בשיתוף Playtika
לקראת יום האישה הבינלאומי אשר ייערך ב-8.3, הוקמה "אחריה" - יוזמה משותפת של RGE וקבוצת ידיעות אחרונות בשיתוף Playtika. במסגרת הפרויקט, נשים מובילות בחברה הישראלית בחרו את הנשים שהן חולמות להיפגש איתן לשיחה אינטימית - כאלו שהשפיעו על החברה הישראלית כולה בשנה האחרונה ועוררו השראה בקרב רבים.
הדיוקנאות של הנשים שלקחו חלק בפרויקט, פרי מצלמתו של הצלם המוכשר עידו איז'ק, הוצגו בערב גאלה מיוחד שהתקיים ב-3.3 והשיק קמפיין גיוס תרומות לפורום מיכל סלה, הפועל להצלת חיים ומניעת אלימות כלפי נשים.
הנשים שהשתתפו ביוזמה מגיעות משלל תחומים וגווני אוכלוסייה (לפי סדר הא'-ב'): מיכל ברוורמן-בלומנשטיק, ד"ר אפרת ברון-הרלב, זויה שלום, חן אלמוג גולדשטיין, טניה כהן עוזיאל, פרופ' יפעת ביטון, דר' כוכב אלקיים לוי, לוסי אהריש, ד"ר לייה נאור, מורן זר קצנשטיין, מירי נבו, נועה קולר, פרופ' סראב אבורביעה-קוידר, צופית גרנט, פרופ' רבקה כרמי, אלמ' (מיל) רות שהם, פרופ' רונית סצ'י פאינרו, ד"ר ריי ביטון, ריטה, שייפא אלסאנע-אלהוזייל, ח"כ לשעבר שירלי פינטו, שלי שם טוב.
מה גרם לד"ר ברון-הרלב להזמין את חן לשיחה מלב אל לב? ומה עושה לאלמוג-גולדשטיין טוב על הלב בימים אלו?
כאשר היא נשאלת מדוע לדעתה ד"ר ברון-הרלב בחרה אותה, אלמוג-גולדשטיין אומרת כי "כשסיפרתי למי שקרוב אליי שאני באה לפה, אמרתי שאפרת בחרה אותי בגלל שהיא לא מכירה אותי לעומק. אחרי הכל, אני לא באמת דמות מופת להערצה. אני מרגישה שאני זה אני". אלמוג-גולדשטיין אמרה גם כי "את גם שומרת על קשר מידי פעם, שואלת לשלומי וזה מחמם את הלב שלי".
"אני גם מרגישה טוב לפעמים. אנחנו צריכים לחיות וצריכים לחיות טוב"
כאשר ד"ר ברון-הרלב שואלת "מה את עושה כדי להרגיש טוב?", היא מחדדת את השאלה ומתעניינת, "האם יש לך משהו שגורם לך להרגיש טוב בכלל?". אלמוג-גולדשטיין אומרת כי "יש כזה דבר. אני גם מרגישה טוב לפעמים. לפעמים אני אפילו יושבת ושותה קפה לבד, ומצליחה להרגיש שיש גם חיים טובים. כשאת רואה את האנשים מבלים, או יושבים בבתי קפה עמוסים במרכז, כאילו אין מלחמה – זה נותן גם הרגשה טובה שיש חיים ואנחנו צריכים לחיות וצריכים לחיות טוב".
ד"ר ברון-הרלב מספרת כי "כשאני יושבת במרפסת עם הקפה, ויש לי את ארבעת הילדים שלי ואת בן הזוג שלי, וכאילו החיים שלי מושלמים, אני אומרת לעצמי 'איך את מעיזה?', אבל כשאני רואה מישהי חזקה כמוך, שעברה ועוברת בהווה את כל מה שאת עוברת, ובוחרת להגיד כן, יש לי רגעים טובים, זה מאוד מחזק אותי בחזרה וזה הטוב שאני רואה עכשיו בכל הרע הזה".
"אני לא מרגישה שאני גיבורה. הרגשתי שאני מנסה לחיות'"
כאשר היא נשאלת האם היא גיבורה, אלמוג-גולדשטיין משיבה בלי היסוס: "לא, אני לא מרגישה שאני גיבורה. גיבור הוא מישהו שעושה מעשה של גבורה. אני הרגשתי שאני שורדת. הרגשתי שאני מנסה לחיות, לא שאני עושה מעשה של גבורה. גם לא בשביל הילדים שלי. הרגשתי שאני פועלת מאינסטינקטים, היו שם ימים קשים שהייתי צריכה לעבוד על עצמי, לקחת אוויר ולהגיד – אני בן אדם, אני חיה. אגם, בת 18, היתה אומרת לי, בלילות מאוד קשים, 'אמא, אנחנו בחיים. התחיל עוד יום, אנחנו בסדר". הייתי צריכה לשתות את התה עם הרבה סוכר בבוקר כדי להחזיר את התחושות שאני בן אדם נורמלי, שאני בסדר וחיה. היו ימים שכמעט הרגשתי שאני הולכת לאבד את זה שם בעזה".
בתגובה אומרת ד"ר ברון-הרלב כי "אני חושבת שאת גיבורה עכשיו ושהגבורה האמיתית של מישהי כמוך היא ההתמודדות עכשיו עם דברים שאת צריכה לעבור, והאופן שבו את מתארת מה שאת מתארת על החיים שלך כפי שהם מתקיימים כרגע, שבטח אי אפשר לקרוא להם חיים נורמליים בשום צורה ודרך. ההתמודדות מצד אחד עם האובדן וגם מצד שני מה שיש ולא עם מה שאין". לדבריה, "אני חושבת שזאת גבורה, לא חושבת שכל אחד היה מצליח להתמודד עם זה ככה או רוצה להתמודד עם זה ככה. הדבר העיקרי שאת משדרת זה הרצון הזה להסתכל קדימה".
היא מוסיפה כי "זה לא סתם שנכנסתם לנשמה. זה לא בא מרחמים, זה בא בדיוק מהמקום ההפוך- של הכבוד העצום שיש לי לחוזק שלכם".
1 צפייה בגלריה
חן גולגשטיין ו"דר אפרת ברון אחריה
חן גולגשטיין ו"דר אפרת ברון אחריה
חן גולגשטיין ו"דר אפרת ברון אחריה
(אביגיל עוזי)
הילדים, היכולת לרוץ והחופשה שלעולם לא תהיה עם נדב
השאלה האחרונה הצליחה לעלות דמעות בעיניה של אלמוג גולדשטיין. "מה הדבר שהכי גורם לך לאושר וגורם לך לעוף על עצמך?" שאלה ד"ר ברון-הרלב, ואלמוג-גולדשטיין עונה בדמעות כי "העובדה שלילדים טוב ושנבנים להם חיים מלאים, פעילים ועסוקים. שטוב להם והם הולכים בשמחה בבוקר". באשר לעצמה, אלמוג גולדשטיין אומרת כי "אני עפה על עצמי אם אני מצליחה לרוץ 3 פעמים בשבוע. זה משהו שלא הצלחתי לעמוד בו"
"ברמה האישית שלי", אומרת ד"ר ברון-הרלב, "החיים הם אחרים, לפני ואחרי ה-7 באוקטובר. עבור כולנו. כל מיני חלומות שהיו לי לצאת לחופשת ולעשות, באמת שאין לי שום חשק לזה".
אלמוג-גולדשטיין מספרת כי "המון אנשים רוצים לעזור ומציעים גם חופשות, לעתים משפחתיות. חו"ל בשבילי תמיד היה עם נדב, גם אם חברות היו אומרות בואי נטוס יחד. לא נסעתי אף פעם לבד. אז זה עוד קשה לי. מתישהו אולי זה ייפרץ, אבל אני עוד לא שם".
לסיום, גולדשטיין-אלמוג מודה לד"ר ברון-הרלב על ההזמנה, וד"ר ברון-הרלב מודה לחן על כך שזכתה להכיר אותה.
בשיתוף Playtika
פורסם לראשונה: 14:56, 05.03.24