1 צפייה בגלריה
דליה מזור
דליה מזור
דליה מזור
(צילום: עידו לביא)
בעידן המודרני, כאשר תוחלת החיים עולה, האוכלוסייה המבוגרת זוכה ליהנות יותר ויותר מיתרונותיו הרבים של הגיל השלישי. הסבים והסבתות של היום הם לא מה שהכרנו בעבר: הם פעילים ברשתות החברתיות, טסים לחופשות בחו"ל, יוצאים לבלות עם חברים, רוכשים באינטרנט ומוכיחים פעם אחר פעם שהגיל הוא רק מספר.
יחד עם זאת, אי אפשר שלא להתייחס גם לקשיים שהגיל מביא עימו - לאתגרים הבריאותיים, אך גם להזנחה הממשלתית שנעשית כבר לאורך שנים ומביאה לכך שרבים מבני ובנות גיל הזהב לא מצליחים להזדקן בכבוד.
בוועידת הגיל השלישי של קבוצות "ידיעות אחרונות", שתיערך ב-20 בספטמבר ותשודר בשידור חי באתר ynet, נעסוק בחגיגת החיים החדשים של האוכלוסייה המבוגרת בישראל לצד האתגרים עימם הם מתמודדים בחיי היום יום שלהם. את הוועידה תנחה דליה מזור.
אחד מהפאנלים המרתקים שישודרו בוועידה יעסוק בבדידות בגיל השלישי. לפי נתוני משרד הרווחה קרוב ל-30% מהקשישים בארץ מדווחים על תחושה של בדידות.
בסקר מיפוי צרכים בקרב אוכלוסיית האזרחים הוותיקים על ידי המשרד לשוויון חברתי, נמצא שלא פחות מ-14,352 אזרחים ותיקים ביקשו סיוע של מתנדב חברתי לטובת הפגת בדידות.
כמו כן, מחקר שנערך ב-CDC (המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב) הציג שקיימים סיכונים בריאותיים ממשיים מתופעת הבדידות: בידוד חברתי הגדיל באופן משמעותי את הסיכון של אדם למוות בטרם עת - סיכון שעלול להתחרות בסיכון של עישון, השמנת יתר וחוסר פעילות גופנית.
כמו כן, עולה כי בידוד חברתי נקשר בסיכון מוגבר לדמנציה.
פאנלים נוספים יעסקו בנושא ההזדקנות בכבוד מבחינה כלכלית, תעסוקה גם בגיל שאחרי הפרישה לפנסיה, טכנולוגיה משפרת חיים – הפיתוחים שהופכים את החיים בגיל השלישי לנוחים יותר, וסוגיית המחסור במטפלים בתחום הסיעוד.
בוועידה יתארחו: שר הרווחה מאיר כהן, השרה לשוויון חברתי מירב כהן, מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר, סמנכ"ל וראש מינהל אזרחים ותיקים במשרד הרווחה יריב מן, מנכ"ל עמותת מטב ליאור שטרסברג, מנהל זרוע המשכנתאות בבנק מזרחי טפחות דרור פלדמן, פרופ' דרור מבורך, ד"ר צבי פישל, ד"ר סמיר זועבי, ורדה לבקוביץ מושקוביץ', ד"ר תמר גיטליץ ועוד.
הוועידה תתקיים ב-20 בספטמבר 2022, תועבר בשידור חי ב-ynet ותסוקר בהרחבה בעיתון "ידיעות אחרונות". לפרטים נוספים: conference@ynet.co.il.