בשיתוף יוזמת ז'נבה
בסוף, הנושא שהכי מגדיר את ההשתייכות הפוליטית שלנו הוא היחס לסכסוך עם הפלסטינים. תומכי הגישה הקשוחה מקוטלגים כימין, מצדדי הפשרות מסומנים כשמאל. ועדיין, אין התאמה בין עד כמה מרכזי הנושא לקביעת דמותה ועתידה של ישראל, לבין שיח הבחירות שכמעט ולא כולל ויכוח ודיון בסוגייה.
ביוזמת ז׳נבה דווקא מבקשים לעורר את הוויכוח ולקדם דרישה מנציגי כל המפלגות להתייחס לבעיה ולפתרון. השבוע השיקה היוזמה את הפודקאסט החדש "הדרך להסכם".
הפודקאסט, בהנחיית נעמי שטרנברג, אקטיביסטית צעירה ומנהלת פרויקטים ביוזמת ז׳נבה, מציג שיח בין דורי על השאלות המרכזיות שלדעת הארגון צריכות לעמוד במוקד השיח הציבורי: למה לא הגענו להסכם שלום עד עכשיו, מה באמת קרה במו"מ, האם ואיך ניתן לפתור את כל הסוגיות שבמחלוקת, ובעיקר: מה אפשר וצריך לעשות היום כדי לקרב אותנו לשלום. בפרקים נעמי מנהלת סדרת שיחות מרתקות עם מומחיות ומומחים לנושא, מהצד הישראלי והפלסטיני, בראיונות נוקבים ומעמיקים שלא שומעים במקומות אחרים.
קהל היעד המרכזי, אומרים ביוזמת ז'נבה, הוא הדור הצעיר: "אלה שלא נולדו כשנחתמו הסכמי שלום עם מצרים וירדן, כשתהליך אוסלו הביא תקווה גדולה, אלה שהתרגלו לחיות בייאוש. הם הראשונים שחייבים לשמוע את העובדות, את הסיפורים מבפנים, ואז לגבש דעה בעצמם על עתידם", אומרים ביוזמה.
שני הפרקים הראשונים של הפודקאסט "הדרך להסכם" כבר פורסמו, וזמינים להאזנה בכל מקום בו אתם מאזינים לפודקאסטים, באמצעות לחיצה על הלינק הבא.
מוקדם יותר החודש, פרסמה יוזמת ז׳נבה סרטון חדש בכיכובו של יוסי מרשק שכבר בימיו הראשונים זכה למעלה מ-150,000 צפיות. גם אם הסרטון הומוריסטי וסאטירי, המסר נותר רציני: צריך לדרוש מהפוליטיקאים לדבר על הנושא שהכי משפיע כאן על חיינו. צפו כאן:
ביוזמה קוראים לציבור שלא מוכן להישאר אדיש להצטרף כאן למאבק על השלום
בשיתוף יוזמת ז'נבה