בשיתוף עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון
משפחת גרשמן מקריית-טבעון היא חברה מאוד טובה של הטבע. במהלך השנים, כל אחד מבני המשפחה לקח את נושא המיחזור לכיוון אחר. כשהם הולכים לטייל, מחכים לאוטובוס שיגיע או רוכבים באופניים – עבור בני המשפחה הזאת, ליאת האמא, יורם האבא והילדים רוני (‭,(18 ‬
שיר (‭,(21‬ יערה (‭26‬) ושחר (‭– (28‬ מדובר בהזדמנות לבצע פעולה של שמירה על הטבע, ועל הדרך להעלות את המודעות לנושא.
האחיות רוני ויערה מספרות שמאז שהיו קטנות הן זוכרות את אביהן מקפיד להרים זבל שאנשים אחרים השאירו מאחור. ברחוב, בטיולים בטבע, בשחייה בים – הוא תמיד היה יוצא בידיים מלאות. מאז, גם להן קשה להתעלם מאשפה שהושארה בטבע.
1 צפייה בגלריה
יערה (מימין) ואחותה, רוני גרשמן, אוספות בקבוקים ליום מעשים טובים
יערה (מימין) ואחותה, רוני גרשמן, אוספות בקבוקים ליום מעשים טובים
יערה (מימין) ואחותה, רוני גרשמן, אוספות בקבוקים ליום מעשים טובים
(צילום: אלבום משפחתי)
דווקא רוני, הקטנה מהילדים, הייתה הראשונה שלקחה את העניין ברצינות. כבר כשהייתה בכיתה ד' היא החלה לאסוף בקבוקים למיחזור מתוך מטרה לתרום את הכסף שנצבר לארגונים סביבתיים.
"כולנו הצטרפנו אליה בהדרגה", מספרת יערה, "בהתחלה היינו אוספים בקבוקים בכל פעם שהלכנו לטייל, או אם ראינו בקבוקים ברחוב, אבל בשלב כלשהו כל המשפחה כבר התגייסה לסיפור, וכיום אנחנו ממש יורדים לחורים ומנקים. אבא שלי אפילו מצטרף לטיולים של חוגי הסיור שאחותי מדריכה, והם אוספים במהלכם שקיות של בקבוקים ואשפה עם הילדים".
האמא, ליאת, אחראית למיזם משלה. כשראתה את כמות הכוסות החד-פעמיות והבקבוקים שמושלכים בטבע, היא החלה לרכוש כוסות רב-פעמיות קומפקטיות ולמכור אותן במחיר מופחת לרוכבי אופניים, שמשתמשים בכמות גדולה מאוד של בקבוקי וכוסות פלסטיק בזמן הרכיבות. ליאת לוקחת איתה לרכיבת האופניים השבועית של המשפחה את הכוסות הרב-פעמיות, ובכל פעם שהיא רואה קבוצה בעצירת קפה היא שולפת אותן ומציעה לרוכבים לרכוש אותן. כך היא מונעת את השימוש בחד-פעמי.
יערה מספרת ש"המיזם תפס תאוצה ויותר ויותר רוכבי אופניים מסתובבים היום עם כוסות רב-פעמיות. הרבה רוכבי אופניים מכירים את אמא שלי מהכוסות, ומזהים אותה כשאנחנו רוכבים. אני חושבת שהיא עזרה מאוד להעלות את המודעות לנושא של שמירה על הסביבה".
לדבריה, "חשוב מאוד שלאנשים תהיה מודעות, שהם יבינו שזה בסדר אם ימחזרו רק כשהם רוצים וכשזה נוח להם. דווקא ההזדמנויות הקטנות הכי חשוב. כשזה זורם לכם – תעשו. זה צריך לבוא בטוב. לא חייבים בהכרח להרים כל בקבוק או פחית שרואים".
יום מעשים טובים חוזר ב-14 במרץ, עם כל הדרכים לעשות טוב. היכנסו לאתר יום מעשים טובים ומצאו את הדרך שלכם להשתתף. נעשה טוב, יהיה טוב. יום מעשים טובים מנוהל על ידי עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, המציעה מגוון דרכים לעשות טוב ולהתנדב לאורך כל השנה.
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון