בשיתוף פלייטיקה
פרויקט "אחריה" של RGE וקבוצת ידיעות אחרונות בשיתוף Playtika, הפגיש בין נשים שהעשייה שלהן השפיעה על כולנו. הן ישבו יחד לסדרת שיחות אינטימיות עוצמה, נשיות ועשייה משותפת. לכבוד יום האישה, התקיים אירוע גאלה במועדון הזאפה בהרצליה, בו הנשים הוזמנו לצפות בפורטרטים המרהיבים שלהן, פרי עבודתו של הצלם עידו איז'ק. האירוע כולו היווה קמפיין גיוס תרומות לפורום מיכל סלה, הפועל למניעת אלימות כלפי נשים ולהצלת חיים.
איך הגיבו הנשים לתמונות שלהן שהוצגו בענק בתערוכה? ומה המסר שלהן לנשים צעירות שחולמות להגשים את החלומות שלהן?
3 צפייה בגלריה
פרוייקט "אחריה"
פרוייקט "אחריה"
שירלי פינטו, לילי סלע ולוסי אהריש באירוע הגאלה
(צילום: ענת מוסברג)
"כל אחת מהנשים שמופיעות בתמונות היא סיפור שלם"
אושרת עיני, קפטנית נבחרת ישראל נשים בכדורגל לשעבר והמגישה הראשונה של כדורגל בישראל, שיתפה כי עבורה, "כל אחד מהנשים, מהתמונות, היא סיפור שלם שאפשר לעקוב ולהתרשם ממנו לעומק".
שירלי פינטו, חברת כנסת לשעבר ושגרירת הסברה, אמרה לנו (בשפת הסימנים) כי היא מתרגשת מאוד "לראות את עצמי בשחור-לבן, מסמנת את המילה שמשמעה אחדות".
"זה פשוט מדהים לראות את התמונות והנשים העוצמתיות שיש כאן", אמרה אל"מ (מיל.) רות שהם, מנכ"לית האוניברסיטה הפתוחה, שלקחה גם היא חלק בפרויקט המיוחד. "לראות את עצמי בכזו תמונה, לא חלמתי שיקרה אי פעם".
מעיין בן ציון, מנטורית ומייסדת חברת Wellspring להתפתחות, אמרה כי "זה מאוד מרגש לעמוד ליד צילום כזה ענק שלי".
פרופ' יפעת ביטון, משפטנית, נשיאת המכללה האקדמית אחוה ויו"ר ועד המכללות הציבוריות, לקחה חלק בפרויקט עם אחותה, ד"ר ריי ביטון, רופאה בכירה בבית החולים אסותא אשדוד ויו"ר ארגון המתמחים מרשם, שעמדה לידה באירוע. "לראות את התמונות של האחרות יותר מרגש אותי", אמרה פרופ' ביטון. "לראות את החברה המהממת שאנחנו נמצאות בה, זו זכות גדלה ולהיות עם אחותי הקטנה-גדולה, זה אושר גדול".
ד"ר ביטון שיתפה כי "זו זכות ענקית בשבילי להיות חלק מהפרויקט המהמם הזה, גם לראות את הנשים המדהימות ומעוררות ההשראה שיש כאן, ובראש ובראשונה את ההשראה מספר אחת מבחינתי, אחותי הגדולה והמהממת".
פרופ' רבקה כרמי, יו"ר ארגון 'סיינס אברוד', שיתפה את תחושותיה כשאמרה כי "זה יוצא מן הכלל. יש פה אוסף של נשים אחת-אחת". לצידה עמדה פרופ' רונית סצ'י פאינרו, ראש המרכז לחקר הסרטן באוניברסיטת ת"א, שאמרה כי "מדובר ברעיון מקסים, שילוב מדהים של עולמות שונים שהתמזגו למשהו אחיד ומדהים".
3 צפייה בגלריה
פרוייקט "אחריה"
פרוייקט "אחריה"
פרוייקט "אחריה"
(צילום: ענת מוסברג)
"הדרך עוד ארוכה. אנחנו לוקחות בכל פעם צעד קטן קדימה"
מגישת ערב ההשקה, עינת ארליך, אמרה כי "פרויקט נשי זה אני. אני אקטיביסטית בנושא הרבה שנים, אז מן הסתם שמחתי לקחת חלק בפרויקט הזה".
עוד עיתונאית ואשת תקשורת בולטת שלקחה חלק בפרויקט היא לוסי אהריש, שאמרה כי "אנחנו עדיין באמצע הדרך. אנחנו כל הזמן לוקחים צעדים קטנים, אבל בסוף כנראה שהדרך עוד ארוכה. במיוחד אחרי ה-7 באוקטובר, אז כוחן וגבורתן של נשים הוכחה מעל לכל ספק".
ד"ר ליה נאור, יוזמת ומקימת מרחב המרפא לשורדי הנובה בחוות רונית, שיתפה כי "מוזר להגיע לפה ולעמוד עם קוקטייל ביד ולפגוש אנשים בצער עמוק ועשייה גדולה. כולם מעוררי השראה".
3 צפייה בגלריה
פרוייקט "אחריה"
פרוייקט "אחריה"
פרויקט "אחריה": ריטה, ד"ר ליה נאור ושלי שם טוב
(צילום: ענת מוסברג)
שתי נשים שישבו לשוחח יחד במסגרת הפרויקט הן שלי שם טוב, אימו של עומר שם טוב הנמצא בשבי החמאס, והזמרת והשחקנית ריטה, האחת והיחידה, שאמרה כי "אני שמחה וגאה להיות חלק מחבורת נשים כל-כך עוצמתיות, חזקות, שעושות שינוי".
שם טוב הביטה אל התמונה שלה והודתה כי "כשהסתכלתי על האישה הזו בתמונה, זה העלה בי דמעות". לדבריה, "אנחנו מרגישה שנבחרנו, משפחות החטופים. כשמדברים על זה שאני גיבורה ואני חזקה, אני אומרת - אני אמא של עומר".
"להעז, לחלום ולדעת שזה דורש השקעה יומיומית"
מה המסר של משתתפות "אחריה" לצעירות שחולמות לעשות שינוי בעתיד? עיני מצהירה כי "נשים נחמדות לא עושות היסטוריה. תהיי נחמדה לאחרות שבאות אחרייך, תסללי את הדרך, תעשי הכל בדרך שלך. אם זה אומר לא להיות נחמדה לפעמים, זה בסדר". חברת הכנסת לשעבר פינטו מוסיפה "אני לא מקבלת את המילה לא, כי אני יודעת שבכל 'לא' מסתתר 'כן', וצריך לעשות הכל כדי למצוא אותו". אל"מ (מיל.) שוהם קראה לנשים באשר הן – "לכו עם האמונה שלכן, עם הערכים שלכן, תעזו, תחלמו, ובסוף תגיעו".
ריטה ממליצה לצעירות "קודם כל להעז ולחלום. לדעת שזה דורש השקעה יומ-יומית".
"השאיפה היא להגיע למשהו גדול, אבל הדרך לשם ארוכה, מפותלת וכמעט אף פעם לא מתרחשת בקפיצה אחת. צריך סבלנות והתמדה, כך הופכים את דרך להיות פתוחה גם לאחרות", אמרה פרופ' ביטון.
"אנחנו ממשיכות להגן על נשים מאוימות בתוך הבית, וקוראות לציבור הרחב לתמוך בנו"
לסיכום, לילי בן עמי, מייסדת ומנכ"לית פורום מיכל סלה, אמרה כי "זו גאווה גדולה בשבילנו ש-ynet, ידיעות אחרונות, Playtika וקבוצת RGE, בחרו בפורום מיכל סלה בתור העמותה שהקמפיין קורא לציבור לתרום אליה. אנחנו ממשיכות להגן על נשים מאוימות בתוך הבית, ואנחנו עושות את זה בזכות תמיכה מרגשת של הציבור ושל הגופים המובילים במשק, כמו הגופים שהרימו את פרויקט 'אחריה' ".
בשיתוף Playtika
פורסם לראשונה: 15:18, 17.03.24