בשיתוף עמותת "רוח טובה"
מאז 7 באוקטובר, דורית חוגי (47) מרעננה מוצאת את עצמה עוברת ממיזם התנדבותי אחד לשני בעיר מגוריה. אבל כל התנדבות שבה נטלה חלק במהלך המלחמה, ועוד לפני כן, לא הכינה אותה לקשר העמוק שנרקם בינה לבין פצועי צה"ל, תושבי העוטף ושורדי מסיבת נובה השוהים בבית החולים השיקומי בית לוינשטיין.
"כשהתחילה המלחמה התחלתי להתנדב בחמ"ל בעיר שסיפק ציוד לחיילים ומפונים, ולאחר מכן התנדבתי כמעט חודש שלם במלון פרימה בעיר, שבו שוהים מפונים מהדרום. בין היתר יזמתי עבור 40 מהמפונות סדנת בישול של דן גורמה", היא מספרת.
2 צפייה בגלריה
yk13819094
yk13819094
דורית חוגי עם ברוך כהן, הרבש"ץ שהציל את קיבוץ מגן ואיבד את רגלו
"יום אחד, ובצורה די אקראית, ביקשו ממני להעביר מזון לפצוע צה"ל בבית חולים לוינשטיין. כשהגעתי לבקר אותו גיליתי להפתעתי שהוא ממש לא היחיד במקום ושבמרכז הרפואי יש בין 15-10 פצועים, ביניהם קטועי רגליים רבים. פרסמתי בפורומים השונים בקשות לארוחות מפנקות וציוד מגוון עבורם, ובמקביל התחלתי להגיע לבית לוינשטיין באופן קבוע, וזה הפך לקשר מדהים".
לא קשה לך להגיע לשם ולראות את הפציעות שלהם? "אבי ז"ל לקה בעבר בשבץ מוחי והיה בשיקום בבית לוינשטיין, כך שידעתי מראש שמגיעים לשם רק אנשים עם פציעות משמעותיות".
בעקבות הפעם הראשונה שבה הגיעה למקום, חוגי גיבשה קבוצה של 7-6 מתנדבות, שמספקת למשתקמים ארוחות מפנקות ממסעדות לפחות פעם בשבוע, שמיכות מחממות, נעלי בית ודברים נוספים.
"הגעתי לבקר פצוע צה"ל בבית חולים לוינשטיין, וגיליתי שבמרכז הרפואי יש בין 15-10 פצועים, ביניהם קטועי רגליים רבים. פרסמתי בפורומים ברשת בקשות לארוחות מפנקות וציוד עבורם, והתחלתי להגיע לבית לוינשטיין באופן קבוע"
"בכל יום רביעי אנחנו עושים להם ארוחת בוקר טעימה", מספרת חוגי. "ובסופי שבוע, קבוצה של כ-200 נשים מהעיר מבשלת להם אוכל ביתי וטעים, שמעניק להם אווירה של בית. פתחתי גם קבוצת עדכונים לפצועים, שבה אני מעדכנת אותם על אירועים שונים כמו למשל זמרים ואמנים שמגיעים לבקר, ואפילו אירגנתי לאחד מהם מסיבת יום הולדת בהפתעה".
היא עצמה מגיעה למקום לפחות פעמיים בשבוע כדי לבדוק מה קורה עם חבריה החדשים. "החיוך שנמרח להם על הפרצוף כשהם רואים אותי - זה שווה עולם ומלואו מבחינתי", היא מוסיפה.
2 צפייה בגלריה
חוגי עם הפצועים בבית לוינשטיין
חוגי עם הפצועים בבית לוינשטיין
חוגי עם הפצועים בבית לוינשטיין
(צילום: באדיבות "רוח טובה")
גם אתם רוצים לעשות משהו טוב למען הזולת? ב-19 במרץ יתקיים "יום מעשים טובים". היכנסו לאתר הפרויקט ושם תמצאו אלפי אופציות להתנדבות בכל רחבי המדינה.
אשת העסקים והפילנתרופית שרי אריסון אומרת כי, "היום הזה, אותו יזמתי לפני 18 שנים, הוא יום שיא לעשיית טוב שקורית לאורך כל השנה. אני מאמינה כי אם נחשוב טוב, נדבר טוב ונעשה טוב - העולם שלנו ייראה אחרת. לכולנו ביחד יש את העוצמה להוביל לעולם טוב יותר, כל אחד על פי דרכו ונטיית ליבו".