איגוד העובדים הסוציאלים הודיע הבוקר (רביעי) כי הושג הסכם עם האוצר - וכי שירותי הרווחה ברחבי הארץ ייפתחו מחדש, לאחר 17 ימי שביתה.
על פי הודעת האיגוד, הושג הסכם רפורמה חדש למבנה השכר ובחודש יולי 2021 תשולם הפעימה הראשונה לשכר המעודכן בסך של 200 מיליון שקלים. פעימה שנייה תהיה עם פתיחת הסכמי השכר במשק, העובדות והעובדים הסוציאלים יוחרגו ויקבלו פעימה שנייה ייעודית.
עוד הוחלט על הסכם אבטחה ומוגנות מלא לעובדים בסך 70 מיליון שקלים שיוכנס לתקציב המדינה בכל שנה, וכי כל העובדות והעובדים יקבלו מענק קורונה לשנת 2021 בסך 9,000 עד 11 אלף שקלים לעובד.
3 צפייה בגלריה
הפגנת עובדים סוציאליים בתל אביב
הפגנת עובדים סוציאליים בתל אביב
הפגנת עובדים סוציאליים בתל אביב, אתמול
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
ענבל חרמוני
ענבל חרמוני
"ניצחנו". יו"ר איגוד העו"סים ענבל חרמוני
(צילום: דנה קופל)
במכתב שהפיצה יו"ר איגוד העובדים הסוציאלים בהסתדרות ענבל חרמוני שכותרתו "ניצחנו!!!" נכתב כי מדובר ב"הישג היסטורי. הובלנו ביחד מאבק אדיר, גאה ומלא השראה שהרים מחדש את קרנם של העובדות והעובדים הסוציאליים לגבהים חדשים, שנסך בכולנו גאווה במקצוע שלנו ובעצמה שלנו. מאבק אדיר מגיע היום לסיומו עם ניצחון אדיר שלנו".
חרמוני הוסיפה תודות ל"יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד שנתן לנו את האמצעים, הגיבוי והכוח הנדרש לעמוד במאבק. לשר הרווחה איציק שמולי שהתייצב לצידנו ותמך במאבק העובדות הסוציאליות לאורך כל הדרך. לשר האוצר ישראל כץ שהתערב באופן אישי ודחף את פקידי האוצר להגיע להסכם המנצח שלנו.
"עלינו נכתבו השורות 'הזורעים בדמעה, ברינה יקצורו'", חתמה את מכתבה.
3 צפייה בגלריה
ישראל כץ, איציק שמולי וארנון בר דוד
ישראל כץ, איציק שמולי וארנון בר דוד
פריצת דרך להסכם. הפגישה אמש במשרד האוצר
(באדיבות דוברות ההסתדרות)
פריצת הדרך לקראת ההסכם נרשמה כבר אמש, ובפגישה שהתקיימה במשרד האוצר גובשו עקרונות לקראת סיכום הפרטים. בין היתר הוסכם בין שר האוצר כץ לראש הממשלה בנימין נתניהו כי ביום ראשון הקרוב תוגש לממשלה הצעת החלטה לגיבוש מסגרת תקציבית להסכם.
שר האוצר כץ בירך על סיום השביתה. "כפי שהבטחתי לא נשאיר אף אחד לצד הדרך. אני מלא הערכה למסירותם של העובדות והעובדים הסוציאליים ותרומתם לחברה בישראל בתקופה קשה זו. סיכמנו על צעדים היסטוריים שישנו את מעמד העובדים ויאפשרו להם להמשיך בעבודתם המסורה בתנאים ההולמים את חשיבות המשימה שנטלו על עצמם", אמר.
מלבד כץ השתתפו בפגישה שר הרווחה שמולי, סגן שר האוצר יצחק כהן, יו"ר ההסתדרות בר-דוד, חרמוני והצוותים המקצועיים במשרד האוצר.

הממונה על התקציבים באוצר, שאול מרידור, מסר: "אני שמח שהצלחנו להגיע להסכם שמיטיב עם העובדות הסוציאליות בעת הזו ויביא לא רק לשיפור שכרן אלא גם יבטיח את ביטחונן במהלך עבודתן".
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "עשינו צעד משמעותי אך האתגר האמיתי עדיין לפנינו. העלייה בפניות לשירותים הסוציאליים ולבריאות הנפש היא עדות נוספת למצוקה הגדולה שהגיעה לכל שכבות האוכלוסייה".
אתמול העובדים עוד הפגינו, וחסמו בצהריים את התנועה ברחוב אבן גבירול במרכז תל אביב. יו"ר הסתדרות העובדים בר-דוד הודיע היום כי אם לא ייפתר המשבר, ענפים נוספים במשק יצטרפו לשביתה לאות הזדהות.
בין המקרים שנפגעו כתוצאה מהשביתה, ילד בן תשע שעל פי החשד נאנס אתמול במלתחות הקאנטרי בחולון. פרופ' כרמית כץ מבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב: "אותו נער שלכאורה נאנס בקאנטרי צריך לקבל עכשיו קודם כל חוקרת ילדים, שהיא עובדת סוציאלית בהכשרתה. ילד שעבר חוויה כל כך טראומטית, הדבר הראשון שהוא צריך לראות זה שמישהו רואה אותו בחזרה".
זה אינו המקרה היחיד - רק בימים האחרונים הגיעו לשירותי הרווחה ילדה בת תשע מהצפון שעל-פי החשד חוותה פגיעה מינית בתוך המשפחה, מקרה של ילד בן 13 מאזור ירושלים שעל-פי החשד נחנק על ידי אביו עד לאובדן הכרה ומקרה נוסף של ילדה בת 11 מירושלים, שנפגעה מינית על-ידי פדופיל מורשע. כל המקרים הללו לא טופלו.