סדרת גמר הפלייאוף בליגת העל בכדורסל תצא מחר (21:15) לדרך בהיכל מנורה מבטחים, כשמכבי ת״א תארח את היריבה העירונית, לפסגה הגדולה של העונה. זאת לאחר שנחתמה סופית סאגת הכרטיסית שאיימה לבטל את המשחק, עקב הסירוב של הצהובים להעביר 1,500 כרטיסים להפועל ת"א.
שתי הקבוצות ערכו היום את אימון מסכם, כשמאות מאוהדי הפועל ת"א הגיעו למתחם הדרייב-אין במטרה להטריף את השחקנים. הפועל ת״א הגיעה למעמד היוקרתי לאחר 18 שנה ובזכות 0:2 בסדרת חצי הגמר נגד מחזיקת גביע המדינה, הפועל ירושלים. אגב, הפעם האחרונה שהאדומים זכו באליפות הייתה אי שם ב-1969. מהצד השני, מכבי ת״א ניצחה בחצי הגמר 0:2 את הפועל חולון, וחזרה למעמד הגמר אחרי הפסקה של עונה, לאחר שבעונה שעברה הודחה על ידי בני הרצליה בחצי הגמר.
2 צפייה בגלריה
ג'ייקובן בראון באימון המסכם
ג'ייקובן בראון באימון המסכם
ג'ייקובן בראון משלהב את הקהל
(צילום: עוז מועלם)
בעקבות סערת הכרטיסים, שמשכה לא מעט תשומת לב במהלך ההכנות למשחק, אמר מאמן הפועל ת"א, דני פרנקו: "מקצועית הצלחנו למקד את השחקנים במה שחשוב לנו, מניח שהישראלים מתעניינים וקוראים. אף אחד לא חשב שיהיה משהו שונה ממה שהיה ולכן לא התרגשנו מזה יותר מידי".
על הסדרה עצמה הוסיף המאמן: "חבל שהיא לא סדרה של חמישה משחקים, חושב שהכדורסל הישראלי יכל להרוויח. חובת ההוכחה עלינו. מה שהיה לנו עד היום צלחנו כמו שצריך. עכשיו יש אתגר חדש מול קבוצה טובה ומאומנת. מכבי פייבורטית בכדורסל שלנו כבר עשרות שנים. אם נשחק טוב כמו ששיחקנו כל העונה ונרים את משחק ההגנה שלנו לרמת יורוליג אז יהיה לנו סיכוי לעשות משהו בסדרה הזאת".
2 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל באר-שבע משחק מספר 1 ג'רל מרטין בונזי קולסון
מכבי ת"א הפועל באר-שבע משחק מספר 1 ג'רל מרטין בונזי קולסון
קולסון ומרטין. "לשחק את המשחק שלנו"
(עוז מועלם)
שחקן מכבי ת"א, בונזי קולסון, אמר לקראת המשחק: "אנחנו רוצים לעשות מה שצריך כדי לנצח ושם הפוקוס שלנו. מדובר בקבוצה מוכשרת, אנחנו צריכים לשים לב לדברים שהם יודעים לעשות ופשוט לשחק את המשחק שלנו. יש להם הרבה שחקנים מוכשרים בהתקפה, אנחנו צריכים לשחק חזק בהגנה ופשוט לנסות לעצור אותם הכי טוב שאנחנו יכולים".
עודד קטש אמר: "אנחנו אחרי עונה מאוד ארוכה למעלה מ-80 משחקים, אבל אני חושב שהשחקנים עדיין רעבים ורוצים. אנחנו יודעים שאנחנו משחקים מול קבוצה טובה, צריכים להיות מאוד מרוכזים ומוכנים ושיהיו אנרגיות טובות. זה נכון שתשומת הלב התעסקה בדברים אחרים בימים האחרונים, אבל אנחנו השתדלנו להתעסק בכדורסל.
"זאת הולכת להיות סדרה גדולה, ומשחקים גדולים קורים על ידי פעולות פשוטות ונכונות. אי אפשר להתייחס רק לשחקן אחד בהפועל ת״א, ברור שג׳ייקובן בראון שולט ומשפיע על הרבה מאוד דברים, אז מן הסתם זה הוא. אבל אני חושב שלהפועל ת״א יש סגל זרים, וגם ישראלים, מהאיכותיים ביותר שאני זוכר בליגה, ולכן זה מאתגר".