ynet ו-"ידיעות אחרונות" מזמינה אותך להשתתף באירוע הנשים הגדול בישראל, שיתקיים השנה ב-11 במרץ ב-LAGO בראשון לציון בסימן גבורה נשית.
בשטחי האש, בגבולות, בחמ"לים, בזירה הבינלאומית, בעסקים ובעורף: לצד האירועים הקשים בתקופת המלחמה אנו נחשפים לעוד ועוד סיפורי גבורה של נשים עוצמתיות ששבו את לבבותיהם של הישראלים – הן הצילו חיים, הובילו לוחמים בקרבות בעוטף ובעזה, טיפלו בפצועים, פגשו את הרוע פנים אל פנים ונלחמו בו ללא מורא. וזה לא הכול: מאז 7 באוקטובר נשים רבות שבן הזוג שלהן גויס למילואים נאלצות להחזיק לבד את הבית והילדים לצד עבודה במשרה מלאה, מציאות שמייצרת לא מעט אתגרים.
ועידת הנשים השנתית של ynet ו-"ידיעות אחרונות" תוקדש לאותן נשים גיבורות שמאז מתקפת הפתע "תפסו פיקוד" ועשו הכול כדי להגן על מדינת ישראל ועל אזרחיה, בחזית ובעורף. בוועידה המיוחדת נשים את הזרקור על נשים פורצות דרך שפעולותיהן בעת הנוכחית מהוות השראה לדורות הבאים. עוד נדון בוועידה על הפערים בין נשים לגברים שדווקא התעצמו מאז פרוץ המלחמה ועל האתגרים והדרך הארוכה שיש למדינה לעשות כדי לקדם נשים לתפקידי מפתח תוך חתירה ליצירת שוויון אמיתי בחברה.

הנושאים שבהם נעסוק בוועידה

המלחמה שלהן: למרות סיפורי גבורה הרואים של נשים במלחמה, מדד השוויון המגדרי שפורסם החודש מצביע על פערים אדירים בין נשים לגברים בכל תחומי החיים. נשים עדיין מרוויחות פחות, מפוטרות יותר ועניות יותר – ועל פי כל התחזיות המערכה הנוכחית צפויה רק להעמיק את הפערים הללו ולהחזיר אותנו שנים אחורה. בפאנל זה נעסוק במצבן של נשים בישראל לאור המלחמה ומה אפשר לעשות כדי לתקן את המצב המעוות.
נשות הברזל: הן הסתערו, חיסולו מחבלים, הצילו חיים ופעלו בקור רוח מרשים תחת אש. המלחמה בעזה לא מפסיקה לייצר סיפורי גבורה של לוחמות בחזית, וסותמת את הגולל אחת ולתמיד על שאלת שילוב נשים בשירות קרבי. לא רק בצבא - גם בחברה האזרחית נשים פעלו באומץ מדהים ובכך הצילו חיים של רבים. אנו נביא את סיפורן המרתק של כמה מהנשים הללו.
להעיר את העולם: השתיקה המבישה של ארגוני הנשים בעולם בכל הקשור ל-7 באוקטובר הפכה לפוליטית וכך גם למקוממת ולמכאיבה. בפאנל זה נחבר את הנשים הפועלות לילות כימים כדי להסביר לעולם את המובן מאליו: נשים בישראל עברו פשעי מלחמה מהחמורים שידע העולם המערבי.
לוקחות את המושכות לידיים: נשות עסקים שדווקא בתקופה הקשה ביותר הבינו שרק עם משק חזק אפשר לנצח. בזכות פתרונות יצירתיים, יוזמות בקהילה ותמיכה בעובדים הן עשו את הבלתי יאומן ועל הדרך גם תרמו לחברה.
קולה של אמא: האימהות של החטופים שהפכו לסמל המאבק להשבתן מדברות על הכאב ועל המטרה החשובה מכל: להשיב את הבנים והבנות הביתה עכשיו.
נותנות עורף: האימהות המפונות מיישובי הדרום, הנשים שנותרו לבד בבית לגדל את הילדים בזמן שהבעל במילואים ואלו שנאלצות להפסיד ימי עבודה רבים בעקבות המצב – כך הפכו ציבור הנשים בישראל לעורף הכי חזק במדינה.
הוועידה תתקיים ב-11 במרץ 2024, תועבר בשידור ישיר ב-ynet ותסוקר בכל המדיות של ynet ו-"ידיעות אחרונות".
לפרטים נוספים, מחלקת ועידות וכנסים: conference@ynet.co.il