הורים בבית ספר בפרדס חנה-כרכור טוענים כי מורה מחליפה אמרה במהלך שיעור לתלמידי כיתה ד' שהתקיים היום (ה') בזום, כי "לא בטוח שיגאל עמיר רצח את רבין. יש קונספירציה וחוקרים את זה". ההורים הזועמים פנו למנהלת בית הספר, שהודיעה כי עוזרת ההוראה תוחלף. האירוע הזה התרחש ימים ספורים לפני שישראל תציין 25 שנה לרצח.
השיעור בנושא תרבות יהודית ישראלית הועבר בזום לתלמידי כיתה ד'1 בבית הספר מעיינות בפרדס חנה-כרכור. לטענת הורים, במהלך השיעור שעסק ברצח ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, לקראת יום האזכרה השנתי, גם תלמידים וגם הורים שמעו את המורה אומרת לתלמידים: "כן. יגאל עמיר הורשע ברצח רבין אבל לא בטוח שזה נכון ויש כל מיני טענות לקונספירציה. חוקרים את זה".
2 צפייה בגלריה
יגאל עמיר בבית המשפט
יגאל עמיר בבית המשפט
יגאל עמיר בבית המשפט
(צילום: שאול גולן)
אחת האימהות שבנה נכח בשיעור, ושלדבריה גם היא שמעה את דברי המורה המחליפה, סיפרה: "הורים נוספים שמעו את הדברים יחד עם התלמידים. היינו בשוק, אני והורים נוספים הוצאנו את הילדים מהשיעור. הורה אחר ביקש מבנו לשאול שוב, והמורה שוב חזרה על הדברים. אמא אחת לא התאפקה ונכנסה לשיעור ושמעה את הדברים.
"מכעיס אותנו שזה מה שמלמדים את הילדים, אנחנו מזועזעים. זה מה שקורה בשיעורי הזום? איך אפשר להגיד שלא בטוח שעמיר שהורשע ברצח רבין הוא לא הרוצח, ושחוקרים את הרצח? אני לא מבינה באיזו חוצפה ועזות מצח נותנים למישהי כזאת ללמד את הילדים בגיל כזה ובהעברת מסר כזה".
ההורים פנו כאמור להנהלת בית הספר. מנהלת בית הספר, ד"ר נורית בנולול, השיבה להם במכתב כי ערכה שיחות עם הורים שנכחו בשיעור שלטענתם הדברים נאמרו כהווייתם, ובשיחות אחרות שערכה היו ילדים שחשו מאוד לא בנוח מול השיח שהתנהל בין ההורים לבין המורה המחליפה ולא היו ערים כלל לאמירה שנאמרה.
2 צפייה בגלריה
יצחק רבין בעצרת לפני 25 שנה שבסופה נרצח
יצחק רבין בעצרת לפני 25 שנה שבסופה נרצח
יצחק רבין בעצרת לפני 25 שנה שבסופה נרצח
(צילום: מיכאל קרמר)
המנהלת ציינה כי "לצערי עוזרת ההוראה בחרה להציג עמדה הפוכה שאומרת שישנם כאלה הטוענים כי יגאל עמיר לא רצח את יצחק רבין. ערכתי איתה שיחה, היא מבחינתה לא הובנה נכון. חשוב לי להדגיש כי אני מגנה מכול וכל אמירה מסוג זה". המנהלת הבטיחה כי תחליף את עוזרת ההוראה, וביום ראשון היא עצמה תעביר שיעור לתלמידים על מנת שיעברו חוויה מתקנת וכדי לתווך לילדים את מה שקרה".
ממועצת פרדס חנה כרכור נמסר: "המועצה מגנה את האמירה ורואה בחומרה רבה את האירוע. ביום ראשון תומכת ההוראה תוזמן לבירור משמעתי לקראת סיום העסקתה".
ממשרד החינוך נמסר: "מנהלת בית הספר מסרה בתגובה, כי היא רואה בחומרה את האירוע, ולנוכח זאת היא נקטה בשורה של פעולות: עוזרת ההוראה תלמד תחום דעת אחר (במקום תרבות ומורשת ישראל היא תלמד שעות פרטניות בשפה). כמו-כן, ביום ראשון תקיים המנהלת במסגרת שיעור חברה ומולדת שיח על סובלנות, ערבות הדדית וחשיבות של חיים בחברה דמוקרטית".
המורה המחליפה בחרה שלא להגיב.
השתתף בהכנת הכתבה: אלישע בן קימון