השבת השחורה היא פצע מדמם עבור כולנו ברמה האישית והלאומית. אך בקרבנו יש אלפי אזרחים, לוחמים ומתנדבים שנפצעו פיזית ולפניהם מחכה עוד דרך ארוכה ומאתגרת של שיקום הגוף והנפש. בוועידת האנשים של המדינה של קבוצת "ידיעות אחרונות" שתיערך באקספו בתל-אביב ב-8 במאי ייפגשו יחד על הבמה לפאנל מרגש חמישה אנשים שנפצעו ב-7 באוקטובר ובלחימה. יחד, הם יספרו על הרגעים הקשים, על המאבק לחזור לתפקד וגם על רגעי התקווה.
"התגייסתי בשביל הזכות להציל חיים", מספרת בגאווה סמל רון בן עזרא, מפקדת בבסיס זיקים של פיקוד העורף, שתשתתף בפאנל. בשבת השחורה מחבלים רבים חדרו לבסיס שבו היא משרתת, ובזכות אומץ רב ותושייה היא נאבקה בהם. במהלך ההיתקלות היא נפגעה בראשה, ובעקבות כך נדרשה להליך שיקום שבסיומו חזרה לשרת בצה"ל. כיום משרתת רון במסלול הכשרת קצונה, בשאיפה להמשיך את דרכו של מפקדה שנהרג בקרב.
לצידה ישתתף סרן (מיל') אלון הינדי, לוחם בחטיבה 55. בדצמבר נפצע באורח קשה כשהצוות שעימו לחם עלה על מטען בחאן-יונס. רגלו כמעט נותקה מהגוף והצוות הרפואי, לאחר ניתוח שארך שעות, הצליחו להציל אותו ולמנוע קטיעה. לאחרונה, אף השתתף במרוץ לצד חבריו מהליך השיקום וסיפר כי הוא "מרגיש כמו ניצחון קטן מבין רבים שיהיו, כמו שלהצליח ללכת זה ניצחון עבורי. אני אחזור לעצמי, אין שאלה". רס"ל ראובן בן פרש, שוטר ביחידת יואב, נפצע גם הוא כשיצא דרומה מבית משפחתו באשקלון בבוקר 7 באוקטובר כשברשותו רק האקדח האישי שלו. בהיתקלות עם מחבלים הוא נפצע באורח קשה בגבו, ידיו ורגליו. אחרי הליך שיקום של 186 יום הוא השתחרר הביתה לשיקום יום. "אני מאמין שהחברים שלי, שנהרגו באותו היום, ממשיכים לחיות דרכי. הם מניעים אותי כל יום ויום".
משה ויצמן, חובש באיחוד הצלה, נפצע מרסיסי רקטה שנפלה בסמוך אליו בזמן שהגיע לעוטף ב-7 באוקטובר בכדי להציל חיים. "הייתי באמבולנס הראשון שהגיע לשדרות באותה השבת, ובהמשך פיניתי עשרות פצועים ממתחם הפסטיבל", הוא מספר, "עברתי שלושה ניתוחים, והשמיעה שלי נפגעה. אחרי חודשיים וחצי של שיקום, שוחררתי ברביעי האחרון הביתה". גם סתיו בן-דוד תשתף בהליך ההחלמה שלה, אחרי שהותקפה פעמיים מטווח אפס על ידי מחבלים שהגיעו למתחם פסטיבל נובה. היא נורתה ברגליים ובחזה, וראשה נפצע מרסיסים. היא ניצלה כשהתחבאה במשך שעות בתעלה, עד שהגיע כוח חילוץ. כיום, אחרי שיקום ארוך, חזרה ללכת על שתי רגליה ומתמקדת בהחלמה של הנפש. ועידת האנשים של המדינה, שהפכה למסורת, תיערך תחת הכותרת "בין כאב לתקווה", ותתמקד במטרה החשובה מכל, השבת כל החטופים והחטופות הביתה בהקדם.
עוד ישתתפו בוועידה: דובר צה''ל דניאל הגרי, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, ח"כ חילי טרופר, עידן רייכל, איריס חיים, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל, מנכ"ל התעשייה האווירית לישראל בועז לוי, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות חיים ביבס, יו"ר ומייסד תנועת הביטחוניסטים תת אלוף (מיל') אמיר אביבי, יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד שאול שניידר, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, סמנכ"לית ומנהלת החטיבה הקמעונאית בבנק מזרחי טפחות שבי שמר, מנהלת בית החולים השיקומי רעות תל-אביב ד"ר אורית שטיין רייזנר, סגן מנהל החטיבה הקמעונאית בבנק מזרחי טפחות תומר זלצר, מנכ"ל החברה למתנ"סים טל בסכס, מנכ"ל תלמ"א עידו מהצרי ועוד.
פורסם לראשונה: 00:00, 28.04.24