בשיתוף עמותת "ידידים – סיוע בדרכים" וחברת פז
ירמיהו ליכט (‭,(46‬ נשוי ואב לחמש בנות, עובד כבר ‭ 22‬ שנים כגנן בגן ילדים. בכל יום ב-‭15:00‬ הוא שב לביתו – ועוטה את גלימת גיבור־העל שלו: האיש שחילץ בשנים האחרונות הכי הרבה נהגים ונהגות שנקלעו לצרה.
2 צפייה בגלריה
ירמיהו ליכט
ירמיהו ליכט
ירמיהו ליכט
(צילום: אבי מועלם)

"בשנתיים האחרונות יצא לי לעזור ל-‭2,100 ‬ איש", אומר ליכט, תושב בני-ברק, שהוא המתנדב הכי פעיל של עמותת "ידידים – סיוע בדרכים" והאיש שהכי סביר שתפגשו אם תיתקע לכם המכונית ותבקשו עזרה, "הקריאות הנפוצות ביותר הן כבלים ופנצ'ר. בכל חודש אני עוזר ל‭90- ‬ אנשים בהחלפת גלגל". ליכט מספר כי "בדרך כלל אני יוצא לקריאה אחת ומשם מתגלגל לעוד. תמיד יש קריאות להגיע אליהן. כבר יצא לי לקפוץ באחת בלילה כשראיתי שקריאה לא נסגרת כי משהו הסתבך".
ליכט, אשר פעיל בארגון כבר חמש שנים, מספר כי "לפני שנתיים לקחתי את אשתי והבנות לחוף הים, ובזמן שחיכיתי להן בחניה יצאתי ל'בילוי' שלי – קריאה של פנצ'ר ליד קניון אילון. הגעתי למקום וראיתי נכה צה"ל בכיסא גלגלים עם רכב מסחרי מותאם, כך שהוצאת הגלגל הרזרבי הייתה אתגר. כשהצלחתי, הרגשתי שאני מחזיר לו את הרגליים".
גם למתנדב המנוסה ביותר, מתברר, יש חוויות שקורות פעם ראשונה. "לא מזמן היה לי מקרה ראשון של חילוץ ילד שנתקע באוטו", מספר ליכט, "הכל קרה כשהאמא עומדת בחוץ היסטרית. זה מאוד מלחיץ, אבל גם מאוד מרגש כשהכל מסתיים בשלום".
עמותת "ידידים - סיוע בדרכים" מעניקה כבר 15 שנים סיוע ראשוני ללא עלות בכבישים ובבתים, ‭ 24‬ שעות ביממה (למעט שבת וחג), באמצעות ‭ 28‬ אלף מתנדבים. בשנה האחרונה טופלו מעל ‭ 700,000‬ פניות לחילוץ ועזרה, מתוכן ‭ 1,500 ‬ קריאות לחילוץ ילדים שנלכדו ברכב.

2 צפייה בגלריה
ירמיהו ליכט
ירמיהו ליכט
"תמיד תזכרו שהשירות כרוך בחיוך"
(צילום: אבי מועלם)

שיתוף הפעולה החדש של העמותה הוא הטמעת לחצן המצוקה של "ידידים" במסך הראשי של אפליקציית ‭ ,yellow‬ מועדון הלקוחות של רשת תחנות הדלק וחנויות הנוחות של פז. בנוסף, ‭ yellow‬ תרמה לעמותה יותר מ-‭1,000‬ ערכות ציוד חילוץ ועזרה ראשונה למתנדבים ואף מעבירה תרומה של חמישה שקלים לעמותה על כל משולש אזהרה שנרכש בחנויות הרשת.
"החלום שלי הוא להפסיק לעבוד ולהמשיך את עשיית הטוב", מסכם ליכט, "תמיד תזכרו שהשירות כרוך בחיוך".
בשבועות הקרובים נפרסם ב-‭ynet‬ סיפורים על מתנדבים מרגשים נוספים במסגרת שיתוף פעולה בין קבוצת "ידיעות אחרונות" לעמותת "ידידים" ולחברת פז. זאת במטרה להגדיל את מספר המתנדבים לעמותה וליידע את כולם: נתקעתם? יש מי שיעזור.
להצטרפות למערך המתנדבים של "ידידים – סיוע בדרכים" כנסו אל ‭ yedidim-il.org
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף עמותת "ידידים – סיוע בדרכים" וחברת פז