בשיתוף ארגון "ידידים"
("ידידים" בדרכים)
ישראל האס מתנדב בארגון ״ידידים״ כשלוש שנים ומשמש גם כסגן סניף אופקים בארגון, גם כמוקדן במוקד "ידידים" שעונה למאות שיחות, וגם כמתנדב בשטח שיוצא ומסייע לתושבי אופקים והיישובים הסמוכים. במקביל להתנדבות, הוא עובד לפרנסתו כמנהל משמרת במפעל.
"יום אחד הייתי במקרה באזור מודיעין. הייתי משועמם אז נכנסתי לאפליקציה של "ידידים". ראיתי שיש אישה שממתינה מעל ל-4 שעות לסיוע עם פנצ׳ר, מרחק של 100 מטרים ממני. החלטתי שאני יוצא לעזור לה, והשאר כמו שאומרים - היסטוריה. הסיפוק שהיה לי אחר כך הוא בלתי ניתן לתיאור אז שיתפתי את האירוע בקבוצה של אופקים ושם אמרו הרבה 'כל הכבוד' אבל גם הזהירו אותי שזה ממכר", הוא צוחק.
3 צפייה בגלריה
ידידים - כתבה 5
ידידים - כתבה 5
ישראל האס בשטח
"אחד המוקדנים שלנו, שהיה גם סגן מרחב צפון הנגב, היה יוצא לקריאות בשטח לחלץ אנשים למרות שהוא משותק - הוא הדוגמה והמופת שלי. חשבתי שאם הוא עושה את זה אז גם אני יכול״, אומר ישראל ונראה שצדק. "הייתי בטוח שביומיום לא אמצא לזה זמן. אבל חשוב לדעת שלא צריך זמן כדי להתנדב ב"ידידים", הכל קורה תוך כדי. כמעט כל המתנדבים עושים את זה על הדרך, וזה מה שגרם לי, אישית, להתמכר לזה. אם אני עובד כל כך הרבה שעות ומצליח להתנדב, אז כל אחד יכול".
נתקעתם עם הרכב? צריכים חילוץ? פז וארגון 'ידידים' מסייעים לכם. לחצן החילוץ של 'ידידים' זמין במסך הבית באפליקציית yellow, בעזרתו ניתן לפתוח קריאת חילוץ או להתקשר למוקד המזעיק את מתנדבי הארגון למקום הקריאה בכל רחבי הארץ. האפליקציה זמינה להורדה ללא עלות. פז תרמה למתנדבי הארגון 180 ערכות חילוץ לדרך, 2,500 ערכות חילוץ ילדים מרכב נעול ו-100 ערכות ליחידת הג'יפים
אור האס, אשתו של ישראל, ראתה את הברק בעיניים של ישראל ולפני מספר חודשים החליטה להצטרף בעקבותיו: ״אני מטפלת בילדים והייתי בטוחה שלא אמצא זמן להתנדבות בין כל מטלות החיים. אבל יום אחד ישראל חזר הביתה והודיע לי שהוא רשם אותי להתנדבות במוקד", מספרת. "הצטרפתי למוקד והרגשתי סיפוק מטורף, שזה סוחף וממכר אותי והצלחתי לשלב את זה בחיים שלי. יותר מזה, כשהילדים רואים אותנו יוצאים עם המפתחות של הרכב הם ישר שואלים אם אנחנו הולכים לעזור לאנשים. הם מאד גאים בשנינו" היא מוסיפה.

3 צפייה בגלריה
ידידים - כתבה 5
ידידים - כתבה 5
אור האס בשטח

לאחר חודש במוקד, ישראל הציע לה גם לצאת לקריאות בשטח. "ישראל שכנע אותי שאני יכולה, ורשם אותי להדרכה. האמת שאני חשבתי לעצמי: אני אניע רכבים? איך אסתדר עם תקלות מורכבות וקשות? אבל מיד אחרי ההדרכה הוקפצתי לקריאה של פתיחת רכב נעול, ג'יפ גדול ומאתגר, והצלחתי!", היא מספרת בגאווה. בהמשך, אור פוטרה מעבודתה ולכן היא מתנדבת הרבה יותר. "ההתנדבות הרימה אותי מהייאוש״ היא משתפת.
3 צפייה בגלריה
ידידים - כתבה 5
ידידים - כתבה 5
"זה סוחף וממכר"
(ארגון "ידידים")
״חשוב לנו לסייע מאוד לנהגים שנתקעו בכבישים ראשיים, מקום מסוכן ומועד לפורענות לאלו שעוצרים בשול הדרך. אנחנו מלווים אותם טלפונית עד שמגיעה ניידת "ידידים" או ניידת משטרה לעזרתם", אומר ישראל. "המתנדבים הם אנשים שעוסקים בנתינה אז הם עושים הכל – מצילים ילד שננעל ברכב, חתול שנתקע במנוע, מסייעים לקשישים שזקוקים לעזרה ובכלל - כל מה שצריכים מאיתנו. ידידים זהו העוגן האזרחי של ישראל".
אור מסכמת ואומרת ש"מאז שישראל הצטרף ל"ידידים" אנחנו רואים שיש ברכה בהתנדבות ובכל תחומי החיים. גם אם החיים קשים ומסובכים, תמיד אבל תמיד אפשר לשלב חסד״.
בשיתוף ארגון "ידידים"
פורסם לראשונה: 09:56, 23.07.23