כיצד תראה מכונית העתיד שלנו? איך אפשר לשחרר את הפקקים שהפכו לבעיה חמורה? והאם הישראלים בערים הגדולות באמת בשלים להיפרד מהרכב הפרטי ולעבור לתחבורה ציבורית?
בוועידת התחבורה של קבוצת "ידיעות אחרונות" נעסוק בתחושת התקיעות והמועקה בכבישים לצד הפרויקטים המואצים בתחום שאמורים להביא להקלה בתנועה: רכבות קלות, רפורמות בתחבורה, הוספת נתיבים ייעודיים ופתרונות עירוניים שונים החל מקורקינטים ואופניים חשמליים להשכרה ועד ל"קארפול". עוד נדבר על חדשנות, טכנולוגיה ואנרגיה ירוקה בעולם הרכב ולאן אנו צועדים בתחום.
בוועידה ייקחו חלק בכירי משרד התחבורה בישראל ושורה של מומחים מתחומים שונים. אלו רק חלק מהפאנלים המרתקים בהם נדון בוועידה:
• איך יוצאים מהפקק: מצפון ועד דרום, בדרך לעבודה או לטיול המשפחתי – כולם עומדים בכבישים. את זה אנחנו כבר יודעים. אבל למה באמת נוצר גודש? האם זו תוצאה של תכנון תשתיות לקוי ותחבורה ציבורית מקרטעת או שאולי דווקא מדובר בתרבות נהיגה קלוקלת שמשפיעה קצב התנועה. בפאנל זה ידונו שורה של מומחים בסיבות לתופעה המטרידה וגם יציעו פתרונות יצירתיים. • חשמל זורם בכפות ידינו: בשנים האחרונות הפכה המכונית החשמלית לנגישה מתמיד. רבים בציבור הישראלי כבר אימצו את הטכנולוגיה, אך הדרך להטמעה מלאה עוד ארוכה. מה היתרונות? כמה מכוניות יימכרו בשנה הקרובה? האם העלויות יוזלו? והאם באמת אפשר לדלג על תחנות הדלק ולהנגיש עמד ות טעינה מהירות לכל מי שיחפוץ בכך. • לגמרי לבד: הרכב האוטונומי מעורר התפעלות בעולם כולו, אך בישראל עדיין לא נעשה בו שימוש בפועל. מתי זה יקרה? מה החסמים? האם קידום החזון האוטונומי הוא בשורה משמחת לציבור הנהגים או שמא מדובר בסיכון מיותר? וכיצד הפתרונות הטכנולוגים החדישים דווקא יכולים להציל חיים? • לא קלה דרכנו: הרכבות עדיין לא חזרו לפעול כסדרם בימי שישי, האוטובוסים לא מגיעים בזמן ובמקומות רבים בפריפריה קשה מאוד להתנייד ללא שני רכבים לפחות למשפחה. בפאנל זה נדון על חזון התחבורה הציבורית בישראל ואיך ניתן לעשות את המעבר שיגרום לנו להיפרד מהרכב הפרטי. • יותר מהיר, יותר קל, יותר נגיש: כל הפתרונות הכי יצירתיים להתניי דות פשוטה בערים הגדולות והצפופות בישראל.
הוועידה תתקיים ב-13 בדצמבר 2022, תועבר בשידור חי מאולפן ynet ותסוקר בהרחבה ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet.