אייל לפידות בדרך החוצה משיכון ובינוי. ל"כלכליסט" נודע כי מנכ"ל חברת הנדל"ן צפוי לעזוב בקרוב את הקבוצה, שנה בלבד לאחר שנכנס לתפקיד, ביוני 2019. לפידות זומן לשימוע לפני פיטורים בימים האחרונים ע"י דירקטוריון שיכון ובינוי.
ההתפתחות המדהימה מגיעה בעקבות חוסר שביעות רצון של בעל השליטה נתי סיידוף מהתנהלותו של לפידות בפעילויות עסקיות מחוץ לשיכון ובינוי. בראש פעילויות אלה עומדת כמובן כלל ביטוח, שבה מחזיק לפידות 4.99% מהמניות. לדעת בעל השליטה והדירקטוריון פעילויות אלה הפריעו ללפידות למלא את תפקידו בשיכון ובינוי שתמורתו קיבל תגמול נאה.
1 צפייה בגלריה
אייל לפידות
אייל לפידות
אייל לפידות
(צילום: אביגיל עוזי)
עם מינויו זכה לפידות לשכר של ארבעה מיליון שקל נוספים בשנה, בונוסים בהיקף דומה ואופציות להבשלה בחמש שנים בשווי של 34 מיליון שקל ל-5% ממניות החברה. רוב האופציות לא הבשילו שכן מדובר בחמש מנות, להבשלה מדי שנה.
כיו"ר שיכון ובינוי מכהן תמיר כהן שלאחרונה הצטרף לקבוצת השליטה ומחזיק 4% ממניות החברה עם אופציה ל-4% נוספים.

המעורבות בכלל ביטוח

ביום רביעי האחרון פרסם רו"ח השופט בדימוס יורם דנציגר דו"ח כבודק חיצוני של כלל ביטוח, לאחר שיו"ר החברה דני נוה הציע למנכ"ל יורם נוה להתפטר. המנכ"ל טען כי היו"ר נכנע למעשה ללחצים של בעלי המניות הגדולים בחברה, לפידות, מורי ארקין ובנו ניר ואלפרד אקירוב (שבדיעבד לא היה מעורב).
הדו"ח הציב חותמת על מעורבותו של לפידות בכלל ביטוח. לפידות רכש במאי 2019 נתח של 4.99% ממניות כלל ביטוח תמורת 130 מיליון שקל כש-90% מהסכום ניתן לו כהלוואה ע"י אי.די.בי פיתוח ממנה רכש את המניות.
בשבועות האחרונים נפגשו לפידות וארקין עם היו"ר דני נוה וטענו כי על החברה להדיח את המנכ"ל. דני נוה קיים שיחה עם המנכ"ל יורם נוה ואמר כי החליט לפטרו ולהוביל החלטה בדירקטוריון וכי הוא מציע לו ללכת לבד. יורם נוה סירב ופתח במאבק קשה נגד היו"ר, ובין היתר טען כי הוא נכנע למעשה ללחץ פסול של בעלי המניות הגדולים בחברה, ביניהם לפידות וארקין. דנציגר קבע כי דני נוה נקט בשיקול דעת עצמאי בנסיון שלו להחליף את המנכ"ל ולא תחת לחץ בעלי המניות.
בסופו של דבר קיבל יורם נוה גיבוי עקיף מיו"ר רשות שוק ההון משה ברקת, ודני נוה הודיע שלשום כי לא יציג מועמדות לקדנציה של שנה נוספת כדירקטוריור ויו"ר כלל.