אורי חורב בן השש טופל בשנה שעברה בכימותרפיה כחלק מההתמודדות שלו עם מחלת הסרטן. אורי הוא ילד יחיד לאם חד הורית, ובגלל הטיפולים נאסר עליו לפגוש ילדים אחרים. מגפת הקורונה ברקע כמובן לא הועילה. נוצר מצב שבו הוא לא יכול היה לעלות לכיתה א' כמו כולם או לפגוש חברים ומשפחה.
הוא ואמא שלו, שהייתה כל הזמן איתו, התקשו לראות את האור בקצה המנהרה. הליצנים הרפואיים הפכו לחברים הכי טובים שלהם והמפלט היחיד למצב.
"עם הליצנבולנס היינו מסוגלים להפוך עולמות כדי לחגוג לאורי יום-הולדת שש בבית פרטי בסביון, עם בריכה מהממת, כשהאורחים היחידים הם הוא, אמא שלו, שתי הסבתות שלו והליצנים החברים שלו", מספרת מיכל קורמן, ליצנית רפואית ויוזמת שותפה של הליצנבולנס. "הפתענו אותו עם אורחים מיוחדים שהוא אוהב - ישראל קטורזה וליאור סושרד והוא היה בעננים".
6 צפייה בגלריה
ליצנבולנס
ליצנבולנס
סמדר חרפק ומיכל קורמן בליצנבולנס
"ביום אחר כשהוא היה מאוד מבודד ומשועמם, אחרי שאמא שלו חלתה בקורונה והם נאלצו לשהות בבידוד, החלטנו להקים לו בית קולנוע פרטי אצל סמדר חרפק, השותפה שלי להקמת הליצנבולנס, בבית".
"עיצבנו הכל כבית קולנוע, דאגנו לפופקורן ולמקרן ענק והוא בא יחד עם אמא שלו ל'קולנוע הליצנבולנס הפרטי לראות את הסרט האהוב עליו 'המיניונים'", מוסיפה קורמן.
"כעבור כמה חודשים הצלחנו סוף-סוף להגשים את המשאלה שחלם מראש, ולקחנו אותו, ואת אמא וסבתא שלו יחד לחופשה בלתי נשכחת באילת. זה היה כשהוא כבר סיים את הטיפולים המסיביים והיה יכול סוף-סוף לקבל אישור להיכנס למים. הוא אפילו ליטף דולפינים ושט בסירה פרטית", היא מספרת בחיוך ובגאווה.
צפו בסרטון שמציג את פעילות הליצנבולנס:

להתאוורר ליום אחד משגרת הטיפולים הכואבת

פרויקט אמבולנס הליצנים הרפואיים הוקם בשנת 2015, כמענה לילדים רבים החולים במחלות קשות ומאושפזים בבית החולים לתקופות ארוכות. "הליצנבולנס מאפשר לילדים אלה לצאת ולהתאוורר ליום אחד משגרת הטיפולים הכואבת, ולהגשים משאלה יחד עם המשפחה והליצנים הרפואיים שהם מכירים באופן אישי מבית החולים. הילד ביחד עם הליצן מגדירים את המשאלה, אותו רגע, אירוע, פעולה או מקום, שבו הילד הכי רוצה להיות, וצוות הליצנבולנס מפיק, מתכנן ומבצע לפרטי פרטים את יום הגשמת המשאלה.
6 צפייה בגלריה
ליצנבולנס
ליצנבולנס
עובדים בצמוד לצוות הרפואי ומלווים את המטופלים ברגעים הכי קשים ושבירים שלהם
יוזמות ומקימות הליצנבולנס, מיכל קורמן וסמדר חרפק, הן ליצניות רפואיות במשרה מלאה שנוהגות לבלות שעות רבות בבתי חולים צמודות לילדים חולים ולמשפחות שלהם. יחד עם עוד כמאה ליצנים הן עובדות בצמוד לצוות הרפואי ומלוות את המטופלים ברגעים הכי קשים ושבירים שלהם.
"דרך הליצנות אנחנו מצליחים לפרק מחסומים, לשחרר פחדים, וליצור מערכת יחסים של אמון עם הילדים. כשהם צוחקים, או בוכים אנחנו יודעות שהצלחנו להגיע אליהם. האופטימיות והתקווה שהליצן מביא איתו לחדר, עושות קסמים ואנחנו לא רק מרגישים את זה. אנחנו חווים ורואים את זה כל יום", מספרת חרפק.
"מתוך העבודה השוטפת בביה"ח נולד החלום - להוציא את הילדים החוצה ולהגשים להם משאלות. ועם יד על הלב? אתם לא יכולים לתאר לעצמכם, מה כמה שעות כאלה מחוץ לביה"ח, עושות להם", מוסיפה קורמן.
אמבולנס הליצנים הוא היחיד מסוגו בארץ, הוא רכב ששודרג ועוצב במיוחד למען מטרה זו והוא פועל כחלק בלתי נפרד מפעילות הליצנים הרפואיים בבתי החולים ובשיתוף פעולה מלא עם בתי החולים.
"יום הגשמת חלום עם הליצנבולנס הוא יום להזכיר למשפחה הזאת שהילד שלהם הוא לא המחלה, הוא הילד שהיה קודם, ואת המחלה אנחנו ננצח כדי שהוא יחזור, וכל המשפחה תחזור להיות המשפחה שהם היו קודם. התקווה שלי עם הליצנבולנס היא שאני לא אצטרך להגיד לאף ילד לא".

6 צפייה בגלריה
ליצנבולנס
ליצנבולנס
"ליאן בת 7 , חלמה לצלול עם דולפינים"

אמבולנס שמטפל בנשמה

"בדיוק כמו שיש אמבולנס שמטפל בגוף, ככה הליצנבולנס מטפל בנשמה. אחרי שנים של עבודה באונקולוגית ילדים, הרגשנו צורך להוציא אותם מבית החולים, מהמציאות של חולי, ליום של חלום, ליום של פנטזיה, בשביל לתת להם כוחות להמשך הדרך", מסבירה חרפק.
6 צפייה בגלריה
ליצנבולנס
ליצנבולנס
"עינב בת 19 חולמת להיות דוגמנית, לקחנו אותה בהפתעה לסטודיו לצילום וצלם דוגמניות בכיר בארץ צילם לה בוק דוגמנות מקצועי".
שחר ויטוס, בן השמונה, משתף: "אשפזו אותי מלא פעמים וזה היה קשה. אני רחוק מהבית, מתגעגע לאחים שלי. כשהייתי בפעם הראשונה מאושפז, אז היה לי משעמם, לא היה לי מה לעשות ואז בדיוק מקס בא והצחיק אותי".
ניסן יקוטי, אבא של כפיר - ילד שחלה בסרטן, מוסיף: "בעיקר בכיתי. כשאתה חושב על סרטן אתה מדמיין מוות. יכול להיות שהבן שלי הולך למות? זה היה קשה להגיד כזה דבר, איך אתה יכול להגיד כזה דבר על הבן שלך? אתה אבא, אתה צריך לשמור על הבן שלך".
6 צפייה בגלריה
ליצנבולנס
ליצנבולנס
ליה בת 6 חלמה לעוף בכדור פורח
יאיר ברנט - אבא של ליה, ילדה חולה, מסביר: "הליצנבולנס מציל חיים. אני חושב שהליצנבולנס צריך להיות חלק מסל התרופות. האפקט שהדבר הזה עושה הוא חלק מתהליך ההבראה שהרפואה עוד לא החכימה ללמוד ולהבין".
חרפק מסכמת: "יום הגשמת חלום עם הליצנבולנס הוא יום להזכיר למשפחה הזאת שהילד שלהם הוא לא המחלה, הוא הילד שהיה קודם, ואת המחלה אנחנו ננצח כדי שהוא יחזור, וכל המשפחה תחזור להיות המשפחה שהם היו קודם. התקווה שלי עם הליצנבולנס היא שאני לא אצטרך להגיד לאף ילד לא".
6 צפייה בגלריה
ליצנבולנס
ליצנבולנס
"התקווה שלי עם הליצנבולנס היא שאני לא אצטרך להגיד לאף ילד לא".

  • הליצנבולנס יצא בקמפיין גיוס המונים להמשך פעילותו. לתרומות לחצו כאן.