3 צפייה בגלריה
יעל שבח
יעל שבח
יעל שבח ונאהד חיר א-דין
(צילום: אביגיל עוזי)
בוועידת "האנשים של המדינה" של קבוצת "ידיעות אחרונות" יתקיימו שיחות ומפגשים חד-פעמיים עם גברים ונשים שנכנסו ללבבות של כולנו, והמפגש בין יעל שבח לנאהד חיר א-דין עומד להיות אחד מאותם אירועים בלתי נשכחים.
רוצים להגיע כקהל לוועידה? לחצו כאן
הן התאלמנו באותה שנה: יעל שכלה את בעלה, רזיאל, בפיגוע הירי ליד חוות גלעד. בעלה של נאהד, סא"ל מחמוד חיר א-דין, נהרג בפעילות מבצעית חשאית בעזה, עליה קיבל לאחר מותו את צל"ש הרמטכ"ל. את השיחה שתיערך על בימת הוועידה ב- 21.2 בבנייני האומה בירושלים תנחה עיתונאית "ידיעות אחרונות" חן ארצי סרור. "אני הולכת לדבר על ההתמודדות עם השכול ועל החיבוק הגדול של עם ישראל", מספרת יעל, "אני לא מכירה את נאהד, כך שאני מגיעה מאוד סקרנית למפגש הזה. מרגש אותי מאוד לעמוד על אותה במה איתה. יש משהו מאוד אחוותי שמחבר בינינו".
3 צפייה בגלריה
מחמוד ח'יר א-דין ונאהד ח'יר א-דין בטיול משותף
מחמוד ח'יר א-דין ונאהד ח'יר א-דין בטיול משותף
מחמוד חיר א-דין עם נאהד
(צילום: אלבום משפחתי)
נאהד סיפרה: "נחשפתי לסיפור של יעל, ולא הייתי צריכה להיות אלמנה כדי להרגיש את הכאב. תמיד יש הזדהות עם מי שחווה את הקושי הזה. יש בינינו חיבור טבעי".
נאהד הוסיפה כי "אני באה להעביר את הקול של האישה החזקה – בתפר בין החברה שהיא חיה בה לבין הרצונות שלה. לשמור על הזהות, ובמקביל לא לפחד מעצמה. אני רוצה לדבר גם על ההמשכיות ועל הבחירות שלקחתי בדרך, ובהן זה שנישאתי לפני כחצי שנה, ולדבר על הדרך שבה אני מחנכת את ילדי. אני מאוד מחכה לזה".
את ועידת "האנשים של המדינה" ינחו נלי תגר ואביב אלוש. ייקחו בה חלק שרים, אנשי תרבות, רוח, ספורט ועוד. האירוע ייפתח בביצוע מיוחד של אחד הזמרים האהובים והמוערכים בישראל, עידן רייכל.
הוועידה, שכבר הפכה למסורת, תביא אל הבמה נשים וגברים מבריקים ומרגשים בשלל תחומי העשייה. יחד, הם יישבו לשיחות מרתקות במגוון פאנלים וראיונות. בוועידה נדון גם בנושאים הבוערים בחברה הישראלית: השסעים והאחדות, האלימות המשתוללת אל מול ההירתמות האנושית והחברתית, האתגרים, החזון לעשור הבא ועוד.
בין הדוברים הנוספים שיקחו חלק בוועידה: שר האוצר בצלאל סמוטריץ', השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ראש עיריית ירושלים משה ליאון, ראש עיריית תל-אביב-יפו רון חולדאי, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות חיים ביבס, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, יוצרי "פאודה" ליאור רז ואבי יששכרוף, הסופר אשכול נבו, היזם פרופ' אמנון שעשוע, עדי יופה – עתידנית עסקית, המדען הראשי של מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח ד"ר תומר סיימון, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד אורנה הוזמן-בכור, מנכ"ל קרן טראמפ לחינוך אלי הורביץ, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, מנכ"ל קבוצת כלל ביטוח ופיננסים יורם נוה, סמנכ"לית ומנהלת החטיבה הקמעונאית בבנק מזרחי טפחות שבי שמר, מנכ"ל אשמורת ארי שטינברג, ועוד.