בשיתוף עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון
הוא מוזיקאי בחסד, הלום קרב, פעיל למען שילוב ילדים עם מוגבלויות בחברה וזוכה פרס וראייטי לשנת ‭ 2020‬ על המיזם המרגש אותו יצר – “קול המלאכים” – מקהלת ילדים עם ובלי מוגבלויות.
כבר מגיל ילדות התבלט ישראל כסיף (‭49‬) בכישרונו המוזיקלי. כשהתגייס לצה”ל הוא התקבל ללהקה צבאית, אך בחר להתנדב למסלול של לוחמים והפך להיות חובש – בחירה ששינתה את חייו. “במסגרת השירות חוויתי שני אירועים קשים”, הוא מספר, “היתקלות בג'בליה בעזה, שבה נהרג יוסי שבתאי ז”ל, כשהייתי חובש צעיר, ומאוחר יותר, כאשר הייתי מפקד הכוח הרפואי שהגיע למסוק של אלוף נחמיה תמרי ז”ל. אופרת הרוק אותה כתבתי, ‘ילד תוף', מבוססת על המקרים הקשים הללו” (המופע יעלה ב-‭22‬ בחודש בתיאטרון תמונע בתל-אביב).
1 צפייה בגלריה
כסיף וילדי "קול המלאכים"
כסיף וילדי "קול המלאכים"
כסיף וילדי "קול המלאכים"
(צילום: שימי כהן)
שני האירועים האלה הובילו להתפרצותה של פוסט-טראומה שנה וחצי לאחר שחרורו. וכמו תמיד היה טריגר: הוא ישב אז ליד מיטתו של אחיו, שנפצע קשה בתאונת דרכים בהולנד ונפטר לבסוף מפצעיו.
כסיף עבד במשך שנים כמוזיקאי, הקים אולפן, שיתף פעולה עם אמנים רבים, ואז, בגיל ‭ ,45‬ הוא עבר התקף לב קשה. “הייתי בין חיים למוות והרגשתי שאבדה לי משמעות החיים”, הוא מודה. ובדיוק אז, באופן כמעט מקרי, הגיעה תפנית נוספת: “ממש באותם ימים הזמינו אותי לנגן בעמותת ‘תסמותק' בעקבות שיר שהקלטתי עם ילדה עם תסמונת דאון. כשהתחלתי לשיר הקיפו אותי פתאום עשרה ילדים עם צרכים מיוחדים, שהצטרפו לשירה. באותו רגע הבנתי שאני מתכוון להקדיש את חיי למען הילדים האלה, שנשמעו לי כמו מלאכים”.
את להקת “קול המלאכים” הוא הקים לפני שלוש שנים בקיבוץ משמרות והיא מונה כיום כ-‭20‬ ילדים. “מחצית מהם עם צרכים מיוחדים, והם מגיעים אלינו מכל רחבי הארץ. יש אחת שבאה מקדש ברנע, מרחק של שלוש שעות נסיעה”, הוא מספר, “השילוב בין כל הילדים והנערים במקהלה פשוט מדהים. נוצרו ביניהם חברויות וקשרים מרגשים”.
בשנת 2020 זכה המיזם בפרס וראייטי, אך בעקבות משבר הקורונה העולמי בוטלו הופעות של הלהקה, דבר שפגע קשות ביכולותיה הכלכליות ומעמיד את קיומה בסכנה. “לצערי אין לנו שום סיוע כספי מהמדינה” הוא אומר, “אנחנו נלחמים בשיניים ומתפללים שזה לא יפסיק. החלטתי להקדיש את חיי למען הלהקה ולמען שילובם של הילדים עם הצרכים המיוחדים, ואעשה הכל כדי שהיא תמשיך להופיע ולשגשג”.
יום מעשים טובים חוזר ב-29 במרס, עם כל הדרכים לעשות טוב וגם השנה יתקיים בסימן FAMING# ממשיכים להאיר את הטוב, כשהמטרה היא לשמש "קונטרה" לתופעת השיימינג שהפכה שכיחה ברשתות החברתיות. היכנסו לאתר יום מעשים טובים, הצטרפו לאתגר ה-FAMING# תנו במה לסיפורים טובים ויחד נמשיך לשנות את השיח. הפרויקט מנוהל ע"י עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון המציעה התנדבות בהתאמה אישית כל השנה
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון