בשיתוף עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון
לקראת יום מעשים טובים שיתקיים ב-19 במרץ, הפגשנו את שחר טבוך, שחקן, זמר ויוצר תוכן, ואת לאון שניידרובסקי, סטייליסט ויוצר תוכן, כדי להתנדב בעמותת "המלאכים של ערן", ולארוז מזון וציוד למשפחות נזקקות, חלקן משפחות שפונו מבתיהן בעקבות המלחמה.
השניים הגיעו למתחם העמותה עם שיר בלב ורצון עז למעשים טובים. אחרי שנפגשו בעמדת החיבוק, קיבלה אותם תמרה חיימוב, מנהלת מערך איסוף הציוד והתרומות של "המלאכים של ערן", שהצהירה בפניהם שיש להם הרבה עבודה. הם החזירו לה בקריאות - והתחילו את היום בהרמות.
הם קיבלו דף עם רשימת ציוד למשפחה מפונה, ויצאו למשימה. את החבילה שארזו, העמותה משנעת ישירות למשפחה. לחבילות הם הוסיפו ברכות מרגשות שכתבו. "אני מאחל לכם שנה מדהימה וחודשים פשוטים הרבה יותר, ושתמיד תדעו להסתכל על הצדדים החיוביים בחיים", כתב שניידרובסקי, וטבוך הוסיף: "אני אוהב אתכם, מעריץ אתכם, ומחבק אתכם מכאן הכי חזק שיש".
2 צפייה בגלריה
שחר טבוך לאון שניידרובסקי יום מעשים טובים
שחר טבוך לאון שניידרובסקי יום מעשים טובים
שחר טבוך ולאון שניידרובסקי. מתרגשים לעשות טוב
(צילום: עוז מועלם)
טבוך אף הוסיף למכתב את מספר הטלפון האישי שלו ואפילו ציור, אותו צייר בטוש צהוב. "הבנתי פתאום שהצבע הזה כבר לא יראה לי אותו דבר יותר. הוא תמיד יזכיר לי את המשפחות".

"ברשתות החברתיות הכול נראה מהמם - אבל החיים הם לא כאלה"

"יש המון ילדים, במיוחד בתקופה הזו, שמסתכלים עלינו ואומרים 'הכול כיף אצלם, מהמם ומצחיק, אבל אצלי בחיים הכול לא עובד ולא טוב לי', אמר שניידרובסקי, "אני רוצה שהם יבינו שהסושיאל מדיה לא תמיד משקף את מה שקורה במציאות במדויק. החיים הם לא רק עליות ולא רק לוקים מדהימים, צריך להבין את זה".
טבוך: "חשוב לדעת שאם עכשיו אנחנו עצובים, זה גם בסדר לרקוד".
לאורך כל היום, השניים היו מלאים בהתרגשות, ולאחר שסיימו להתנדב הרגישו סיפוק גדול. "צאו לעשות טוב!", הם אומרים.
2 צפייה בגלריה
שחר טבוך לאון שניידרובסקי יום מעשים טובים
שחר טבוך לאון שניידרובסקי יום מעשים טובים
"חשוב לדעת שגם אם עכשיו אנחנו עצובים - זה בסדר לרקוד"
(צילום: עוז מועלם)

פעם בשנה - כולם יוצאים לעשות משהו טוב

"יום מעשים טובים", אירוע השיא של עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון, יתקיים השנה ב-19 במרץ ויציין את השנה ה-18 שלו. העמותה מציעה מגוון עצום של סוגי התנדבות בהתאמה אישית לאורך כל השנה.
על פי הנתונים של העמותה, ובאופן לא מפתיע, ההתנדבות הישראלית שברה שיא ב-2023, ובפרט בתחילת השנה הנוכחית. בחודש אוקטובר לבדו, על רקע פרוץ המלחמה, מספר המתנדבים של העמותה זינק ב-300 אחוזים בהשוואה לאוקטובר אשתקד.
יוזמת "יום מעשים טובים", אשת העסקים והפילנתרופית שרי אריסון, מספרת כי זהו יום שיא לעשיית טוב כל השנה - והפך כבר למסורת.
"היום הזה מהווה דוגמה הממחישה כיצד יכול העולם שלנו להיראות כל הזמן, לא רק יום אחד בשנה. דווקא בעת הזו חשוב לנו להדגיש, בנוסף לעשיית טוב, את נושא האחדות בעם שלנו", אומרת אריסון. "ב-7 באוקטובר קרה לנו משהו נוראי כעם, ולעולם לא נהיה אותו הדבר. מאז אנחנו כולנו כואבים, אבל אנחנו גם מאוחדים יותר, אוהבים, נותנים, מתגייסים ומתנדבים למען האחר. ב'יום מעשים טובים' שייערך השנה - בואו נעצים ונאיר את הטוב בדגש על אחדות, על ה'ביחד'. כי כולנו עם אחד".
רוצים לקחת חלק? היכנסו לאתר "יום מעשים טובים" ובחרו את הדרך שלכם לעשות טוב
בשיתוף עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון
פורסם לראשונה: 07:00, 28.02.24