בשיתוף פז - yellow וידידים סיוע בדרכים


יונתן וסטהיימר בן 82, תושב חיפה, נחשב כבר שנים לאחד הידידים המוכרים בעיר. כל אחד שנתקע עם פנצ'ר, יודע שאפשר לקרוא ליונתן שתמיד עונה. במסגרת פרויקט עזרה בדרך שלך, המשותף, ל-ynet, עמותת ידידים – סיוע בדרכים, ופז -yellow, יצאנו ללוות את יונתן ביום של התנדבות.
הוא נשוי לעידית, יש להם שלושה ילדים, עשרה נכדים ושני נינים. "הייתי חבר אגד 25 שנה. עבדתי באגד כנהג בתפקידים בכירים ואחר כך עבדתי במוסך מרכזי ובוחן רישוי ראשי במשך 17 שנה".
4 צפייה בגלריה
יונתן וסטהיימר
יונתן וסטהיימר
יונתן וסטהיימר, תמיד מוכן לכל קריאה
"בשנת 2000 פרשתי, ראיתי שאין לי הרבה מה לעשות, והרגשתי שהנתינה זה החלק הכי גדול שלי. אני מתנדב 20 שנה, כשבעמותת ידידים – סיוע בדרכים, אני מתנדב 4 שנים. יש לי רקע טכני ואני יכול בקלות רבה לעזור להרבה אנשים שנתקעים בלילות, בימים, עם כל מיני תקלות קטנות. לראות אישה בלילה עם ילד בדרך פרויד, עם פנצ'ר וגשם, ואני בא ומחלץ אותה, זה שווה לי כל סכום בעולם.
"אם אני יכול לעזור למישהו בצרה, אני נהנה מזה. אני בא, מחליף גלגל למישהו, והוא נותן לי חיוך, זה עושה לי את זה. אני בנוי על לתת, חברות היא ערך עליון, ונאמנות לכל דבר, לכל נושא. אם אני בא, לוקח את זה כמטרה, חדור מטרה".
4 צפייה בגלריה
יונתן וסטהיימר
יונתן וסטהיימר
חדור מטרה
בכל פעם שיש קריאה, אייקון האפליקציה מקפיץ לווסטהיימר מספר קריאה בנייד. הקריאה כוללת מיקום וכן ניווט וצפי הגעה. וסטהיימר מיידע את האזרח במצוקה על זמן ההגעה, ויוצא לדרך.
נתקעתם עם הרכב בדרכים? צריכים חילוץ? פז ועמותת 'ידידים-סיוע בדרכים' מסייעות לכם. לחצן החילוץ של 'ידידים' זמין במסך הבית באפליקציית yellow, בעזרתו ניתן לפתוח קריאת חילוץ או להתקשר למוקד המזעיק את מתנדבי העמותה למקום הקריאה, בכל רחבי הארץ. האפליקציה זמינה להורדה ללא עלות. פז תורמת למתנדבי העמותה 1000 ערכות חילוץ לדרך ו-250 ערכות חילוץ ילדים מרכב נעול לסיוע בחורף הקרוב. לתרומה אישית ניתן לרכוש את משולש הזהב בחנויות הנוחות של הרשת. חמישה שקלים מערך הרכישה יועברו ל-'ידידים – סיוע בדרכים'
"מה שטוב בעמותה הזאת, שבאמת אין נושא של תשלום. כל הציוד נקנה בכספי. אף אחד לא נתן לי אותו ולא תרם לי אותו. למעט ערכת הפריצה, את זה קיבלתי מידידים, וזה דבר גדול. אנשים מוכנים לתת מכספם ומזמנם לעזור לאנשים אחרים. אני חושב שאין דבר יפה מזה".
עידית, אשתו של וסטהיימר, מספרת שיונתן נכון תמיד לכל קריאה, באמצע ארוחת צהריים וגם באמצע הלילה. הייתה פעם שהתעוררה ב-4 לפנות בוקר וגילתה שהוא איננו. כשחזר מהקריאה, סיכמו שמאותו רגע, לפני יציאה לקריאה בלילה, הוא משאיר לה פתק. לחברה שהתאלמנה, וביקשה: תמצאי לי מישהו כמו יונתן", השיבה: "אבל אין כזה".
4 צפייה בגלריה
יונתן וסטהיימר
יונתן וסטהיימר
אין כמוהו

"מהווה דוגמה לכולם"

בשבוע שעבר הוזמן וסטהיימר להדלקת נרות חגיגית עם ישראל אלמסי, מנכ"ל העמותה וניר שטרן, מנכ"ל פז yellow, שם העניק לו שטרן את ערכת פז yellow (ראו בוקסה).
"יונתן אמר לי, לא פעם ולא פעמיים, הכוח של הנתינה, משאיר אותי צעיר", מספר אלמסי. "אני חושב שזה דוגמה לכולנו, אני באמת, אני אומר את זה ואני מתרגש. כי, כי אומרים יאללה, נצא לפנסיה, איפה שהוא נגיע למנוחה ולנחלה, ויש כאן אנשים שכל היום נותנים, אם זה במוקד, ואם זה בשטח, כל אחד בתחום הפעילות שלו, וזה מדהים".
"אנחנו חיים בקהילה וחשוב לנו לתרום לקהילה, וחשוב לנו לתת חזרה", אומר שטרן.
"ניסינו למצוא פעילות שמתחברת למי שאנחנו באמת, ולא רק תרומה. הגענו אחרי חיפוש לעמותה הזאת, והבנו שיש פה חיבור אמיתי של אהבה, של עשייה, שרק אפשר להרוויח ממנו.
"אני חושב שמה שפז מביאה לאירוע, זה מעבר לכסף, זה עזרה בחשיפה. בסוף, נצליח, אני מקווה, לעזור לעוד כמה אנשים להיחלץ מצרה בצורה מאוד מאוד מהירה".
בשיתוף פז- yellow וידידים סיוע בדרכים