בשיתוף Playtika
מה עושה מקום עבודה שמגייס אליו עובדים ופתאום מתחילה מלחמה? את התרחיש הזה המגייסים המגייסות של חברת 'פלייטיקה' (Playtika) לא האמינו שייאלצו לחוות, אך טבח 7 באוקטובר והמלחמה שהגיעה בעקבותיו, אילצו אותן לקפוץ למים העמוקים ולהתחיל לנווט את דרכן בתקופה של אי-ודאות לאומית, כשכל מועמד שני מגויס פתאום למילואים, ואין לדעת לכמה זמן יעדר, ומתי והאם יגיע לראיונות הבאים.
4 צפייה בגלריה
צוות המגייסים של playtika
צוות המגייסים של playtika
נותנים בחזרה למילואימניקים: צוות המגייסים של Playtika
(צילום: יח"צ)
"פלייטיקה היא קודם כל חברה ישראלית, כך שעם פרוץ המלחמה, מיד התחלנו לחשוב עם עצמנו כיצד אנחנו מנהלים את הדבר הזה מבחינת גיוס מועמדים", מספרת נוי טייגפלד גורנגוט מצוות הגיוס שעובד תחת מחלקת ה-HR של 'פלייטיקה'. "בשלב הראשון, עשינו מיפוי לראות מי בתהליך, שלחנו הודעות לשמור על קשר ולשמוע איך הם מרגישים, דאגנו ליידע אותם שניתן הזדמנות שווה להתמיין למשרה ויידענו אותם שתפקידים דומים נפתחו במידה והיו כאלה, שמרנו על גישה מאוד גמישה - לכל אחד עשינו ההתאמה הנכונה עבורו. למי שתיאמנו איתם ראיון עוד בטרם המלחמה וגויסו למילואים, שלחנו גיפט-קארד. היה חשוב לנו רגע לעשות את האקסטרה, להראות להם שחושבים עליהם ולהודות להם על התרומה החשובה והלא מובנת מאליה שהם נותנים למדינה שלנו".
טייגפלד גורנגוט מספרת שבעלה גויס גם הוא למילואים, ושזה עזר לה להבין טוב יותר עם מה מתמודדים אלו שנמצאים בצד השני של המתרס. "עם כמה שרצינו להגיע למטרה וליעדים, עדיין היה פה המון רגש וגם החברה מאוד הכילה את המצב המסובך הזה", היא משתפת. "היה לי מועמד שהחברה התחילה איתו את התהליך לפני 7 באוקטובר, והוא היה מועמד ראוי ועם פוטנציאל לאחד המשחקים. כמה ימים אחרי שהוא גויס, הוא הודיע לי שהוא עוצר את התהליך, אבל לא רצינו לוותר עליו".
4 צפייה בגלריה
Playtika
Playtika
סיון עזרתי מאיר: "מילואימניק קרבי כמעט ויתר על התפקיד, אבל לא ויתרנו"
(צילום: פרטי)
אז מה עשיתן?
"הזזנו פגישות והתאמנו את הלו"ז מעכשיו לעכשיו, כדי שנצליח לפגוש אותו בכל פעם שהוא יצא לאפטר. בסוף יצא שחיכינו לו שלושה חודשים, והוא אכן התקבל בסוף. זה קרה הודות לעובדה שלא ויתרנו, ושהשכלנו להתאים את עצמנו לצרכים שעלו ממנו במהלך המילואים בין אם זה לארגן לו ראיונות המשך בזמנים שהוא באפטר, ובין אם זה לחכות לו עם החוזה גם שבועיים רק כדי שיוכל לחתום עליו בשקט ובנחת מהבית שלו. היה מילואימניק נוסף שגייסנו, בידיעה שהולכים לקרוא לו שוב לעזה. מבחינתנו, גם אם המועמדים שלנו צריכים לחזור לשטח, אנחנו עדיין נחכה להם עם המשרות שלנו, כי הם מספיק חשובים לנו".
גם המגייסת סיון עזרתי מאיר ערכה תהליך גיוס למילואימניק קרבי, שכמעט וויתר על המשרה בגלל המצב. "באמצע תהליך הגיוס הוא פשוט אמר לי, 'עזבי, אני רוצה לוותר. אני רואה שהמלחמה לא נגמרת ואני לא רוצה לעכב אתכם'. ממש לא היה לו נעים שהוא כביכול מעכב אותנו, אבל לא ויתרנו. היה לנו חשוב להמשיך איתו את התהליך ושלא יוותר כי "לא נעים" לו הוא בתגובה לכך מאוד התרגש וממש הודה לנו על הרגישות".
4 צפייה בגלריה
Playtika
Playtika
טליה ליידרמן: "רואים את הערך של מועמד מתאים גם כשהוא במילואים"
(צילום: פרטי)
"פלייטיקה היא חברה שמסתכלת בצורה הוליסטית על המועמדים שלה ורואה בכך השקעה לטווח הארוך. לכן אם מועמד נמצא מתאים, זה לא ישתנה, וגם אם כרגע הוא במילואים ולא זמין לנו, אנחנו עדיין רואים את הערך שלו לטווח הארוך בתוך החברה", אומרת טליה ליידרמן, סורסרית מצוות הגיוס.
ליידרמן מספרת שהיה לה חייל ששלח לה הודעה מדי שבועיים כשיצא לאפטר, והיא היתה מתאמת לו מיד את השלב הבא בתהליך המיונים. "התאמנו את התהליך לזמינות שלו, וזה מועמד שבסופו של דבר הגיע לסוף התהליך והתגלה כמועמד המתאים ביותר", היא מסבירה. "חתמנו איתו על חוזה ממש לאחרונה, למרות שהוא מראש אמר לנו שהוא הולך לחזור לעזה לעוד סיבוב. החלטנו שאם הוא המועמד המתאים ביותר, אנחנו ניקח אותו על כל המשתמע, והמילואים הם בכלל לא שיקול עבורנו".
4 צפייה בגלריה
Playtika
Playtika
נוי טייגפלד גורנגוט: "חשוב לנו להודות למילואימניקים"
(צילום: דקל לוי)
"מבחינתנו יש פה אינטרס משותף גם שלנו וגם שלהם - לחכות למועמדים הטובים ביותר, ולא לתת למלחמה להשפיע". מסכמת טייגפלד. "חשוב לנו שידעו שלא שכחנו אותם ושאנחנו יודעים טוב מאוד מה הם עושים בשביל המדינה הזאת".

בשיתוף Playtika

_linkedin_partner_id = "5139753"; window._linkedin_data_partner_ids = window._linkedin_data_partner_ids || []; window._linkedin_data_partner_ids.push(_linkedin_partner_id);
פורסם לראשונה: 13:58, 12.03.24