האתר החדש "עוטף ישראל" מזמין את הציבור לסייע בשיקום הכלכלי של אזור הדרום וקו העימות בצפון באמצעות קנייה ישירה ממבתי עסק והזמנת אנשי מקצוע מהיישובים שנפגעו מהלחימה באזורים אלה. האתר, הבנוי כאינדקס עסקים ענק, מרכז יותר מ-15 אלף בעלי מקצוע ועסקים מהדרום ומהצפון, שנכונים לספק שירותים גם באזורים נוספים בארץ. היוזמה להקמתו היא של עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון בשיתוף פעולה עם בזק.
מאז ה-7 באוקטובר נפגעו כלכלית אלפי בעלי מקצוע ועסקים קטנים ובינוניים מהדרום ומהצפון, חלקם ישירות בגלל מתקפת הטרור או כי נאלצו להתפנות מביתם ויישובם, ורבים אחרים בגלל הירידה המשמעותית בהיקף העבודה שהתרחש על רקע התקפות הטילים והלחימה הממושכת.
3 צפייה בגלריה
מיזם הסיוע לעסקים קטנים של רוח טובה ובזק - צילומסך של עמוד הבית
מיזם הסיוע לעסקים קטנים של רוח טובה ובזק - צילומסך של עמוד הבית
עמוד הבית של אתר "עוטף ישראל". אפשרות לסייע ל-15 אלף בעלי מקצוע ועסקים
(צילום מסך)
במקביל, בציבור הכללי נוצרה מוטיבציה חזקה מאוד לסייע לעסקים ולבעלי המקצוע שנפגעו, אבל לאזרח הרגיל יש קושי לאתר אותם ולהגיע אליהם. את הרגש והצורך הזה זיהו בבזק וב'רוח טובה', שחברו להקים את האתר הגדול מסוגו בארץ, שמציע שירותים, קניות ובעלי מקצוע מיישובי הדרום והצפון בלבד, במאות תחומי עיסוק. האתר מציע לגולשים לחפש ולמצוא כל שירות במקום אחד - מהתקנת מזגנים ואינסטלציה ביתית ועד לרכישה של תוצרת חקלאית ישירות מהשדה - ומאפשר בכך המשך פרנסה לאלפי בעלי מקצוע ובעלי עסקים שהכנסתם נפגעה.
האינסטלטור יותם טוכשניידר: "ביום שיצאנו מהבית הוצפנו חרדות לגבי הפרנסה שלנו. מהר מאוד גילינו הירתמות אזרחית שלא דמיינו שיכולה להיות אפשרית. פלטפורמת 'רוח טובה' ובזק פנו אלינו מיוזמתם, על דעת עצמם, ופתחו לנו אתר באינדקס, ואופק של פרנסה בכבוד"
3 צפייה בגלריה
יותם טוכשניידר אינסטלטור - אתר חדש לרוח טובה ובזק
יותם טוכשניידר אינסטלטור - אתר חדש לרוח טובה ובזק
יותם טוכשניידר. "רוצים לעבוד, לא לקבל תרומות"
(אלבום פרטי)
האתר החדש מתבסס על מאגר העסקים בפלטפורמת הפרסום לעסקים קטנים של בזק באתר b144. הוא מאפשר לבעלי מקצוע או עסקים להירשם ולהצטרף למאגר ללא עלות, ולעדכן את האזורים שבהם יוכלו לספק שירות. בבזק וב'רוח טובה' מקווים לאפקטיביות כפולה: סיוע לבעלי העסקים והעצמאים שניזוקו מהמלחמה, והזדמנות לציבור האזרחים לחזק כלכלית את תושבי הדרום והצפון. האתר ימשיך לפעול גם בעתיד, לאחר שהמלחמה תסתיים, כדי לאפשר התאוששות לעסקים שנפגעו.

"אפשר לסמוך על העם שלנו"

האינסטלטור יותם טוכשניידר, הבעלים של 'אינסטלטור הגליל', נאלץ להתפנות עם בני משפחתו מביתם בנאות מרדכי. "ביום שיצאנו מהבית שלנו הוצפנו חששות וחרדות לגבי הפרנסה שלנו ושל ילדינו", הוא מספר. "מהר מאוד גילינו הירתמות אזרחית שלא דמיינו שיכולה להיות אפשרית. פלטפורמת 'רוח טובה' ובזק פנו אלינו מיוזמתם, על דעת עצמם, ופתחו לנו אתר באינדקס, ואופק של פרנסה בכבוד.
3 צפייה בגלריה
גיא פיגלסון הנדימן לבית ולעסק - אתר חדש לרוח טובה ובזק
גיא פיגלסון הנדימן לבית ולעסק - אתר חדש לרוח טובה ובזק
ההנדימן גיא פיגלסון שפונה עם משפחתו מקיבוץ דפנה ומופיע באתר
(אלבום פרטי)
"זה בדיוק מה שאנחנו צריכים. אנחנו, בעלי המקצוע, רוצים לעבוד בשביל הכסף שאנחנו מרוויחים, לא לקבל תרומות. האנשים המדהימים האלה יצרו לנו אופק ואפשרות להגיע להמון לקוחות באזורים בארץ שאין לנו בהם לקוחות קבועים כפי שהיו לנו באזור שעזבנו. העם שלנו מדהים. הוא כל כך חזק ומחזק, ואפשר לסמוך עליו גם ברגעים הכי קשים. ממש כמו שנעמי שמר כתבה: 'אנשים טובים באמצע הדרך, ואיתם אפשר לצעוד'".