בשיתוף ארגון ״ידידים״
(המתנדבים הצעירים של "ידידים" בשטח)
לא פעם הם מקבלים מבטים מופתעים בשל גילם הצעיר כאשר הם מגיעים לקריאות. ארי בן דב, אליאב נמני, לינוי אזוט וישראל משה בני ה-18 וה-19, מתנדבים בשנים האחרונות בארגון ״ידידים״, המסייע בהתנעת רכבים, סיוע בפנצ’ר, מילוי מים/שמן/דלק בכבישים מהירים, חילוצי רכבים מהשטח ואף בפתיחת רכבים נעולים באמצעות ציוד מקצועי וללא כל נזק.
לארגון הם הגיעו כמעט במקרה, כל אחד והסיפור שלו, אבל הם נשארו בגלל הסיפוק הגדול והרצון להיות חלק בלתי נפרד מהפנים היפות של ישראל. ישראל, בן ה-19, מספר שלפני כשנה נתקע עם פנצ'ר בכביש ראשי בצד הדרך. "התקשרתי למוקד ״ידידים״ ותוך דקות ספורות הגיע אליי בחור מקסים שתוך שנייה החליף את הגלגל", הוא מספר. "כששאלתי אותו איך אוכל להודות לו הוא אמר ׳תצטרף אלינו לארגון', ומאז אני מתנדב ב'ידידים'".
5 צפייה בגלריה
מתנדבים צעירים בארגון "ידידים"
מתנדבים צעירים בארגון "ידידים"
מתנדבים צעירים בארגון "ידידים"
אליאב הגיע ל״ידידים״ בעקבות אחותו הגדולה שגם היא מתנדבת בארגון. "יצאתי איתה לכמה קריאות, ולאט לאט התחלתי להתחבר לזה יותר", הוא מספר ומוסיף שעכשיו, בחופש הגדול, הוא מתנדב יותר ונענה לכמה שיותר קריאות.
נתקעתם עם הרכב? צריכים חילוץ? פז וארגון 'ידידים' מסייעים לכם. לחצן החילוץ של 'ידידים' זמין במסך הבית באפליקציית yellow, בעזרתו ניתן לפתוח קריאת חילוץ או להתקשר למוקד המזעיק את מתנדבי הארגון למקום הקריאה בכל רחבי הארץ. האפליקציה זמינה להורדה ללא עלות. פז תרמה למתנדבי הארגון 180 ערכות חילוץ לדרך, 2,500 ערכות חילוץ ילדים מרכב נעול ו-100 ערכות ליחידת הג'יפים
ארי שמע על הארגון דרך המדריך שלו בפנימייה בישיבה התיכונית והחליט להצטרף. למרות שהוא מתגייס ממש בקרוב, הוא לא מוותר על הפעילות וממשיך להתנדב עד לרגע המתקרב. "יש לי את הזמן, יש לי את הכלים, יש לי את הידע אז למה לא לעזור?", הוא שואל מה שנראה לו הגיוני וברור לחלוטין.
5 צפייה בגלריה
מתנדבים צעירים בארגון "ידידים"
מתנדבים צעירים בארגון "ידידים"
לא חשוב הגיל - הם יידעו איך לעזור לכם אם נתקעתם
לינוי הצטרפה לארגון בזכות חבר שמתנדב ב״ידידים״. "הוא לקח אותי פעם אחת לקריאה וממש נדלקתי על זה", היא מספרת. כשהיא מקבלת שיחה במוקד תמיד אנשים נדהמים לשמוע את קולה הצעיר, ויותר מזה מופתעים כשהיא זו שמגיעה לשטח. ״את באה לעזור לנו? הם שואלים. וכשאני מגיעה הם מבינים שאני יודעת לעשות יפה מאוד את העבודה, לפעמים יותר טוב מהם וזה ממש מצחיק", היא מספרת.
"הארגון מתנהל כולו בהתנדבות - מהמתנדב הכי צעיר ועד למנכ״ל הארגון", מספר אליאב. "תמיד אנשים מופתעים לשמוע שהשירות לא כרוך בעלות כספית ומופתעים לטובה כשאנחנו מבקשים רק חיוך״. הכרת התודה היא חלק בלתי נפרד ותמיד מרגש, מסכימים ארבעת הצעירים. "במוצאי שבת אחד קיבלתי קריאה מבן אדם עם מוגבלות, שנתקע בכביש ראשי עם פנצ׳ר יחד עם אשתו. אחרי שהחלפתי את הפנצ'ר האיש לא הפסיק לברך אותי", מספר ישראל.
5 צפייה בגלריה
מתנדבים צעירים בארגון "ידידים"
מתנדבים צעירים בארגון "ידידים"
"אין הרגשה כיפית כמו זו, כשאנשים מברכים אותך"
"בדיוק סיימתי תיכון ויש חברים שמתפלאים על הבחירה שעשיתי, אבל אני יודע שאני עוזר לאנשים וזה מאוד מספק", מספר אליאב ומוסיף שהמשפחה, ובעיקר ההורים, מאוד גאים ושמחים שהוא מתנדב בארגון.
מעבר לתחושת הסיפוק, יש גם תחושת שייכות. ארי מעיד "אני מרגיש שייך. אנחנו נפגשים בהכשרות, בקריאות ובפעילויות גיבוש שונות". בנוסף, ישראל מתוודה ומספר שבכל פעם שמתקבלת קריאה, כולם נלחמים על מנת לצאת אליה.
"אני חוזרת מקריאות עם תחושת אדרנלין מטורפת, אני מאושרת מהעובדה שהצלחתי לסייע ולעזור לאנשים. זה באמת עושה לי טוב. אין הרגשה כיפית יותר אחרי שמברכים אותך", מסכמת לינוי את התחושה של כולם.
כל אחד יכול וכל אחת יכולה להתנדב ב"ידידים"
"כל מי שמעוניין להתנדב, בין אם זה בעקבות קריאה שנפתחה או שיחה למוקד, אני שולח לו קישור הצטרפות ושאלון הצטרפות. בהמשך מנהל הסניף האזורי יוצר עמו קשר וקובע איתו מועד להכשרה", מסביר ארי, ומסכם "כולם מוזמנים להיות חלק מהפנים היפות של ישראל".
בשיתוף ארגון ״ידידים״
פורסם לראשונה: 16:00, 11.07.23