במשך שעות רבות נלחמה סא"ל אור בן יהודה, מפקדת גדוד קרקל, אל מול עשרות מחבלים שכבשו את מוצב סופה שבדרום הרצועה בבוקר של 7 באוקטובר. עם כוח לוחמות ולוחמים תחת פיקודה, היא הצליחה להשיג שליטה על המוצב ולחלץ משם את הלוחמים הנצורים. ביום שני, בוועידת הנשים של קבוצת "ידיעות אחרונות", היא תיפגש עם רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג לשיחה מיוחדת ומרגשת. יחד, הן ידברו על הדרך שנשים צריכות לעבור כדי לפרוץ את תקרת הזכוכית גם בשנת 2024, על הגבורה הנשית ב-7 באוקטובר שסתמה את הגולל על הוויכוח אם נשים יכולות לשרת בקרבי ועל המאבק הבלתי מתפשר לשוויון בכל תחומי החיים.
>>לאתר הוועידה ולרכישת כרטיסים - לחצו כאן
2 צפייה בגלריה
yk13832641
yk13832641
(סא"ל אור בן יהודה | צילום: דובר צה"ל)
"בתוך ימי הלחימה המטלטלים שעוברים עלינו, ממש מראשיתם, אנחנו נחשפים לגילויים יוצאי דופן בעוצמתם של גבורה, אצילות ומסירות נפש", אומרת מיכל הרצוג, "וקשה שלא להבחין בעובדה אחת, מדהימה בעוצמתה: בכל אחת מהחזיתות הבוערות מוצאים נשים לוחמות, עזות רוח, הניצבות במלוא העוצמה, כגיבורות השעה".
2 צפייה בגלריה
yk13832647
yk13832647
מיכל הרצוג | צילום: יגאל סלבין
סא"ל בן יהודה היא ללא ספק אחת מאותן גיבורות השעה שעליהן מדברת הרצוג. אלא שלמרות היותה מג"דית בצה"ל וחרף הרזומה המכובד שלה, עדיין יש לפעמים קולות שמפקפקים ביכולותיה המבצעיות רק בשל היותה אישה. לטענתה, כשמכירים אותה מקרוב, הדעות הקדומות נעלמות מיד כלא היו: "ברור לי שאני יכולה לעשות הכל בדיוק כמו הלוחמים הגברים שלצידי. אם יש אימון כושר למשל, אני מתאמנת איתם בדיוק אותו הדבר, אין שום הבדלים. לכן אני מאמינה יותר במעשים ופחות בדיבורים. כאישה קרבית בתפקיד בכיר בצה"ל אני תמיד צריכה להוכיח קצת יותר מאחרים – אבל כשמכירים אותי מבינים מיד שאני מסוגלת להכל", היא מסבירה.
"אור היא ההוכחה לכך שאין שום סיבה שלא יהיו יותר נשים בתפקידי מפתח", מדגישה הרצוג ומוסיפה: "אנחנו צריכות את הגבורה הנשית הזאת גם סביב שולחנות ההשפעה וקבלת ההחלטות בכל רמה. הרי למדנו על בשרנו וראינו במו עינינו איזו מכפלת כוח זו, לפתוח את השורות, לתת מקום שווה ומשפיע גם לאחיות, לנשים, לאימהות שלנו – ללוחמות האלה, העשויות ללא חת".
ועידת הנשים השנתית של קבוצת "ידיעות אחרונות" תיערך ב־11 במרץ באולם לאגו בראשון־לציון ותשודר בשידור חי ב־ynet. את הוועידה תנחה אלכסנדרה לוקש, מגישת אולפן ynet, והיא תוקדש לאותן נשים גיבורות שמאז מתקפת הפתע "תפסו פיקוד" ועשו הכל על מנת להגן על מדינת ישראל ועל אזרחיה. בשטחי האש, בגבולות, בחמ"לים, בזירה הבינלאומית, בעסקים ובעורף: לצד האירועים הקשים בתקופת המלחמה אנו נחשפים לעוד ועוד סיפורי גבורה של נשים עוצמתיות ששבו את לבבותיהם של הישראלים – הן הצילו חיים, הובילו לוחמים בקרבות בעוטף ובעזה, טיפלו בפצועים, פגשו את הרוע פנים אל פנים ונלחמו בו ללא מורא.
בוועידה המיוחדת נשים את הזרקור על נשים פורצות דרך שפעולותיהן בעת הנוכחית מהוות השראה לדורות הבאים. בין משתתפות הוועידה יהיו: ח"כ פנינה תמנו שטה, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה; ארבע ראשות מועצה חדשות שנבחרו בבחירות לרשויות המקומיות; אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית; חגית פאר, יו"ר נעמת; פרופ' יפעת ביטון, משפטנית מומחית לאלימות מגדרית, נשיאת האקדמית אחוה; עדי צברי, מנכ"לית החברה למוסדות חינוך ותרבות בתל־אביב־יפו; אביטל חורב, דוברת "פורום נשות המילואימניקים"; יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים; אסתי כרמלי, מנכ"לית שטראוס מים; מורן זר קצנשטיין, מייסדת ויו"ר בונות אלטרנטיבה ועוד.
פורסם לראשונה: 00:00, 08.03.24