בשיתוף ארגון ״ידידים״
מצאתם את עצמכם פעם עם רכב נעול ללא מפתחות? אכן מדובר בסיוט גדול כי הנה הרכב והנה אתם, אבל אין דרך להיכנס ולנסוע, האם יש מפתח נוסף, ואם כן איך מביאים עכשיו את המפתח הנוסף? כאב ראש גדול, אך בדיוק בשביל מקרים כאלה קיים ארגון "ידידים" שמתנדביו מסייעים, ללא עלות, לנהגים בכל מקום בארץ שיכולים לפנות בטלפון במספר 1230 או דרך לחצן החירום באפליקציית yellow.
נתקעתם עם הרכב? צריכים חילוץ? פז וארגון 'ידידים' מסייעים לכם. לחצן החילוץ של 'ידידים' זמין במסך הבית באפליקציית yellow, בעזרתו ניתן לפתוח קריאת חילוץ או להתקשר למוקד המזעיק את מתנדבי הארגון למקום הקריאה בכל רחבי הארץ. האפליקציה זמינה להורדה ללא עלות. פז תרמה למתנדבי הארגון 180 ערכות חילוץ לדרך, 2,500 ערכות חילוץ ילדים מרכב נעול ו-100 ערכות ליחידת הג'יפים

הגיל הוא לא פקטור - שוברים שיאים במענה לקריאות בדרכים

שניים ממתנדבי הארגון הם אברי נבון ונתנאל צונץ, בני 70 פלוס, שמוכיחים שמה שחשוב זה לעזור לאנשים, לא משנה באיזה גיל.
נבון, בן 70, מתנדב מעל שנתיים בארגון "ידידים". עד עתה הוא יצא ל-2,392 חלוצים וסייע ל- 2,392 אנשים בדרכים.
צונץ, בן 72, כבר מעל שנתיים וחצי בארגון ועד היום ביצע 3,205 משימות סיוע. תחשבו על זה, שני אנשים טובים באמצע הדרך עזרו, רק בשנתיים האחרונות, ליותר מ-5,500 נהגים בכבישי הארץ.
1 צפייה בגלריה
ידידים בדרכים
ידידים בדרכים
אברי נבון ונתנאל צונץ
כשהצטרפו לארגון הם עברו הכשרה מתאימה לטיפול במקרים שונים של רכבים תקולים, שעלולים להתרחש בכבישי הארץ.
נתנאל מספר: "ישבתי יום אחד במוקד ידידים והתקבלה קריאה מאמא, שעמדה בחוץ עם ילדים צועקים, כשהרכב נעול והמפתח בבגאז'", מספר נתנאל. "לקחתי את הקריאה, תוך 10 דקות הגעתי למקום ותוך דקה וחצי הרכב היה פתוח וכולם נשמו לרווחה".
אברי מוסיף כי "במסגרת ההצטרפות לארגון למדנו והודרכנו לטפל בנושאים שונים. במקרים של רכב שננעל עם המפתחות בפנים, יש לנו אפשרות להשתמש בציוד מיוחד שאינו גורם נזק לרכב".
מאיפה הכוחות לצאת בכל שעה לסיוע?
״העזרה לאחרים נותנת לנו אנרגיה ואנחנו נותנים פייט לצעירים כאן״, הם משיבים בחיוך.

ארגון "ידידים" - עוזר בעת מצוקה ומחבר בין אנשים

"בידידים ישנם מתנדבים המשמשים כמוקדנים, הם עונים לשיחות, מזינים לאפליקציה את הקריאות עם הפרטים, ומוודאים שהמתנדבים מקבלים אותן בשטח", מספר אברי ומוסיף: "הארגון הזה ארגון מדהים. אנחנו נפגשים יחד, כולם מדברים בגובה העיניים. יש תמיכה בין אחד לאחר, מהצעיר למבוגר, ממש שבת אחים גם יחד". הוא מספר שהמקום בו יושב הארגון מהווה גם מקום לפעילות חברתית. "למשל אצלנו בסניף פתח תקווה יש 'בית המתנדב' שם יושבים מוקדנים ושם גם פעם בשבוע נפגשים חברים, באים, לומדים יחד, עושים ארוחה טובה, נהנים והולכים הביתה".
איך מצטרפים ומתנדבים?
"קורה הרבה שאנשים, לאחר שהם מקבלים את הסיוע, שואלים איך אפשר להצטרף. אני מפנה אותם לאתר של "ידידים", שם יש את כל המידע הנחוץ. צריך למלא באיזה אזור בארץ רוצים להתנדב ומכאן הדברים זורמים עד להצטרפות מלאה והשתתפות בקורס הכשרה בסיסי", מספר נתנאל.
תחושת הסיפוק שחשים מתנדבים לאחר מתן עזרה היא עצומה. עבור מתנדבי "ידידים" זה החיוך וההקלה הגדולה שרואים על פניהם של אלו שהיו זקוקים לעזרה. "זו תמיד הרגשה טובה לעזור לאנשים", אומר נתנאל, ואברי אחריו מתעלה אפילו על זה ואומר: "זו הרגשה מטורפת של אושר, שעזרתי לעוד מישהו בעם ישראל. תחושה מטורפת עד לאירוע הבא."
"אין ספק" מסכמים השניים, "ארגון ידידים הוא עוגן אזרחי, וככה אנחנו מראים את הפנים היפות של ישראל".
בשיתוף ארגון ״ידידים״
פורסם לראשונה: 13:14, 25.06.23