בשיתוף עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון
בית הספר לחינוך מיוחד "ארתקאא" בבאקה אל-גרביה נפתח רק בשנת הלימודים הנוכחית, אך כבר מיצב את עצמו כמעוז של מעשי התנדבות.
"בית הספר מיועד לתלמידים על הרצף האוטיסטי מגילי 21-6, מספרת המנהלת, שהנאז מסארווה ג'ורבאן (‭,(30‬ תושבת ג'אסר א-זרקא, "מגיעים אלינו תלמידים מפראדיס, ג'ת, באקה והסביבה. אחת המטרות החינוכיות שאני מתווה בו היא חיבור עם הקהילה. זאת במטרה שהקהילות שבהן חיים הילדים האלו יכירו בהם כשווים ועל מנת שאנשים יבינו את הקושי של הורי הילדים בהתמודדות המורכבת עימם".
1 צפייה בגלריה
התלמידים מחלקים תמרים וברכות. מחרתיים הם יחלקו פיצות
התלמידים מחלקים תמרים וברכות. מחרתיים הם יחלקו פיצות
התלמידים מחלקים תמרים וברכות. מחרתיים הם יחלקו פיצות
(צילום: שהנאז מסארווה ג'ורבאן)
אחת הדרכים להגשמת המטרות האלה היא פעילויות ההתנדבות. כבר בחודש ספטמבר יצאו הילדים למבצע ניקיון בפארק משחקים בבאקה אל-גרביה. באוקטובר הם חילקו ברכות ותמרים להולכי רגל ונהגים ברחוב הראשי של היישוב לרגל חג הולדת הנביא מוחמד. עכשיו מתכוננים התלמידים ל"יום מעשים טובים", שיתקיים מחרתיים. הם יחלקו במהלך היום פיצות ומאפים שהכינו בשיעורי כלכלת בית ובסדנאות המיועדות להכין אותם לחיים עצמאיים. המאפים יחולקו בחינם לתלמידי בתי הספר הסובבים את בית ספר ארתקאא, להורי הילדים ולהולכי רגל מזדמנים.
"מעבר לחשיבות של ההתנדבות בקהילה, הפעילויות האלה מעניקות לילדים דבר נוסף שמאוד חשוב עבורם: יציאה מהרוטינות", מסבירה שהנאז, "ילדים על הרצף האוטיסטי מעדיפים לדבוק בפעילויות זהות לאורך זמן ומתקשים בפעילויות חדשות. כך, למשל, היו לנו תלמידים שחששו להיכנס לאוטובוסים ועכשיו הם יכולים לעשות זאת. כמו כן, דרך הפעילויות האלה הם נפגשים עם ילדים רגילים בני גילם, דבר שמאוד אהוב עליהם".

רוצים גם אתם לעשות טוב?

מעשים טובים קורים בכל מקום וזמן ויום מעשים טובים חוזר ב-29 במרץ, עם כל הדרכים לעשות טוב וגם השנה יתקיים בסימן FAMING# ממשיכים להאיר את הטוב, כשהמטרה היא לשמש "קונטרה" לתופעת השיימינג שהפכה שכיחה ברשתות החברתיות. היכנסו לאתר, הצטרפו לאתגר ה-FAMING# תנו במה לסיפורים טובים ויחד נמשיך לשנות את השיח. הפרויקט מנוהל ע"י עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון המציעה התנדבות בהתאמה אישית כל השנה
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון