בדיון בוועדת הקורונה נחשפו נתונים חדשים לגבי חולי הקורונה שמצבם קשה, בעת שמספרם של אלו הגיע לשיא של 529. הנתונים הוצגו היום (ב') על ידי ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ומהם עולה בין היתר כי 50% מהם בני פחות מ-70.
על פי הנתונים, הנכונים ל-7 בספטמבר, בירושלים מספר החולים קשה הגבוה ביותר מתחילת המגפה - 584. בבני ברק, שגם במספר הנדבקים היא השנייה ברשימה אחרי ירושלים, מספר החולים קשה הכולל הגיע ל-167, ובתל אביב - 153.
5 צפייה בגלריה
שרון אלרעי פרייס
שרון אלרעי פרייס
ד"ר שרון אלרעי פרייס בדיון
(צילום: ערוץ כנסת )
אלו יתר הערים שבהן מתחילת המגפה נמנו יותר מ-30 חולים קשה: אשדוד – 89 חולים קשה, בת-ים – 89, רמלה – 81, חיפה – 73, פתח תקווה – 71, נתניה – 68, רמת גן – 65, אשקלון – 64, לוד – 60, באר שבע -56, בית שמש – 48, חדרה – 43, רחובות – 43, קריית גת – 34.
כמעט 30% מהחולים הקשים מפרוץ המגפה הם בני פחות מ-60, ובסך הכול חצי מהחולים קשה - בני פחות מ-70. "אנחנו רואים את זה יותר בגל השני לעומת הגל הראשון", אמרה ד"ר אלרעי-פרייס על הירידה בגיל הממוצע של החולים קשה. "זה כמויות משמעותיות של אנשים לא קשישים שנמצאים במצבים קשים וקריטים".

הנתונים מראים עלייה הדרגתית במספר הנפטרים ומהם עולה כי לפני שבועיים נמנו לראשונה יותר מ-100 נפטרים תוך שבוע בודד. 15% מהנפטרים עד כה הם בני פחות מ-70, וכמעט רבע (24.7%) - בני יותר מ-90. מנתוני מחלקות הרקע של הנפטרים עולה כי 42% התמודדו עם יתר לחץ דם, 29% עם סכרת, 27% עם מחלת לב, 11% עם מחלת ריאה, 4% עם דיכוי חיסוני ו-1.5% עם מחלת כבד.
בדיון התייחסה ד"ר אלרעי-פרייס גם לשאלת קיצור הבידוד, ואמרה כי "אין ספק שניתן לקצר את הבידוד מ-14 ימים לעשרה ימים לאחר שתי בדיקות שליליות, אבל אין לנו את היכולת לתת לכל אחד שנמצא בבידוד שתי בדיקות כדי להוציא אותו מבידוד. כשיהיו לנו משאבים בלתי מוגבלים נוכל לעשות זאת, כרגע זה לא המצב". הרופאה הבכירה, שנמצאת בעצמה בבידוד כמו יתר בכירי משרד הבריאות, גילתה כי צוותיים רפואיים כן יוצאים מבידוד לאחר עשרה ימים, אם התקבלו שתי בדיקות שליליות.
היא הוסיפה כי לא פחות מ-97% מהיישובים בישראל נמצאים במקדם הדבקה של מעל 1. זאת, כשפרופ' רוני גמזו, פרויקטור הקורונה, אמר כל העת כי המטרה היא שמקדם ההדבקה יישאר כל העת מתחת ל-1.

המחסור במיטות אשפוז: "מעט נוספו במשבר"

בתשובה לשאלה כמה מיטות נוספו לבתי החולים במהלך משבר הקורונה, הודתה ד"ר ורד עזרא ממשרד הבריאות כי "יש מעט מיטות שנוספו. אין לי כרגע את המספרים".
5 צפייה בגלריה
הכנת מתקן אשפוז חולי קורונה בית חולים אסותא אשדוד
הכנת מתקן אשפוז חולי קורונה בית חולים אסותא אשדוד
ביה"ח אסותא אשדוד. בעיר נמנו כבר 89 חולים קשה
(צילום: AFP)
היום הורה מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה, פרופ' מסעד ברהום, כי הורה להפסיק קבלת חולי קורונה חדשים. התפוסה במחלקת הקורונה בבית החולים בנהריה היא כ-135%. מדובר באחד משלושת בתי החולים בארץ שבהם יש תפוסה של 100% ומעלה. בבית החולים שערי צדק בירושלים התפוסה במחלקת הקורונה היא כ-120% ובבית החולים הדסה הר הצופים 100%.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי בבית החולים רמב"ם בחיפה התפוסה במחלקת הקורונה היא 91%, בשיבא כ-78%, בבילינסון כ-67%, באיכילוב כ-49% ובבית החולים סורוקה בבאר שבע התפוסה עומדת על 44%.