בשיתוף עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון
מיזמים התנדבותיים רבים עוסקים בחלוקת מזון או מוצרים לנזקקים, אולם נדירים הם אלה הקשורים לעולם החינוך, ובמיוחד בחינוך לגיל הרך. וזה בדיוק מה שמייחד את "סבתות מספרות סיפור" - מיזם שאותו יצרה דורית קובה (61) מכרמיאל, ונולד בשיתוף פעולה עם עמותת "באים לטוב".
קובה, היא מורה לספרות לשעבר (לכיתות י"א-י"ב). לאחר צאתה לפנסיה החליטה שזה הזמן שלה להעביר את אהבתה לספרים ולסיפורים, לפעוטות ולילדי הגנים.
2 צפייה בגלריה
מתנדבות הפרויקט. "הסבתות מחכות בציפייה למפגשים האלו"
מתנדבות הפרויקט. "הסבתות מחכות בציפייה למפגשים האלו"
מתנדבות הפרויקט. "הסבתות מחכות בציפייה למפגשים האלו"
(צילום: דורית קובה)
"המיזם החל לפעול לפני חמש שנים מתוך חזון לקרב את הילדים הקטנים לעולם הספרות, כשהאמצעי הוא סבא או סבתא שיקריאו להם סיפורים ושירים", היא אומרת. "התחלנו מחמש סבתות שהגיעו לצהרוני הגנים ברשת המתנס"ים של כרמיאל, וכיום אנחנו עומדים על 14 מתנדבים, 13 סבתות וסבא אחד.
"כל מתנדבת מצוותת לגן אחד, אליו היא מגיעה אחת לשבוע ומעבירה לילדים סיפורים, הפעלות ושירים. הפער הבין-דורי גורם לקסם של ממש. הסבתות מחכות בציפייה למפגשים האלו, וגם הילדים מאוד מתגעגעים אליהן, וכשהן מגיעות הם מחבקים אותן ונתלים להן על הרגליים".

"דרך המיזם למדתי שהשמיים הם הגבול"

כדי למקסם את הצלחת המיזם, קובה מקיימת מפגשים קבועים עם הצוות שהולך ומתרחב. "אחת לחודש מתקיים מפגש שאותו אני מרכזת, ובמהלכו הסבתות המתנדבות מספרות איך הולך להן בגן, האם הן חוות קשיים או אתגרים, נותנות טיפים על דברים שמצליחים מאוד, מעלות הצעות לשיפורים וכן הלאה. המפגשים האלה מיועדים לשיתוף תובנות וחיבור בין הסבתות, סוג של למידת עמיתים", היא מסבירה.
2 צפייה בגלריה
דורית קובה
דורית קובה
דורית קובה, הקימה את המיזם ופעילה בו עד היום
(צילום: אלבום פרטי)
גם בעלה, שלמה, משקיע המון בהתנדבות. "שלמה מתנדב משנת 2019 בעמותת 'מתחברים לנשמה'. במסגרת העמותה הוא מכין מארזי מזון למשפחות נזקקות, משנע את המארזים ועוד. הוא עוסק בהתנדבות הזו שישה ימים בשבוע, משרה מלאה. הוא פשוט אדם עם נתינה אין סופית", היא אומרת בגאווה ובאהבה.
"דרך שלמה ודרך המיזם שלי למדתי שהשמיים הם הגבול בתחום הזה. לא סתם ניתן לקרוא את המילה 'נתן' משני הצדדים - כי מי שנותן גם מקבל לעצמו וזוכה להמון סיפוק אישי. ובאמת, יש לנו סבתות שמגיעות לצהרונים בכל מצב, כי הן מקבלות מהפעילות הזו כל כך הרבה סיפוק שהן פשוט לא מוכנות לפספס".
דורית קובה, יוצרת המיזם: "מי שנותן - גם מקבל לעצמו וזוכה להמון סיפוק אישי. ובאמת, יש לנו סבתות שמגיעות לצהרונים בכל מצב, כי הן מקבלות מהפעילות הזו כל כך הרבה סיפוק, שהן פשוט לא מוכנות לפספס"
גם אתם רוצים לעשות דברים מופלאים למען הזולת? ביום שלישי (19 במרץ) יתקיים "יום מעשים טובים". היכנסו לאתר הפרויקט ותמצאו שם שלל אפשרויות התנדבות, בכל רחבי הארץ.
יוזמת "יום מעשים טובים", שרי אריסון, מסבירה: "אם נחשוב טוב, נדבר טוב, נעשה טוב ונשמור על הביחד - העולם שלנו יהיה טוב יותר".
בשיתוף עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון