ריצת זיכרון והצדעה תתקיים בסוף החודש בנוף־הגליל לזכר תושב העיר, השוטר רס"ב אמיר ח'ורי, שנהרג בגיל ‭ 32‬ בקרב מול מחבל במהלך הפיגוע בבני־ברק שבו נרצחו ארבעה אזרחים. האירוע התרחש ב-‭29‬ במארס. ח'ורי, ערבי־נוצרי ששירת ביחידת האופנוענים של מרחב דן, שמע על הפיגוע ונסע לאזור הירי במהירות עם האופנוע המשטרתי שלו ביחד עם שותפו, במטרה להציל חיים.
באומץ, תוך הקרבה עצמית, התקרב לשטח האש כשהוא נוהג על האופנוע, חתר למגע – ונהרג מהירי של המחבל. השוטר השני, שישב במושב האחורי של האופנוע, ירה במחבל למוות. מעשה הגבורה של ח'ורי עורר התרגשות רבה בקרב תושבי בני־ברק, שחשו אסירי תודה. כעת עושה לו גם עירו כבוד, וביום שישי בעוד שבועיים, ב-‭27‬ במאי, יתקיים בנוף־הגליל מרוץ לזכרו.
2 צפייה בגלריה
מרוץ לזכרו של אמיר חורי
מרוץ לזכרו של אמיר חורי
אמיר ח'ורי ז"ל. שוטר מצטיין
(צילום: באדיבות המשפחה )
המרוץ העממי ייצא לדרך ב־7 בבוקר מחניון נופארק (הפארק העירוני) ויסתיים ביער צ'רצ'יל שבעיר. ההרשמה – באתר או בפייסבוק של העירייה. המסלול מתאים כמעט לכל אחד ויכלול מקצים של ‭ 10-2‬ קילומטרים. עלות ההרשמה סמלית: ‭ 10‬ שקלים. הרצים גם יזכו לכבד את זכרו של אמיר וגם יקבלו חולצה שמנציחה את שמו ועליה תמונתו תחת הכיתוב "רצים מאחוריך". באירוע צפויים להשתתף מאות שוטרים, חיילים ואזרחים.
בשבוע שעבר יצאו בני משפחתו של אמיר – האם סאמיה, האב גריס, האחות ויוויאן, האח מייקל ובת הזוג שני ישר - לאימון ריצה במסלול הקבוע של אמיר בחורשה ליד בית המשפחה.
2 צפייה בגלריה
מרוץ לזכרו של אמיר חורי
מרוץ לזכרו של אמיר חורי
מימין: האחות ויוויאן, בת הזוג שני, האב ג'ריס, האם סאמיה והאח מייקל אתמול, באימון ריצה.
(צילום:צילום: אלעד גרשגורן )
ג'ריס, ששירת גם הוא במשטרה, אמר אתמול: "אני מזמין את כל הציבור להגיע ולהשתתף במרוץ. אמיר מאוד אהב לרוץ ומאוד אהב ספורט, נהג לקום מוקדם בבוקר ולצאת לריצה. לפני כמה חודשים גם קנינו יחד מכשיר ריצה ביתי משוכלל כדי שנתאמן עליו יחד, אבל לצערי אין כעת מי שירוץ עליו. הספורט היה חלק חשוב מחייו של הבן שלי, והמרוץ הזה הוא הדרך הכי נכונה להנציח אותו".
יוזם המרוץ, ראש העירייה רונן פלוט, אמר: "אמיר רץ כל חייו לעבר המטרות והיעדים שסימן לעצמו, הוא התנדב להיות הראשון תמיד, ללא מורא ופחד, תוך שהוא מסכן את חייו למען הצלת חיים של אנשים אחרים. למרבה הצער, מרוץ החיים של אמיר נגדע בתחילת הדרך. אנו נמשיך את דרכו, והמוני רצים מרחבי הארץ ישתתפו באירוע ויכבדו את זכרו".