שנת 2024 הגיעה לפתחנו בעיצומה של מלחמה, המלחמה על הבית. השנה, זכות הקיום שלנו במדינתנו ברורה לנו יותר מתמיד - ללא הלוחמים והלוחמות האמיצים והאמיצות, בחזית ובעורף, יכולנו לאבד הכל. מאז 7 באוקטובר הבנו שרק יחד יש לנו זכות קיום בארץ הזו. המתנדבים החרוצים, המוחות המבריקים, המשפחות האיתנות והערבות ההדדית הם חלק מהמרקם הייחודי שמאפשר לנו להמשיך ולחיות. לראות את האור בתוך החושך.
1 צפייה בגלריה
בן בן ברוך ויגל אושרי
בן בן ברוך ויגל אושרי
בן בן ברוך ויגל אושרי
(צילומים: רן יחזקאל וטל חמדי)
ב-8 במאי, לקראת יום העצמאות ה-76 של מדינת ישראל, שיקבל השנה תוקף מיוחד במינו – קבוצת "ידיעות אחרונות" עורכת את ועידת "האנשים של המדינה". הוועידה, שהפכה למסורת, תיערך תחת הכותרת "בין כאב לתקווה". עוד תתמקד הוועידה במסר החשוב ביותר: כל החטופים והחטופות בעזה חייבים לחזור הביתה, ויפה שעה אחת קודם. הוועידה תיערך באקספו בתל-אביב ותשודר בשידור חי באתר ynet. היא תיפתח בשיר "לצאת מהדיכאון" של הזמר יגל אושרי – שיר שהפך להמנון של המלחמה והושמע כמעט בכל בית בישראל.
בהמשך יגיעו אל הבמה המרכזית אנשים מכל רחבי הארץ ומכל קצוות הקשת הפוליטית: בכירים במערכת הביטחון, בכירים בכלכלה ובמשק, מקבלי החלטות, יוצרים ואמנים וכל אותם "גיבורים חדשים" שסיפוריהם יוצאי הדופן ריגשו אותנו השנה. תהיה גם אתנחתא קומית עם הופעה מיוחדת של הסטנדאפיסט בן בן ברוך, שדואג גם בתקופה מורכבת זו להופיע ולהתנדב מול פצועים, חיילים ומפונים, ויגיע להרים את המורל ולעלות חיוך למשתתפי הוועידה. "אני שמח לקחת חלק לראשונה בוועידת 'האנשים של המדינה' של 'ידיעות אחרונות'. זוהי תקופה מאתגרת, אבל דווקא עכשיו, רגע לפני יום העצמאות של המדינה, חשוב שנזכור על מה אנחנו נלחמים ולצד הכאב נזרע זרעים של תקווה", הוא אומר.
עוד ישתתפו בוועידה: שר האוצר בצלאל סמוטריץ'; יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד; דובר צה"ל דניאל הגרי; ח"כ חילי טרופר; עידן רייכל; איריס חיים, שבנה, יותם ז"ל, נחטף לעזה ונהרג שם; יו"ר ומייסד תנועת הביטחוניסטים תת-אלוף (מיל') אמיר אביבי; יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד שאול שניידר; מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד; יוסף חדאד; איילון לוי; שבי שמר, סמנכ"לית ומנהלת החטיבה הקמעונאית, בנק מזרחי טפחות; ד"ר אורית שטיין רייזנר, מנהלת בית החולים השיקומי רעות תל-אביב; תומר זלצר, סגן מנהל חטיבה קמעונאית, בנק מזרחי טפחות; טל בסכס, מנכ"ל החברה למתנ"סים; יוצרת התוכן אשלי וקסמן בקשי ועוד ועוד.
פורסם לראשונה: 00:00, 12.04.24