בשיתוף עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון
אומרים שהצבא צועד על קיבתו, ויש אנשים טובים שלקחו את הרעיון הזה לשלב הבא והחליטו להתנדב ולהאכיל מכל הלב את לוחמי צה"ל שנמצאים בחזית, בצפון וברצועת עזה.
אחד ממיזמי ההתנדבות המרשימים של התקופה הוא החמ"ל של יפית עמר וקארין לוי, שהצליחו לאגד מאז פרוץ המלחמה קרוב ל-2,000 נשים וגברים, המבשלים ארוחות שישי ללוחמים האמיצים ב-40 נקודות ברחבי הארץ.
את חמ"ל המבשלות הראשון הקימה שירלי וייס בקריית-מלאכי. בעקבותיה, קארין הקימה את חמ"ל המבשלות בגן יבנה, שם הכירה את יפית שסיפרה לה על חלומה - להאכיל את כל 300 אלף מגויסי המלחמה.
"החלטנו שאנחנו רוצות לעשות יותר, דיברנו על זה עם עוד ועוד אנשים, וכך החלו להיווצר ועוד ועוד חמ"לים בכל רחבי הארץ", מספרת יפית, "מתחילת המלחמה הוצאנו מעל 150 אלף מנות חמות לשטח, הכול בזכותם של אנשים טובים עם המון אהבה ונתינה.
"מדי שבוע המתנדבים והמתנדבות שלנו מבשלים את האוכל בעצמם, ללא כל מימון, ועל כך מגיעה להם תודה ענקית. הרכזות שלנו דואגות לאריזת המנות, והשינוע נעשה על ידי מערך של כ-200 נהגים, שחלקם עובדים של חברת 'כלמוביל' שעושים זאת בהתנדבות מלאה, ומובילים את המנות מדי יום שישי לגזרות השונות".
1 צפייה בגלריה
yk13829526
yk13829526
מימין לשמאל: קארין לוי ויפית עמר. "החלום שלנו הוא להאכיל את כל החיילים"
יש מנות עם ביקוש מיוחד? "בטח. המנה שכבשה את חיילי הצפון היא הקובה חמוסטה של נועה ושרית רומי מירושלים. המנה שכבשה את לוחמי הדרום היא עוגת בראוניז לוטוס של ענבל מגן יבנה. אנחנו נמצאות בקשר עם אנשי הלוגיסטיקה בגדודים ובפלוגות, אז יש לנו מידע מדויק. אנחנו גם בקשר עם הרבנים של צה"ל כך שיש לנו כשרויות שונות, והם גם הכשירו את המטבח והכלים של המתנדבים כשהיה צורך בכך. המנות מגיעות מוכנות לשטח עם הוראות חימום".
"הרבה לוחמים אסירי תודה על כך שלא התעייפנו, ולמרות שעברו כבר ארבעה חודשים החמ"לים שלנו ממשיכים לתפקד בכל הכוח", אומרת יפית, "עבורנו זו שליחות ונמשיך בכך עד סוף המלחמה. החלום שלנו הוא להאכיל, לטפל ולחמם את הלב לכל החיילים בגבולות. האתגר היחיד הוא שעם הזמן נקשרנו לפלוגות השונות, וכואב לנו מאוד לשמוע על האבדות הקשות בקרבות. זה נוגע בכולנו".
גם אתם רוצים לעשות דברים מופלאים למען הזולת? ב-19 במרץ יתקיים "יום מעשים טובים". היכנסו לאתר הפרויקט ותמצאו שם שלל אפשרויות התנדבות, בכל רחבי הארץ. יוזמת "יום מעשים טובים", שרי אריסון, מסבירה: "אם נחשוב טוב, נדבר טוב, נעשה טוב ונשמור על הביחד - העולם שלנו יהיה טוב יותר". אמן.
השתתפו בהכנת הכתבה: עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון
פורסם לראשונה: 00:00, 06.03.24