בשיתוף פז, yellow וארגון ״ידידים״

מי לא מכיר את הרגע הזה בו אנחנו שבים אל מקום החנייה ומגלים ששכחנו אורות דולקים וכל מה שנותר הוא להתפלל שהאוטו יניע? או החלטה פזיזה לעשות קיצור דרך לפקק ואז לגלות שהרכב לא בדיוק מסתדר עם השטח?
בזכות ארגון "ידידים" אנחנו יכולים להיות רגועים, אפשר לנשום ולדעת שלא משנה היכן נתקענו יגיע מתנדב כדי לחלץ אותנו. הארגון נמצא בפריסה ארצית והיום יש בו 16 יחידות ג׳יפים עם למעלה מ- ו-5,500 מתנדבים ומתנדבות.

"החיוך שלך, זה מספיק"

אופיר חייקין הוא עצמאי בתחום מיזוג האוויר ואב לשניים וכבר תשע שנים מתנדב בארגון "ידידים" כמפקד יחידת הג'יפים של מחוז מרכז.
אותן 9 שנים החלו ביום אחד בו נתקע עם הרכב שלו על גבעה בתל אביב אחרי ששכח אורות דולקים "מה שחיסל את הסוללה", מספר אופיר, שלא יכול היה להניע. כל המאמצים וניסיונות חיבור באמצעות סטים שונים של כבלים לא צלחו ואז, כמעט כשאמר נואש, אחד מחבריו הציע לו להתקשר לארגון "ידידים".
6 צפייה בגלריה
ידידים בדרכים yellow פז
ידידים בדרכים yellow פז
אופיר חייקין
"האיש אמר שיקח לו 9 דקות להגיע וזה היה נשמע לי הזוי לגמרי. מרמת גן לתל אביב ב-9 דקות? לא הגיוני", מספר אופיר. אבל זה קרה בדוק כפי שהובטח לו. "הגיע אדם על אופנוע, מלא אנרגיות, עם חיוך, שם לי את הבוסטר, הניע לי את האוטו וכששאלתי 'כמה מגיע לך? איך אני משלם?' הוא נתן לי חיבוק ואמר לי: 'החיוך שלך זה מספיק'". אופיר ההמום מיד שאל את האיש איך הוא יכול להצטרף לארגון, מילא טופס ומאז הוא מתנדב בארגון. אגב, מי שענה והגיע לחלץ את אופיר בזמנו היה לא פחות ממנכ״ל ארגון ״ידידים״ - ישראל אלמסי.
נתקעתם עם הרכב? צריכים חילוץ? פז וארגון 'ידידים' מסייעים לכם. לחצן החילוץ של 'ידידים' זמין במסך הבית באפליקציית yellow, בעזרתו ניתן לפתוח קריאת חילוץ או להתקשר למוקד המזעיק את מתנדבי הארגון למקום הקריאה בכל רחבי הארץ. האפליקציה זמינה להורדה ללא עלות. פז תרמה למתנדבי הארגון 180 ערכות חילוץ לדרך, 2,500 ערכות חילוץ ילדים מרכב נעול ו-100 ערכות ליחידת הג'יפים

יחידת הג'יפים בכל מקום

אופיר הוא חלק מיחידת הג'יפים של הארגון שהוקמה כחטיבה נפרדת ומשמשת כיחידה עצמאית מכיוון שיש דרישה רבה לחילוצי שטח וחילוץ רכבים תקועים שצריכים סיוע.
"בן אדם שנתקע בשטח וצריך חילוץ מידידים לא צריך לעשות הרבה. הוא צריך להיכנס לאתר הארגון או לחייג ל-1230 ללא כוכבית או סולמית. דרך מקוצרת נוספת היא קריאה דרך לחצן הקריאה באפליקציית yellow".
6 צפייה בגלריה
ידידים בדרכים yellow פז
ידידים בדרכים yellow פז
אופיר חייקין, מפקד יחידת הג'יפים במחוז מרכז בארגון "ידידים"

כולם יכולים להתנדב ב"ידידים"

בין המתנדבים ביחידת הג'יפים פגשנו גם את כמילה סמרה, אחראית מתנדבים ביחידת הג׳יפים ״דוכיפת״. "אני מתנדבת בארגון ׳ידידים׳ כבר שנתיים" היא מספרת ומודה שבעיקר לגברים שפונים לקבלת סיוע קשה להאמין שאישה תבוא לחלץ אותם. "אני אוהבת את הארגון הזה מאוד", היא אומרת, "יש לי סיפוק עצמי. את הארגון לא מעניין גזע, מין או דת. שום דבר. כולם עוזרים לכולם". נדמה שזה מה שמוביל את הארגון הזה – כולם עוזרים לכולם.
"'ידידים' הוא ארגון התנדבותי מלא. מי שאוהב ג'יפים וטבע, מן הסתם אוהב להיות בשטח. אם אתה מוקפץ לאדם שזקוק לעזרה וזה גם ככה חלק ממה שאתה אוהב לעשות, זו עוד סיבה לצאת לשטח", מסביר אופיר למה כדאי להתנדב.
6 צפייה בגלריה
ידידים בדרכים yellow פז
ידידים בדרכים yellow פז
כמילה סמרה, אחראית מתנדבים ביחידת הג'יפים "דוכיפת" בארגון "ידידים"
האם כל אחד יכול? "כל אחד והיכולות שלו", אומר אופיר, "אבל להתנדב ליחידת הג'יפים זה רק אם יש לך רכב 4X4 ואחרי שעוברים הדרכה בסיסית כדי לעבוד בצורה בטוחה ונכונה".

יחידת הג'יפים כצורך

לאחר שהתנדב, נחשף אופיר להתנהלות הג'יפים ביחידה. הוא פנה למנכ״ל הארגון - ישראל אלמסי, לסמנכ״ל - לייזי שטרן ולמי שהייתה מנהלת יחידת הג׳יפים במחוז מרכז – מאיה דיל. יחד בנו מחדש את יחידת הג'יפים של הארגון, עליה הוא מפקד היום. יחד עם מאיה ועם הידע ממקצועו והניסיון שצבר בשירותו הצבאי כקצין הנדסה, הם בנו תורת עבודה, מערכי הדרכה ונהלים.
"השתתפתי בהרבה מאד חילוצים בשנים האלה, גם חילוצים מורכבים עם כוחות הביטחון, שירותי ההצלה של מכבי האש, וכן, זה על חשבון הזמן הפנוי והלא פנוי שלנו ויש עלויות אבל זה סיפוק ענק וחלק מהחוויה".
עם השנים השתתף אופיר בחילוצים מסובכים, בעיקר הוא זוכר את השיטפונות בנהריה ב-2020, כשסייעו לאזרחים ולכוחות החילוץ להגיע ליעדם וגם את הפעם ההיא, כשסייע לאמבולנס שנתקע והוא לקח במקומו את חולה הלב שהיה במצב קריטי לבית החולים וכך הציל את חייו.
היום אופיר מנהל את יחידת הג׳יפים במחוז מרכז, מייעץ כשיש שאלות מקצועיות ומגיע בעיקר לאירועים מורכבים כאשר נדרשת הכוונה וידע מיוחד. הוא גאה בכך שיחידת הג'יפים מכילה את כל הקשת החברתית של אזרחי ישראל, המתנדבים - יהודים, ערבים, חרדים וחילונים, שיוצאים יחד לחילוצים. "נהדר לראות שהחיבור של עזרה הדדית מאחד את כולם וחזק מכל מחלוקת שיש", הוא אומר.
בשיתוף פז, yellow וארגון ״ידידים״