הכתבה מתפרסמת בשיתוף עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון
הם מתנדבים לאורך כל השנה, לרוב מאחורי הקלעים, אבל לקראת "יום מעשים טובים" שיתקיים ביום שלישי הקרוב, 19 במארס, יצאו סלבים, יוצרי תוכן וכוכבי רשת מובילים לעשות טוב – בצמדים.
לחוות "בן שלום" בראשון-לציון הגיעו האלופה האולימפית לינוי אשרם וירדן נוסבאום, הלא הוא "בטטת כורסה", הבלוגר שמלהיט את חובבי הריאליטי בישראל. בעת שהשניים עקרו עשבים, קטפו, סידרו וארזו תותים, סיפר ירדן ללינוי איך נולד הבלוג: בתקופת הקורונה, בעודו יושב בבית וצופה בסדרות ובסרטים, הוא הבין שיש לו הרבה מה לומר וייסד את "בטטת כורסה", שמאז התרחב לבלוג שוקק חיים.
צפו: כשהאלופה האולימפית ו"בטטת כורסה" יצאו לעשות טוב
לינוי שיתפה שאצלה הכול החל כשהייתה ילדה פעילה ואנרגטית. כדי לתעל את המרץ ולפרוק אנרגיה, הוריה רשמו אותה לחוגים בשלל ענפי ספורט, כולל כדורגל וכדורסל, אבל מה שמשך אותה יותר מכל זו ההתעמלות האמנותית, למזלנו.
השניים מילאו ארגזים בתותים בשלים והבהירו כי החווה הענקית צריכה עוד עזרה. "ביום מעשים טובים צריך שעוד המוני אנשים יגיעו, ילקטו ויארזו גם הם", אמרה לינוי. "בזמן המלחמה היה צורך בהרבה מאד מתנדבים לענף החקלאות שנפגע", הסביר ירדן, ולינוי השלימה את דבריו וסיפרה ש"בדיוק אז התגלה עם ישראל במלוא יופיו והתנדב כמה שרק היה צריך. ברגעים הכי קשים עם ישראל מתאחד ומוציא מעצמו את הטוב ביותר".
4 צפייה בגלריה
yk13837260
yk13837260
אשרם ונוסבאום. "ברגעים קשים עם ישראל מתגלה במלוא יופיו"
(צילום: עוז מועלם)
השחקן והזמר שחר טבוך ויוצר התוכן והסטייליסט לאון שניידרובסקי, שבמקרה הם גם החברים הכי טובים, יצאו להתנדב בעמותת "המלאכים של ערן" וארזו מזון וציוד למשפחות נזקקות, חלקן משפחות שפונו מבתיהן בעקבות המלחמה. תמרה חיימוב, מנהלת מערך איסוף הציוד והתרומות של העמותה, ציידה אותם בדף עם רשימת ציוד למשפחה מפונה, והם יצאו למשימה.
צפו: שחר טבוך ולאון שניידרובסקי ארזו מזון וציוד למשפחות נזקקות
לחבילות שהכינו הם הוסיפו ברכות מרגשות שכתבו. "אני מאחל לכם שנה מדהימה ושתמיד תדעו להסתכל על הצדדים החיוביים בחיים", כתב שניידרובסקי. טבוך הוסיף: "אני אוהב אתכם, מעריץ אתכם, ומחבק אתכם מכאן הכי חזק שיש". הוא אף הוסיף למכתב את מספר הטלפון האישי שלו וכן ציור.
לשניידרובסקי היה מסר חשוב: "יש המון ילדים, במיוחד בתקופה הזו, שמסתכלים עלינו ואומרים 'הכל כיף אצלם, מהמם ומצחיק, אבל אצלי בחיים כלום לא עובד ולא טוב לי'. אני רוצה שהם יבינו שהסושיאל מדיה לא תמיד משקפת במדויק את מה שקורה במציאות. החיים הם לא רק עליות ולא רק לוקים מדהימים, אלא גם ירידות. צריך להבין את זה". כשעמדו לצאת מהעמותה הכריזו השניים: "צאו לעשות טוב ביום שלישי!"
4 צפייה בגלריה
yk13837239
yk13837239
שחר טבוך ולאון שניידרובסקי. מתרגשים לעשות טוב (צילום: עוז מועלם)
ליאת לוי-קופלמן, מחברת רבי מכר, יזמית ומרצה, ומייסדת "דוס סלבס" סימי הרשקופ, הגיעו למתחם של עמותת "טל חיים" בפתח-תקווה כדי להתנדב באריזת משלוחי מנות וסלי מזון. נורית, סמנכ"לית העמותה, הסבירה להן כי "טל חיים" מחלקת סלי מזון ל-600 משפחות מדי שבוע. "אתן עומדות לעבוד קשה", היא הודיעה לשתיים, והצמידה אותן למתנדבות המסורות של העמותה.
צפו: ליאת לוי-קופלמן וסימי הרשקופ נפגשו בפתח-תקווה כדי לארוז סלי מזון
ליאת וסימי החלו באריזת משלוחי מנות לפורים שיימכרו לקהל הרחב, וההכנסות יועברו לרכישת סלי מזון לפסח למשפחות נזקקות. במקביל, סימי סיפרה לליאת על "דוסלבס", הדף הלוהט של המגזר החרדי, עם לא פחות מ-114 אלף עוקבים באינסטגרם ו-24,700 עוקבים בטיקטוק. סימי הבהירה כי "המטרה של הדף היא להראות את הצד היפה במגזר, להגן על הציבור שלי".
אחר כך סיפרה: "הייתי ילדה מאוד לא מקובלת. עם השנים איבדתי אמון בבני אדם. אמרתי לעצמי שאם אצור לעצמי דמות, אולי אנשים יתחברו אליה. לא ציפיתי שזה יגיע לאן שזה הגיע. התחלתי לקבל כל כך הרבה אהבה. עכשיו אני חולמת לעשות יוזמות כדי שילדים אחרים לא יעברו את מה שעברתי".
4 צפייה בגלריה
yk13837262
yk13837262
ליאת לוי-קופלמן וסימי הרשקופ עם מתנדבות עמותת "טל חיים" (צילום: עוז מועלם)
אבישג קופלמן בכר, כוהנת צריכה מינימליסטית, וליאל אלי, שחקנית, דוגמנית ויוצרת תוכן, נפגשו להתנדבות בכלבייה העירונית של ראשון-לציון. ליאל ביקשה שיצמידו אותה לכלבים רגועים. אבישג, לעומת זאת, ביקשה את הכי קופצניים.
צפו: אבישג קופלמן בכר וליאל אלי התאהבו בכלבים בכלבייה העירונית בראשל"צ
בתוך הכלבייה הן הכירו את מולי, שמעו שהוא נמצא במקום כבר שנה וחודשיים, והגיבו בפליאה: "אבל איך? הוא הכלב הכי חמוד בעולם". מנהל הכלבייה סיפר כי בתקופה האחרונה יש גל של נטישות כלבים, ואבישג קראה לכולנו "לתת ב'יום מעשים טובים' תשומת לב גם לכלבים, ללטף ולחבק אותם".
כאשר ליאל שאלה את אבישג מאיפה האהבה שלה לבעלי חיים, התשובה הייתה מפתיעה: "יש לי לול עם שמונה תרנגולות ותרנגול, כך שלפעמים יש אפרוחים. יש גם כוורת עם 20 אלף דבורים, ובקיץ המספר מגיע ל־80 אלף דבורים". ליאל נחרדה: "בתוך הבית שלך?" אבישג צחקה: "בגינה". לא בטוח שליאל נרגעה.
4 צפייה בגלריה
yk13837261
yk13837261
ליאל אלי ואבישג קופלמן-בכר. התאהבו במולי (צילום: עוז מועלם)
השתיים לקחו חלק בשיעור האילוף של מולי, לימדו אותו להגיב לפקודה של לשבת, והכלב החמוד זרם איתן וציית. האחראי על הכלבייה הדגיש כי ניתן לאמץ את מולי ואת חבריו למקום, ומי שמעוניין בכך צריך רק לגגל "כלבייה עירונית ראשון-לציון". הוא הדגיש כי הכלבים שמגיעים לשם עוברים בדיקה רפואית, חיסונים, וגם עיקור וסירוס במידת הצורך. לסיום, השתיים זכו לכבוד האולטימטיבי: לתת שם לכלבה חדשה שהגיעה ממש לאחרונה למתחם. הן הסתודדו, ואז הכריזו: "וייקרא שמה בישראל - צ'יקה".
"יום מעשים טובים" הוא אחת המסורות הוותיקות ביותר בתחום ההתנדבות בישראל. השנה הוא יתקיים בפעם ה־18. הוא מציע לכל אזרחי ישראל ותושביה לעצור הכל ולצאת עם המשפחה, החברים או הקהילה – כדי לעשות משהו למען הזולת.
היום עצמו הוא אירוע השיא בפעילות השנתית של עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון, אשר מאגדת תחתיה מגוון עצום של סוגי התנדבות, בכל יום במהלך השנה. על פי הנתונים של העמותה, ההתנדבות של הציבור הישראלי שוברת שיאים בחודשים האחרונים, שלא במפתיע.
המסר המרכזי של "יום מעשים טובים" של השנה הוא "מאוחדים בטוב" - הקריאה לכל אחד ואחת מאיתנו לעשות מעשה טוב, לא משנה אם מדובר במעשה קטן או גדול, על מנת ליצור יחד שינוי גדול לטובה. הדרך לקחת חלק בפרויקט פשוטה ביותר: נכנסים לאתר "יום מעשים טובים" ובוחרים פעילות מתוך מאות האפשרויות הקיימות, בכל רחבי ישראל.
הכתבה מתפרסמת בשיתוף עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון
פורסם לראשונה: 00:00, 13.03.24