בשיתוף פלייטיקה
השבת השחורה של 7 באוקטובר תפסה את המאיירת אנה בלנקי (34) בשדרות, בביקור חג משפחתי אצל זוג חברים טובים שלה ושל בעלה. "יש לנו חברים מאוד טובים עם ילד בגיל של הבן שלי, ונסענו אליהם לחגוג יחד את שמחת תורה", היא נזכרת. "ביום שישי עשינו יחד על האש והיה מדהים, ואז בבוקר של שבת התעוררנו כולנו בשש וחצי מהאזעקות. בהתחלה חשבנו שזה רק 'צבע אדום' ושהכול בסדר. נכנסנו לממ"ד, ורק אחרי כמה שעות התחלנו להבין את גודל האירוע".
והאירוע אכן היה גדול ונורא. בלנקי ומשפחתה המתינו בממ"ד עד ליום שאחרי – "למחרת ברחנו עם הרכב אני, בעלי והילד, כשמחבלים עדיין מסתובבים בשדרות, וזה היה נורא-נורא מפחיד", היא מספרת. ל"אורך כל הדרך רעדתי וגוננתי על הבן שלי בגופי, כדי שחלילה לא יקפוץ עלינו מחבל. תוך כדי הנסיעה גם ראינו את כל הזוועות שקרו בעיר. זה היה מחריד! מכוניות מרוסקות, כתמי דם, מטורף. כמה שעות אחרי שהגענו בחזרה לבית לחדרה, בעלי כבר גויס למילואים".
לבלנקי עמוד אינסטגרם פופולרי ביותר, שמונה 64 אלף עוקבות ועוקבים, והיא גם אחת המאיירות של חברת המשחקים "פלייטיקה" (Playtika). כשבעלה גויס, היא נותרה לבדה עם ילד בן שנתיים ו"עוד אחד שבדרך", ונאלצה לתפקד כאמא הריונית במשרה מלאה, לצד העבודה השוטפת בחברה.
איך הסתדרת בחודשים האלה, כשבן זוגך היה במילואים?
"למזלי, הייתה לי מעטפת תמיכה מאוד גדולה הודות לאבא של בעלי, שמאוד תמך ועזר ובישל לנו. גם בעבודה ב'פלייטיקה' הביעו אמפתיה מאוד גודלה למצבי, ונורא הכילו. אמרו לי, 'קחי כמה זמן שאת צריכה, ואם את לא יכולה לעבוד היום או לתת כמה שעות, אז הכול בסדר'. הם ממש התחשבו בקטע הזה, וזה מאוד הקל על הסיטואציה. זה כל כך לא מובן מאליו בעיניי. לולא התמיכה הזאת, אני לא יודעת מה הייתי עושה, כי היה לי מאוד קשה עם הילד. הוא היה ברגרסיות ורצה את אבא כל הזמן, אבל עכשיו אבא שלו סוף-סוף בבית שוב, והחיים חוזרים לשגרה לאט-לאט".
1 צפייה בגלריה
אנה בלנקי
אנה בלנקי
רק אחרי כמה שעות הבנו את גודל האירוע. אנה בלנקי עם משפחתה
(צילום עצמי)
הסיפור של אנה הוא דוגמה לבון טון של פלייטיקה, שהקימה במהלך המלחמה את הקהילה Playtikas homefront לבנות הזוג של המשרתים במילואים (גם אם הן לא עובדות בחברה). הקהילה לא רק ספקה סיוע לוגיסטי כשהיה צריך בשנים ואירועים משותפים למפלט ועיבוד, אלא הייתה ועודנה מקום של שפיות וסולידריות, שבה החברות חיזקו זו את זו.
החיים לא תמיד ורודים ונוצצים עם ציפורים ונסיכות ושמחה
עמוד האינסטגרם הפופולרי של אנה נולד ב-2020, בעיצומה של מגפת הקורונה. התכנים שלה, שכוללים איורים צבעוניים של נסיכות דיסני אבל עם טוויסט ביקורתי ופמיניסטי, מהר מאוד צברו עוד עוד עוקבות ועוקבים מהארץ ומהעולם. "תמיד אהבתי לצפות בסרטים של דיסני, אבל הבעיה היא שהסרטים האלה תמיד מעניקים סוף טוב להכול ומציגים סיפורים דרמטיים בצורה אופטימית, בזמן שהחיים לא תמיד ורודים ונוצצים עם ציפורים ונסיכות ושמחה. בחיים יש גם קשיים ודיכאונות וחרדות ומה לא. היה לי חשוב לקחת את הנושא הזה, שכולנו אוהבים וגדלנו עליו, ולתת לו את הפרשנות שלי על העולם האמיתי".
לכל איור של אנה, היא מוסיפה פוסט שלם שמתאר אותו, ובכנות מעוררת השראה היא משתפת את עוקביה בקשיים שהיא חווה ובסיבות שגרמו לה לצייר כל איור. בין הנושאים שהיא לא חוששת לגעת בהם ניתן למצוא דיכאון אחרי לידה, קושי בזמן הנקה ואפילו דיכאון בזמן הנקה, נושא מושתק שמעטים ומעטות מודעים לקיומו.


כדי להציג את נושא הדיכאון בזמן הנקה, היא בחרה בדמותה של מולאן האמיצה והעצמאית מסרטי דיסני. באיור רואים את מולאן יושבת חשופת חזה, על בטנה סימני מתיחה מהלידה, תינוק יונק ואוחז בשלווה בשד שלה, אך פניה משדרות כאב, צער וקושי. בפוסט שמתאר את האיור, אנה כתבה: "האיור הזה עוסק בנושא שקשה לי מאוד לדבר עליו. מהר מאוד אחרי שהתחלתי להניק, התחלתי לסבול מדיכאון וממחשבות קשות לגבי עצמי, לגבי ההורות שלי ולגבי ההישגים שלי. בכל פעם שהנקתי, חוויתי מחדש את התחושות האלה, עד שהתחלתי לחשוש שאני מאבדת את שפיותי. ברגע שהייתי מסיימת להניק, התחושות היו נעלמות". את הפוסט היא מקדישה לעיתונאית האוכל נועה רוזין, שכתבה גם היא על תופעת הדיכאון בזמן הנקה, וגרמה לאנה להבין שהיא לא לבד בזה.




"אני נורא מזדהה עם מולאן כי היא לוחמת וגיבורה, ואני רואה גם את עצמי ככה בהרבה מובנים, אבל באותו רגע שאיירתי, חשתי שבירה מאוד גדולה. את מרגישה נורא חלשה ונורא חשופה. בסוף הפסקתי להניק, כי העדפתי לשמור על הבריאות הנפשית שלי".
איך היו התגובות לאיור?
"המון נשים אמרו לי, 'וואו, אני גם חווה את התופעה הזאת, לא ידעתי שיש לה שם'. היו נשים שסיפרו לי שזה נתן להן אומץ לדבר על זה פתאום, כי יש המון שיפוטיות סביב נושא ההנקה. תמיד אומרים שהנקה משחררת אנדורפינים, אבל לי ולנשים אחרות קורה בדיוק ההפך, אנחנו נכנסות לעצב עמוק בזמן הזה".
היפה, החיה וסימני המתיחה
איור פופולרי נוסף של אנה, שזכה למעל 30 אלף לייקים, מתאר את דמותה של בל מ"היפה והחיה", כשהיא עומדת עם חזייה ותחתונים, מחזיקה תינוק ועל בטנה סימני מתיחה מהלידה. מתחת לאיור הזה כתבה: "לפני כמה ימים עמדתי מול המראה והתבוננתי בהשתקפות שלי. בקושי הצלחתי לזהות את עצמי עם הקילוגרמים העודפים וסימני המתיחה". אנה מספרת שהיא בחרה את בל כי מבחינתה, היא הפרזנטורית של היופי מכל הנסיכות של דיסני. "רק השם שלה, 'בל', כבר מדבר על יופייה. רציתי לשבור את סטריאוטיפ היופי המערבי, והצגתי אותה עם בטן וסימני מתיחה. זאת גם העבודה שלי שזכתה להכי הרבה צפיות נראה לי, כי נשים מכל העולם הזדהו איתה. מספר ימים אחרי הפרסום, נשים באינטסגרם התחילו לצלם את עצמן באותה פוזה ולהעלות לרשת, וזה היה מרגש בטירוף".


לאחרונה אנה דווקא מאבדת עוקבים, אחרי שלא חששה להעלות סטוריז שתומכים בישראל. "העליתי סטורי של בעלי בתור חייל מילואים וכתבתי שאני גאה בו, וחטפתי מתקפה קשה מהמון עוקבים מחו"ל. אנשים ממש הכריזו שהם מסירים ממני עוקב בגלל זה, ואמרתי, 'אוקיי, בהצלחה'. כאילו, לא אכפת לי. יותר מ-6,000 עוקבים ברחו בגלל שאני מישראל, אבל באמת שלא אכפת לי. אם אלו הדעות של אנשים, אז עדיף שלא יעקבו אחריי".
מה חשוב לך שייקחו מהעבודות שלך?
"שזה בסדר להיות כמו שאת ולא כמו שמודל היופי מצפה מאיתנו להיות. למשל, דקיקות וחטובות שנייה אחרי שילדנו, ושזה בסדר לא להתנהל לפי הציפיות של החברה, אלא לפי איך שאת מרגישה".

בשיתוף פלייטיקה

_linkedin_partner_id = "5139753"; window._linkedin_data_partner_ids = window._linkedin_data_partner_ids || []; window._linkedin_data_partner_ids.push(_linkedin_partner_id);
פורסם לראשונה: 14:15, 05.03.24