שנים רבות מספרים לנשים שתקרת הזכוכית הדמיונית היא זו שמגבילה אותן מהתקדמות מקצועית וקריירה, אבל נשים שהתעלמו ממנה והגיעו לתפקידים בכירים, מצביע על כך ומוכיח, שהדלק למקומות גבוהים הוא רק הצטיידות במוטיבציה וחלום. נשים אלה הן ההוכחה שאפשר להגיע רחוק מאוד.
ד"ר שלי גורדון, היא אחת מאותן נשים, בתפקידה הנוכחי היא סגן נשיא אלביט למשאבי אנוש, האחראית על כלל עולמות כוח האדם של אלביט מערכות בארץ ובעולם. "את הקריירה המקצועית שלי התחלתי בעולמות הפסיכולוגיה וזמן קצר לאחר סיום הלימודים מצאתי את עצמי מתעניינת ונמשכת לעולמות הארגוניים", היא משתפת. "בהתחלה כמנחת קבוצות ויועצת ארגונית, ולאחר מכן בתחומי משאבי אנוש בארגונים שונים. בין לבין גם השלמתי את הדוקטורט שלי בתחומי המורכבות והמנהיגות באנגליה ועברתי מגוון רחב של הכשרות מקצועיות, שהעשירו ופיתחו את הידע והיכולות הפרקטיות שלי".
1 צפייה בגלריה
ד"ר שלי גורדון, סגן נשיא אלביט למשאבי אנוש
ד"ר שלי גורדון, סגן נשיא אלביט למשאבי אנוש
ד"ר שלי גורדון, סגן נשיא אלביט למשאבי אנוש
(צילום: באדיבות אלביט)
"האחריות שלנו היא להציע הזדמנות שווה לכל אישה"
שלי פונה אל כל הנשים והנערות באשר הן: "אין דבר שאינו אפשרי בגלל שאת אישה. זה נכון, שלפעמים אנחנו צריכות להתאמץ יותר כדי להוכיח שאנחנו יכולות, אבל אם אנחנו מאמינות בעצמנו וביכולות שלנו – הכול פתוח בפנינו", היא אומרת. "הדבר המרכזי והחשוב הוא שנהיה עם סקרנות ורצון ללמוד, שנרצה להתנסות בעולמות תוכן חדשים, להקשיב לדברים פחות מוכרים, לבחון גם את הדומה לנו וגם את השונה מאיתנו, לשים אתגרים חדשים בפנינו כל הזמן, לפצח אותם ולהתקדם הלאה".
לשלי תפקיד משמעותי בעיצוב התפיסה של קידום נשים ונערות מבחינה טכנולוגית. "אנחנו מאמינים שיש לנו אחריות להציע הזדמנות שווה לכל, כדי שיותר ויותר נערות יחשפו וימצאו את היכולות שלהן גם בארגון טכנולוגי – בטחוני – שלפעמים נתפש כסביבה יותר גברית".
מה בכל זאת, מניסיונה, מהווה יתרון לנשים בתחומים אלה? "נשים מביאות לעולם העבודה צורות חשיבה אחרות, דרך ניהולית שונה, מיומנויות בינאישיות טובות יותר ומגוון רחב של Power Skills, שמוגדרים היום כהכרחיים להצלחה בעולם העבודה", היא אומרת. "לכן, זו לא רק אמירה ערכית על שיווין והזדמנות, אלא גם אמירה עסקית, שיודעת שמגוון דרכי חשיבה ונקודות מבט בארגון, משפרות את העשייה שלנו, מחזקות את החדשנות, ומשפרות אותנו כארגון".
בשיתוף אלביט מערכות
פורסם לראשונה: 11:19, 13.03.24