מהגברת הראשונה מיכל הרצוג ועד ליושבת ראש הוועד האולימפי יעל ארד; ממנכ"ליות בכירות במשק ועד לשרות הממשלה; מנשות הייטק ועד דמויות בולטות בתקשורת, בעולם האוכל ובמוזיקה: בוועידת יום האישה של "ידיעות אחרונות", ynet ו"לאשה" שמתקיימת היום (שלישי) ומועברת בשידור חי ב-ynet תוכלו לפגוש את הנשים המשפיעות והבולטות ביותר בישראל.
2 צפייה בגלריה
חלק ממשתתפות הוועידה
חלק ממשתתפות הוועידה
חלק ממשתתפות הוועידה
(צילום: זיו קורן, עוז מועלם, הדר יואביאן, קובי קואנקס, דנה קופל, נעמ"ת, אוהד צויגנברג)
2 צפייה בגלריה
מנחת הוועידה, מירי נבו
מנחת הוועידה, מירי נבו
מנחת הוועידה, מירי נבו
(צילום: עומר מסינגר)
בוועידה, שאותה מנחה מירי נבו, מתקיימים מפגשים ושיחות עם נשות מפתח בחברה הישראלית, בתחומי הכלכלה, הביטחון, החינוך, הרפואה, האקדמיה, התרבות, התקשורת ועוד. בתוכנית:
11:30 דברי ברכה מרים נופך מוזס, עורכת אחראית "לאשה"
11:35 פגישת פסגה רעיית נשיא המדינה ופעילה למען החברה והנשים, הגברת מיכל הרצוג, ויו"ר הוועד האולימפי והמדליסטית האולימפית שעשתה היסטוריה, יעל ארד, בשיחה על פסגות וגם על קשיים, על דרך ארוכה ועל התמודדות עם אתגרים.
11:50 העתיד בידיים שלהן מנכ"לית מיזם התכנות QUEENB גל אלג'ם, יזמית האופנה דניאלה צור, מנהלת מרכז החלל בירכא, ג'והרה סויד, והרופאה שהקימה עמותה, רוני פוסטן קורן – על איך באמת צריך לשמש השראה לדור הבא של הישראליות.
12:10 מורה לחיים יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים, עברה שנה סוערת במיוחד: מה דעתה על תפקוד משרד החינוך בקורונה, מה היא גילתה על התלמידים ועל המורות? ואיך משקמים את נפש הילדים אחרי הבידודים? ריאיון.
12:25: מי מפחדת מכסף? מהשקעות ועד בקשת העלאה בשכר, נשים עדיין לא נכנסו במלוא העוצמה למשחק הכלכלי. כמה עולות עבודות בית, כלכלה כמפתח לעוצמה, ומה השווי של אישה בשוק התעסוקה? שולמית (שולי) גרי מנכ"לית בנק ישראל; תמר שוורץ, נשיאת עמותת "רוח נשית" הדואגת להעצמה כלכלית של נשים, אשת שוק ההון הוותיקה חנה פרי-זן, והקונדיטורית אור שפיץ, מביאה כל אחת את הזווית שלה לנושא הרגיש והחשוב הזה.
12:45 הון וערך סמדר ברבר-צדיק, מנכ"לית הבנק הבינלאומי, מדברת עם מירי נבו על ההשקעות החשובות של החיים.
12:55 להיות אישה בישראל, 2022 חזקות יותר? מרוויחות יותר? ואולי דבר לא השתנה? ארבע נשים מגיעות לדבר על המאבקים שהיו ועל אלו שעוד בדרך, ומה אפשר ללמוד על החברה בישראל מהיחס לנשים? השרה לשעבר לימור לבנת, שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, אשת התקשורת לוסי אהריש והשחקנית שני קליין, בשיחה חגיגית ומיוחדת לכבוד יום האישה, 2022.
13:25 נלחמת על העתיד של כולנו יו"ר נעמת, חגית פאר, ממשיכה להיאבק על דמות המדינה: שוויון הזדמנויות ושוויון לנשים, תפיסת היכולות של הצעירות ובניית עתיד לכל המגזרים. ריאיון עם לוחמת אופטימית.
13:40 כתוב להן בגוף ליאת אנשל ניצלה מניסיון הרצח של בן זוגה. בר סטאר לקחה את אימה ובגיל עשר ברחה מאבא מתעלל. שתי נשים שהיו בתופת ושרדו כדי לספר, מעבירות את סיפורן הלאה ומקוות להיות האחרונות בשרשרת הסבל.
14:00 לוחמות, הדור הבא סא"ל אפרת קייקוב, רס"ן ירדן שוקרון וסרן גל שידלו, שמבצעות לראשונה תפקידים שפעם הוגדרו כגבריים בלבד, מספרות על מה השתנה ומה לא השתנה בצה"ל של 2022.
14:15 דרך ארץ, תורה ואישה הרבנית מלכה פיוטרקובסקי בטור דעה מיוחד לכבוד יום האישה.
14:20 מסע חייה עורכת הדין שירלי שטיין, לא ידעה שהיא תצא לדרך ארוכה אישית שכזו, אך המסע שעברה עם הבן שלה, הביא אותה לפריצות דרך בטיפול ושילוב בעלי צרכים מיוחדים במערכת החינוך, ולכתיבת ספר על אוטיזם, חיים וחברה.
14:30 האישה שבחדר תנצח! מחקר פורץ דרך הראה כי מנהיגות-נשים התמודדו טוב יותר עם הקורונה במדינותיהן. עורכת המחקר פרופ' צפירה גרבלסקי-ליכטמן, נורית דאבוש ראש ההתמחות לחוסן לאומי וטובה דורפמן מנכ"לית קרן שטיינהרדט וסגנית יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית , יגיעו להסביר מה סוד הניהול הנשי.
14:50 השיר שלהן הזמרת והשחקנית שירי מימון וה-DJ ושדרנית גלגלצ, דלית רצ'שטר, על המאבק הגדול על השמעת זמרות ברדיו – שהגיע עד כדי התערבות שר התרבות, על מורשת של שירה נשית ועל מה אפשר ללמוד מהשירים.