
ילדי העוטף חוזרים להתאמן בקראטה
ילדי העוטף באימון יחד עם המאמן, רועי שחר. "הפגינו קור רוח ושליטה עצמית"
(צילום: תומר שונם הלוי)
"מבחינתי, הם עברו מבחן הרבה יותר גדול מאשר מבחן החגורה המעשי", הוא מוסיף. "הם הפגינו קור רוח, שליטה עצמית, היו מפוקסים, עזרו להורים, חשבו צעד קדימה והתנהגו בצורה אחראית. אלו בדיוק העקרונות שאנחנו מלמדים. לא הכול זה אגרוף או בעיטה באימונים שלנו. יש הרבה מעבר לכך - והם הצליחו בזה".
אחד מחניכיו של שחר הוא איתן ינקילביץ' (בן 10) מקיבוץ כפר עזה. אביו, סרגיי, חבר בכיתת הכוננות של הקיבוץ, יצא מהבית עם תחילת ההתקפה ונפצע מירי המחבלים. איתן, שנשאר בבית עם אמו ועם אחותו בת השמונה, תיפקד בצורה מעוררת השראה.
3 צפייה בגלריה
ילדי העוטף חוזרים להתאמן בקראטה
ילדי העוטף חוזרים להתאמן בקראטה
"לא הכול זה אגרוף או בעיטה באימונים שלנו, יש הרבה מעבר לכך"
(צילום: תומר שונם הלוי)
"איתן שמר על קור רוח, לא נלחץ ועזר לאמא שלו", מספר סרגיי. "הוא החזיק את דלת הממ"ד במשך כמה שעות, שמר על אמא שלו ועל אחותו, ועשה את הכול בשקט וברוגע. אין לי ספק שהוא פיתח את היכולות האלה בבית הספר ללחימה. הוא מתאמן שם כבר שלוש שנים, וזה הפך אותו לאדם אחר: חזק יותר, עם ביטחון עצמי, עם משמעת, עם שיקול דעת. הוא גם הרבה יותר חברותי ומבין את הסביבה. את כל זה הוא למד ב'קרב מגן ישראלי'.
"מאז שפינו את הקהילה שלנו לקיבוץ שפיים, אחד הדברים שהכי הרבה היו חסרים לו זה הקרב מגע. הוא ממש חיכה לחזור לאימונים. זה בונה אותו מאוד".