בשיתוף פז, yellow וארגון "ידידים"
אחד החששות הגדולים של הורים לילדים קטנים הוא להגיע למצב בו הילד או הילדה ננעלים ברכב יחד עם המפתחות – אי אפשר לתאר את חוסר האונים שחשים ההורים בסיטואציה כזו, ומצד שני, הרגע בו הדלת נפתחת והילד בידיים שלכם הוא מבורך ומאושר.
יהודית והלל מאיר, זוג נשוי, הורים לשתי בנות והשלישי בדרך, גרים בישוב קדומים שבשומרון ויודעים בדיוק כיצד מרגישים הורים באירוע כזה.
4 צפייה בגלריה
יהודית והלל מאיר
יהודית והלל מאיר
זמינים לכל קריאה
בימי שגרה, יהודית (32) מנהלת את מרכז הצעירים במרכז הקהילתי של יישובם והלל (31) עוסק בניהול הפקות וידיאו. אבל השגרה שלהם מורכבת גם מניהול משותף, בהתנדבות, של סניף "כביש 55" בארגון "ידידים", החוצה את השומרון מקדומים ועד צופים. יהודית משמשת גם כמוקדנית פעילה בארגון ועונה לשיחות המתקבלות למוקד ומוציאה קריאות לאפליקציית הכוננים בשטח. לחלקן, היא יוצאת בעצמה, גם היום, כשהיא נמצאת בחודש הריון מתקדם.
נתקעתם עם הרכב? צריכים חילוץ? פז וארגון 'ידידים' מסייעים לכם. לחצן החילוץ של 'ידידים' זמין במסך הבית באפליקציית yellow, בעזרתו ניתן לפתוח קריאת חילוץ או להתקשר למוקד המזעיק את מתנדבי הארגון למקום הקריאה בכל רחבי הארץ. האפליקציה זמינה להורדה ללא עלות. פז תרמה למתנדבי הארגון 180 ערכות חילוץ לדרך, 2,500 ערכות חילוץ ילדים מרכב נעול ו-100 ערכות ליחידת הג'יפים
בני הזוג הם מוותיקי הארגון ומתנדבים בו כבר כ-6 שנים. "יש בגזרה שלנו 10 ישובים ו-500 מתנדבים", הם מספרים. ״רוב הקריאות הן על פנצ'רים וקשיי הנעה, רכבים שננעלים ויש גם קריאות חירום".

קריאות חירום מצילות חיים

אלה הקריאות שמחייבות התנהלות מיידית, "זה יכול להיות ילד, מבוגר, ואפילו כלב, שתקועים במצב מסוכן או לא נעים", הם אומרים. "נפוצים ביותר הם המקרים בהם ילדים ננעלים ברכב. למעשה, רכב יכול להינעל אוטומטית תוך רגע וזה לא משהו שאפשר לשלוט בו, ובימים חמים 10 שניות כאלה הן קריטיות".
4 צפייה בגלריה
יהודית והלל מאיר
יהודית והלל מאיר
יהודית והלל מאיר בפעולה
איך זה קורה? אין הורה שלא שואל את עצמו את השאלה הזו. ליהודית והלל יש תשובה: "המקרים היותר נפוצים הם כשהורה מכניס את הילד לרכב, חוגר אותו בכיסא, והמפתח לא נשאר בידיים של ההורה", ואז הרכב ננעל.
"ברגע שבן אדם מתקשר ואומר: 'הילד שלי ננעל ברכב' זה מצב אחר", מסבירה יהודית, ״והקריאה הופכת לקריאת חירום מיידית. לא מומלץ וממש מסוכן לשבור חלון במקרה כזה. זה עלול להיות מסוכן לילד וגם למי שמנסה לשבור את הזכוכית״.
ב״ידידים״ פועלים להעלות את המודעות למקרים בהם ילדים ננעלים ברכב בטעות. "אנחנו מטמיעים את 'כלל המפתח' שוב ושוב", אומר הלל ומסביר: "המפתח חייב להישאר תמיד בידיים שלנו, כך שגם במקרה שהרכב ננעל המפתח אצלנו, לא בתיק, אלא ביד או בכיס". יהודית מוסיפה: "זה לגמרי בידיים שלנו" היא אומרת בחיוך, "חשוב להקפיד להשאיר דלת או חלון פתוחים עד שגם אנחנו, ההורים, נכנסים לרכב".
אז מה עושים ברגע שמבינים שהילד ננעל ברכב? פונים במיידי לארגון "ידידים", אומרים השניים, וישנן שתי דרכים ליצור קשר – באמצעות חיוג למוקד ״ידידים״ במספר 1230 אשר מופעל על ידי מוקדנים שהוכשרו לכך ויודעים בדיוק מה לשאול, או להיכנס לאפליקציית yellow וללחוץ על כפתור החילוץ של ״ידידים״.
"ב-3 השנים האחרונות חילצנו מעל 5,000 ילדים שננעלו ברכב. זמן התגובה הממוצע שלנו לאירוע חירום כזה הוא כ-64 שניות, כשרוב המקרים קרו ברכבים שננעלו בצורה אוטומטית", מסביר הלל עד כמה תגובה מהירה היא קריטית.
איך אתם מרגישים כשמסתיים אירוע כזה? "התמורה שלנו היא החיוך של האנשים, החיבור. אנשים ממש בוכים מהתרגשות בסיום אירוע. זה נותן סיפוק, ערך לחיים ומוסיף הרבה לשגרה וליום יום", אומרת יהודית לסיום.
בשיתוף פז, yellow וארגון "ידידים"
פורסם לראשונה: 08:00, 02.07.23