בשיתוף הביטחוניסטים
צפו בשידור המלא
מדינת ישראל נלחמת כבר כמעט ארבעה חודשים את אחת המלחמות הקשות בתולדותיה. המחירים הכבדים והכואבים שגובה המערכה מידי יום, הופכת אותה למלחמה קיומית על חיינו ועל ביטחונה של המדינה.
כיצד יש לפעול על מנת להשיג ביטחון ושגשוג ביום שאחרי, האם למלחמה יש מטרות ברות השגה וכיצד תשפיע ההכרעה על עתידה של מדינת ישראל ועל האזור כולו? סוגיות אלו ועוד עומדות במרכזה של וועידת הביטחון של ישראל - מצב מלחמה בהובלת תנועת 'הביטחוניסטים' ובשיתוף המכון הירושלמי לענייני ציבור ומדינה (JCPA).
הוועידה התקיימה היום (חמישי) במרכז הכנסים הבינלאומי באשקלון והועברה בשידור חי ב-ynet. צפו במשדר המלא בראש העמוד
3 צפייה בגלריה
עשן ברפיח
עשן ברפיח
עשן ברפיח
(צילום: AFP)
הכנס כלל 5 פאנלים בהם ידונו חברי כנסת, ראשי ערים, אנשי ביטחון, ממשל ומדיניות בסוגיות ובאתגרים הניצבים בפני מדינת ישראל בעת הזו.
"כאשר במערב ובהם ארה"ב ואירופה, הם מתכננים מלחמה עם סיום, אבל באיסלאם אין סיום", אמר אלוף במיל' גרשון הכהן, ממייסדי תנועת "הביטחוניסטים" בנאום הפתיחה. "אנחנו נלחמים במלחמה שאין בה סוף. הם באים למלחמה עם חלום, וחלום הוא דבר נצחי, ואין משא ומתן על חלומות, כי מה שלא ניתן להשיג עכשיו יהיה אפשר להשיג אחר כך. קלאוזביץ' המערבי אמר שהמלחמה היא אמצעי אחר להשיג מטרות מדיניות, ישנו את הסדר הנכון ובעתות קצה המלחמה היא דרך חריגה להשיג מטרות ואז חוזרים לסדר הנכון. המאבק הג'יהאדיסטי טוען הפוך המלחמה היא מצב הנכון ולעיתים עוברים לסדר כדרך חריגה ואז שוב חוזרים למלחמה כי היא הסדר הנכון עבורם".
3 צפייה בגלריה
(צילום: רמית רחמני)
בראיון לעופר חדד אמר שר האוצר בצלאל סמוטריץ: "קטר היא הגורם המעכב את החזרת החטופים. משמרת את החטופים כקלף מיקוח לשימור שלטון חמאס". על האפשרות לעיסקה: "מי שאומר שאפשר להחזיר את החטופים בעסקה לא אומר אמת". על היום שאחרי: "אין שליטה ישראלית צבאית ואזרחית לאורך זמן בלי נוכחות אזרחית כי יקומו ארבע אמהות, שלושה אבות, שני לוחות הברית ובסוף נברח כמו שברחנו מכל מקום אחר".
בפאנל הראשון "הדרך ממשבר להכרעה" בהנחיית אלכסנדרה לוקץ' מ-ynet שוחחו אנשי ביטחון וצבא על הסיבות שהובילו לאירועי ה-7 באוקטובר וכיצד חותרים להכרעת האויב.
בפאנל השני בכנס "עזה - הדור שאחרי" בהנחיית עופר חדד מחדשות 12 המשתתפים דנו בסוגיית עתידה של עזה ובשאלה כיצד ניתן להבטיח את בטחונה של מדינת ישראל לדורות הבאים.
את הפאנל השלישי "זירה להכיר: המערכה הרב-זירתית" ינחה ד"ר דן דייקר, נשיא ה-JCPA, והוא עסק במערכה האזורית המתנהלת באיראן.
3 צפייה בגלריה
 "הדרך ממשבר להכרעה" בהנחיית אלכסנדרה לוקץ'
 "הדרך ממשבר להכרעה" בהנחיית אלכסנדרה לוקץ'
"הדרך ממשבר להכרעה" בהנחיית אלכסנדרה לוקץ'
(צילום: רמית רחמני)
בפאנל הרביעי התארחו ראשי מועצות ורשויות מאזור העוטף והצפון, אשר שוחחו על תפקידו וחשיבותו של השלטון המקומי בתקופה הזו.
בפאנל החמישי והאחרון בהנחיית עופר חדד "יחד ננצח: חוסן לאומי כמרכיב ביטחוני" דנו המשתתפים בתפקידו של העורף בהכרעת המלחמה.
לצד הפאנלים התקיימו שיחות אישיות בין היתר עם איריס חיים, אימו של החטוף יותם חיים ז"ל, שהפכה לסמל מעורר השראה; איש העסקים והפילנתרופ סנדר גרבר שהתראיין בנושא מימון מחבלי הרשות הפלסטינית; וריאיון עם יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ יולי אדלשטיין. במהלך הכנס הועבר גם נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו.
בין משתתפי הוועידה: שר האוצר, ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, יו"ר תנועת הביטחוניסטים, תא"ל במיל' אמיר אביבי, נשיא JCPA, ד"ר דן דייקר, סגנית ראש המל"ל לשעבר, אל"ם במיל' טליה לנקרי ועוד.
בשיתוף הביטחוניסטים