המוזיקאי הצעיר אושרי ביטאו (13.5) מנוף־הגליל, ריגש מדינה שלמה לפני כארבע שנים שסיפורו נחשף ב"ידיעות אחרונות". הוא שמע במקרה קטע נגינה בביה"ס היסודי "גולן" בו למד בנוף הגליל, הוא התיישב והתחיל לנגן על פסנתר בגיל תשע ללא שום היכרות עם הכלי, והדהים את הסובבים בשמיעה המוזיקלית הנדירה שלו. לאחר מכן החל להגיע מספר פעמים בשבוע למורה אינה קרביץ וללמוד אצלה פסנתר בקונסרבטוריון העירוני. ביטאו התקשה להתאמן בבית משום שלא היה לו פסנתר. בעקבות חשיפת סיפורו פנה ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק למשפחה ותרם לאושרי פסנתר.
צפו בהעברת הפסנתר של ביטאו לדירה החדשה:
אושרי אף הוזמן בעקבות הכתבה לנגן רסיטל בסינמטק תל אביב. מאז, המשיך לנגן ולהתקדם בלימודי פסנתר ומופיע באורח קבע בכל האירועים העירוניים.
איריס בורמיל, מנהלת אגף הרווחה בנוף הגליל, הוסיפה "כשהתגלה הכישרון של אושרי סייענו למשפחה לממן את שיעורי הנגינה, לפני מספר חודשים עלה צורך של המשפחה לעבור לדירה אחרת בגלל סיבות רפואיות, אז התעורר הקושי בהעברת הפסנתר מהקומה החמישית ללא מעלית לבית אחר, הובלה בעלות של כ-4,000 שקלים. נרתמנו לכך כי הפסנתר הוא כלי חשוב בהתפתחות המוזיקלית של אושרי ובחיזוק יכולת הנגינה שלו".
כעת, כשהמשפחה שלו נאלצה לעבור דירה בשל סיבה רפואית של האם, עלתה השאלה מי יממן באלפי שקלים את העברת הפסנתר. עיריית נוף הגליל נרתמה לממן את עלות הובלת הפסנתר שהסתכמה באלפי שקלים.
"אני מאושר מאוד שהפסנתר עבר יחד איתי לבית החדש", כך אמר אתמול ביטאו שחולם להגיע לפילהרמונית. "אני ממשיך לנגן פעמיים בשבוע בקונסרבטוריון ובנוסף כל יום כמה שעות בבית, וגם משחק כדורסל. המטרה שלי להשאיר חותם, שיזכרו אותי, לא משנה באיזה תחום".
1 צפייה בגלריה
מבצע פסנתר
מבצע פסנתר
"אני מאושר מאוד שהפסנתר עבר יחד איתי לבית החדש". אושרי ביטאו
(צילום: נחום סגל)
אלמיטו קסאי, אימו של אושרי, הוסיפה: "אני שמחה לעבור לבית החדש, אבל לא עוזבת את הפסנתר של הבן שלי בחיים, זה כמו חלק מהמשפחה שלי. גם אם הייתי צריכה לחכות עוד ארבע שנים בדירה הישנה ולא להעביר את הפסנתר הייתי מסכימה", היא טוענת. "אני הכי מאושרת שאני רואה את אושרי מנגן על הפסנתר, אני חולמת שיהיה מפורסם, יצליח בחיים, והכי חשוב - שיהיה לי בריא".
רונן פלוט, ראש עיריית נוף־הגליל, מסכם: "אושרי הוא פסנתרן מחונן, צלילי נגינתו כובשים את לבם של מאזיניו במופעים, בטקסים ובאירועים עירוניים, ואין לי ספק שהוא עוד יגיע רחוק".