בשבת השחורה, 7 באוקטובר, רצחו מחבלי חמאס שתי נערות עם מוגבלות: את נויה דן (13) ז"ל מקיבוץ כיסופים, נערה על הרצף האוטיסטי שהתארחה אצל סבתה כרמלה דן (80) ז"ל בקיבוץ ניר עוז; ואת רות פרץ (16) ז"ל מקריית־חיים, נערה עם שיתוק מוחין, שבילתה באותה שבת עם אביה, אריק פרץ (58) ז"ל, במסיבה ברעים. גופותיהן של נויה וסבתה נתגלו כשבועיים לאחר הטבח. גופותיהם של רות ואביה אותרו כמעט חודש אחרי מתקפת חמאס.
היום, 3 בדצמבר, מצוין בישראל ובעולם 'יום המודעות הבינלאומי לאנשים עם מוגבלות'. עמותת אלווין ישראל, שפועלת זה ארבעה עשורים לשילובם של אנשים עם מוגבלות בחברה הישראלית, בחרה לציין השנה את היום המיוחד הזה בהנצחת זכרן של נויה ורות ז"ל. כך מסרה מנכ"לית העמותה, מרגלית פילר.
לצורך כך חברו זמרי להקת "שווים" של "אלווין ישראל", שחבריה הם זמרים על הרצף האוטיסטי, אל הזמרת גלי עטרי, לביצוע גרסה חדשה של השיר "מהמרחקים".
גלי עטרי: "התרגשתי לקחת חלק במיזם החשוב להנצחתן של נויה ורות ז"ל, ולבצע את 'מהמרחקים' עם הלהקה המיוחדת והמרגשת ‘שווים’. את השיר, שכתב הזמר והיוצר סגיב כהן, ביצעתי מאות פעמים, אבל הפעם זה היה לי ללא ספק מרגש במיוחד"
1 צפייה בגלריה
גלי עטרי ולהקת שלווה
גלי עטרי ולהקת שלווה
גלי עטרי במרכז עם הזמרים על הרצף האוטיסטי של להקת שווים
(צילום אלווין ישראל)
"התרגשתי לקחת חלק במיזם החשוב להנצחתן של נויה ורות ז"ל, ולבצע את 'מהמרחקים' עם הלהקה המיוחדת והמרגשת ‘שווים’. את השיר, שכתב הזמר והיוצר סגיב כהן, ביצעתי מאות פעמים, אבל הפעם זה היה לי ללא ספק מרגש במיוחד", סיפרה עטרי. "אני משתתפת בצערן של כל משפחות הנרצחים והנופלים, ומייחלת לחזרתם במהרה של כל החטופים".
רות פרץ ז"ל - שיר של גלי עטרי ולהקת שלווהרות פרץ ז"ל
נועה דן ז"ל - שיר של גלי עטרי ולהקת שלווהנועה דן ז"ל
מעיין (21), חברה בלהקת "שווים", אמרה: "כבחורה על הרצף האוטיסטי, אני גאה לקחת חלק בשיר שיזכיר עד כמה מיוחדות היו רות ונויה. הקלטת השיר בשבילי היא מסר שאנחנו כמו כולם, שאנחנו חלק מהקהילה".
משפחותיהן של רות ונויה הוקירו את המחווה. "התרגשתי לראות את המחווה של הלהקה ושל גלי. נויה הייתה מרכז המשפחה, היא הייתה נערה מהממת, מלאת אנרגיות ושמחת חיים, שלא נתנה לכלום לעמוד בדרכה להגשים את חלומותיה", אמרה אבי און, קרובת משפחתה של נויה ז"ל.
"בשבת השחורה נויה נרצחה יחד עם סבתה האהובה, כרמלה דן, והן השאירו בלכתן חלל עצום וכאב גדול מנשוא. השיר ינציח את זכרן של נויה ורות לעוד שנים רבות. אני מייחלת לחזרתו של עופר קלדרון, דודה של נויה, ושל כל החטופים לביתם בהקדם ולימים שקטים למדינת ישראל".