למה בחרת להיות עו"ד?
בבית אמא נתנה לי שתי אופציות: או עו"ד או רופא. מכיוון שאבא שלי היה רופא וראיתי כמה קשה ותובענית העבודה, החלטתי ללכת על עריכת דין. אחותי שהייתה כבר עורכת דין ניסתה לשכנע אותי לוותר על "התענוג". היא כמעט שכנעה אותי, אפילו ביטלתי בגללה את הרישום ללימודים. אבל אז אח שלי התקשר ואמר לי שאני עושה טעות גדולה. אחרי השיחה נרשמתי שוב והשאר היסטוריה.
בתקופה בה למדתי משפטים הייתי מאוד יוצא דופן. בעוד רוב הסטודנטים התחילו את ההתמחות רק לאחר שסיימו ללמוד, אני החלטתי להתחיל לעבוד במשרד עורך דין במקביל ללימודים. עברתי 4 שנים לא פשוטות, בבוקר הייתי סטודנט ואחר הצהרים עבדתי במשרד. היית בחור צעיר בן 24 ובעבודה המשרדית נחשפתי לדברים שבגיל הזה היו גדולים עליי. השכר גם היה מאוד נמוך, בתור סטודנט הייתי יכול למצוא עבודות שמכניסות הרבה יותר כסף אבל ויתרתי כי רציתי לקבל את היתרון היחסי של כמה שנות עבודה במשרד פעיל.
בגיל 28 קיבלתי רישיון ומיד פתחתי משרד עצמאי. עשיתי הכל מהכל כדי להתפרנס, בזכות זה הבנתי באיזה תחום אני מעוניין לעבוד, היכן הנקודות החזקות שלי. הרגשתי שבתחום הנדל"ן אוכל להתפתח הכי הרבה, גם בחיים וגם כבן אדם.
למה דווקא בנדל"ן?
אני מרגיש שהתחום הזה מפתח אותי, גם מהפן הכלכלי וגם כאדם. עולם הנדל"ן מאפשר לי היום להיפגש עם אנשים מאוד רציניים וחזקים, עצם יצירת העבודה המשותפת איתם נותנת לי הזדמנות להכיר אנשים מעוררי השראה שמלמדים אותי הרבה. מה גם שלצד עבודת הנדל"ן המשרד מתעסק הרבה גם בהתחדשות עירונית ומייצג שכונות קשות, אנשים שיש להם בית רעוע שנוטה ליפול. במרבית המקרים הבתים שהם חיים בהם ממש מסוכנים. אני, בסופו שלו יום עוזר להם להגיע לבית חדש.
1 צפייה בגלריה
עו"ד דניאל גולשה
עו"ד דניאל גולשה
עו"ד דניאל גולשה
(צילום: עצמי)


מה תחומי העיסוק המרכזיים של המשרד?
אני מתמחה בנדל"ן, התחדשות עירונית, פינוי בינוי, תמ"א 38 ויש תחום נוסף – מחלקת חדלות פירעון שתפקידה לעזור לאנשים עם חובות להגיע להסדרים עם הנושים, או אפילו למחוק להם את החובות לגמרי ולתת להם לפתוח דף חדש.
מה התכונות שיש בך שהופכות אותך לעו"ד טוב?
יש לי קשר אישי עם הלקוח, אני מסתכל עליו בגובה העיניים, משתדל לראות אותו ראשון תמיד. אני לעולם לא אתעסק במשהו שאני לא מרגיש שאני מספיק חזק בו, וזה נותן לי אפשרות להתמקצע ומגביר את האמינות שלי מול הלקוחות.
כיצד היית ממליץ לאנשים שנתקלים בבעיה משפטית בתחום העיסוק שלך לפעול?
אחד התחומים המרכזיים במשרד שלי הוא תחום ההתחדשות עירונית: אני מייצג דיירים של בניינים, רובם משכונות מצוקה עם לא מעט פעמים בדירות שלא בטיחותי לגור בהן. יש פעמים בהן אני פוגש בדיירים שהפחד שלהם משינוי גדול. מספיק שבן אדם אחד יזרוק גפרור למדורה והוא מדליק לך שדה קוצים על כלום. אם אתה מפחד מפינוי בינוי אתה מונע מעצמך הזדמנות לצמוח ולהפוך את איכות חייך לטובה יותר ולכן המסר שלי הוא לא לפחד משינוי כי רק בעזרת שינויים ניתן לצמוח.


*עו"ד דניאל גולשה עוסק בנדל"ן, התחדשות עירונית, פינוי בינוי, תמ"א 38 וחדלות פירעון
**המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.